» آرشیو اخبار » اعلان قرمز اینترپل برای دستگیری دوکوان
دوکوان

اعلان قرمز اینترپل برای دستگیری دوکوان

4 مهر 1401 9

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز و به نقل از کوین تلگراف، پلیس اینترپل با صدور “اعلان قرمز” به نهادهای مجری قانون در سراسر جهان، قرار بازداشت دوکوان (Do Kwon)، یکی از بنیانگذاران ترافرم لبز (Terraform Labs) را صادر کرده است.

دوکوان

دادستان‌های دادگاه سئول روز دوشنبه به بلومبرگ گفتند که در پی فروپاشی اکوسیستم تِرا (Terra) و اتهاماتی که پس از آن متوجه دوکوان شد، پلیس بین الملل این اخطار را صادر کرد. این خبر تنها یک هفته پس از آن منتشر شد که دادستان‌های کره جنوبی خواستار صدور “اعلان قرمز” اینترپل برای دستگیری دوکوان شدند.

تبلیغات جام جهانی قطر

کمتر از دو هفته پیش نیز مقامات کره جنوبی حکم بازداشت دوکوان و پنج تن دیگر از شرکای وی را به اتهام نقض قوانین بازار سرمایه این کشور، صادر کردند.

وب‌سایت رسمی اینترپل “اعلان قرمز” را در واقع به صورت درخواستی از مجریان قانون در سراسر جهان مبنی بر یافتن و دستگیری موقت فردی تعریف می‌کند که در انتظار استرداد، تسلیم یا اقدامات قانونی مشابه می‌باشد.

قبلاً گمان می‌رفت که دوکوان در سنگاپور زندگی می‌کرده است، اما مقامات محلی این کشور روز 17 سپتامبر (26 شهریور) رسماً اعلام کردند که این فرد در این کشور ساکن نیست؛ ساعاتی بعد شخص دوکوان اعلام کرد که من “متواری” نیستم، هرچند با وجود این ادعا وی هنوز مکان مخفی شدن خود را فاش نکرده است.

گفتنی است پس از اینکه استیبل کوین الگوریتمی ترا یعنی TerraUSD (UST) در ماه می (اردیبهشت) ارزش دلاری خود را از دست داد و باعث لیکوئید شدن میلیاردها دلار در بازار ارزهای دیجیتال شد، اکوسیستم ترا سقوط کرد.

مترجم: مرضیه مظاهری
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×