» آرشیو اخبار » جریمه 57 میلیون دلاری در انتظار دوکوان!
دوکوان

جریمه 57 میلیون دلاری در انتظار دوکوان!

7 آبان 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، براساس شکایتی که روز 23 سپتامبر (1 مهر) در دادگاه عالی سنگاپور طرح شد، 359 نفر مدعی شدند که دوکوان (یکی از بنیانگذاران ترالبز)، نیکلاس پلاتیاس (Platias) یکی از اعضای بنیاد لونا، بنیاد حامی لونا با نام لونا فاندیشن گارد (The Luna Foundation Guard)  و ترالبز با ادعاهایی جعلی آنها را فریب داده‌اند. یکی از این دروغ‌ها، پایدارنبودن استیبل کوین ترا (UST) و عدم توانایی آن در حفظ ارزش دلاری خود بوده است.

دوکوان

دوکوان و جریمه 57 میلیون دلاری

به این ترتیب، پیش‌بینی می‌شود دوکوان که در کره‌جنوبی و ایالات متحده تحت تعقیب قرار دارد، با جریمه‌هایی سنگین روبرو شود، چراکه مدعیان به دنبال دریافت غرامت 57 میلیون دلاری جهت جبران “زیان و ضرر” متحمل‌شده هستند که بر اساس ارزش توکن‌های UST خریداری، نگهداری یا فروخته شده، برآورد شده است. آنها خواستار صدور دستور پرداخت “خسارت تشدید” هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گفته این شاکیان، چهار طرف نام‌برده مرتبط با ترا «می‌دانستند یا باید می‌دانستند که ما خواهان خرید و نگهداری استیبل‌کوین‌هایی هستیم که در معرض نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال قرار نداشته و بتواند بازده غیرفعال مناسبی برای ما به همراه داشته باشد».

در متن این دادخواست به طور خاص ادعا شده است که شخص دوکوان با توجه به نقشی که در سقوط بیسیس‌کَش (Basis Cash) داشته، حتماً «از ضعف ساختاری استیبل کوین‌های الگوریتمی» آگاه بوده است.

«این اشخاص به صورت متقلبانه یا با علم به کذب و نادرست بودن ادعاهای خود، به انجام آن مبادرت کرده یا با بی‌احتیاطی، نسبت به درستی یا نادرستی آن‌ها بی‌اهمیت بوده‌اند».

گفتنی است که از زمان فروپاشی اکوسیستم بلاکچین ترا (Terra) در ماه می (اردیبهشت و خرداد)، دوکوان هدف مستقیم اقدامات قانونی و تهدیدهای متعددی قرار داشته است. مقامات کره جنوبی حکم بازداشت بنیانگذار ترا را در ماه سپتامبر (شهریور) صادر کردند و اینترپل نام دوکوان را به لیست اعلان قرمز خود اضافه کرد و حکم بازداشت آن را برای کلیه مجریان قانون در جهان صادر نمود.

در همین حال، دوکوان در طول این جنجال‌ها، در رسانه‌های اجتماعی فعالیت داشته و حتی در ماه سپتامبر (شهریور) علیرغم فاش نکردن مکان خود، گفت که “هیچ تلاشی برای پنهان شدن انجام نمی‌دهد”.

در واکنش به این اظهارات، یکی از فعالین شبکه اجتماعی ردیت مدعی شد که او برای مخفی کردن ظاهرش، حتماً جراحی پلاستیک انجام داده است. دوکوان در آخرین پست توییتری خود نوشت:

نمی‌دانم ولی ویسکی بسیار خوبی است!

—(@stablekwon)  24 اکتبر 2022

شایان ذکر است که دادخواست 23 سپتامبر (1 مهر) برای نشانی دوکوان در سنگاپور ارسال شده است، اما برخی گزارش ها حاکی از آن است که او احتمالاً از کشور فرار کرده است. روز 6 اکتبر (14 مهر)، وزارت امور خارجه کره جنوبی به کوان دستور داد تا پاسپورت خود را تحویل دهد، در غیراین‌صورت گذرنامه او باطل خواهد شد. ناگفته نماند که دوکوان شهروند کره‌جنوبی است.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×