» آرشیو اخبار » دادستان کره جنوبی: دو کوان در اروپا مخفی شده است!
دوکوان

دادستان کره جنوبی: دو کوان در اروپا مخفی شده است!

14 آبان 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، دادستان کره جنوبی به تازگی ادعا کرده است که احتمالاً دو کوان، بنیانگذار ترالبز در اروپا مخفی شده است. همانطور که می‌دانید، مقامات قضایی پیش از این، با استناد به شواهد کافی جمع‌آوری شده مدعی شدند که شرکت پشتیبان بلاکچین شکست خورده “ترا” در دستکاری بازار آن نقش داشته است.

آنها به پیام‌های متنی رد و بدل شده میان دو کوان و کارکنان ترالبز دسترسی پیدا کرده و شخص دو کوان را مسئول دستکاری قیمت می‌دانند. با این حال، نماینده این کارآفرین فراری، کلیه این اتهامات را رد کرده است.

آیا دو کوان واقعا فراری است؟

گذرنامه دو کوان نیز از جمعه این هفته توسط وزارت امور خارجه کره جنوبی لغو شد. این درحالی است که وی همچنان در توییتر مخفی بودن خود را رد می‌کند. در واقع، او می گوید که برای رد اتهامات فزاینده‌ای که متوجه او می‌شود، به زودی جلسه‌ای برگزار خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد این فقط تلاشی دیگر برای مظلوم‌نمایی باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

دوکوان

مقامات کره جنوبی اصرار دارند که دو کوان مشخصاً “در حال فرار است”. در اواسط سپتامبر (اواخر شهریور)، حکم دستگیری او صادر شد. اندکی پس از آن، اینترپل یک اخطار قرمز همراه با درخواست دستگیری بین المللی آن صادر کرد.

در همین حال، ترا لبز دادستان‌های کره جنوبی را به اقدام فراتر از حدود اختیارات خود متهم کردند. دو کوان به طور ضمنی اشاره کرد که این پرونده می تواند انگیزه سیاسی داشته باشد. این شرکت ادعا می کند که لونا (Luna)، رمزارز بومی شکست خورده این بلاکچین، تحت پوشش قوانین اوراق بهادار کشور قرار ندارد، چراکه اصلاً اوراق بهادار نیست.

ترا که یکی از بزرگترین پروژه‌های رمزارزی جهان محسوب می‌شد، در ماه مه (اردیبهشت) سقوط کرد و سرمایه‌گذاران بسیاری را به گرداب خود کشاند.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×