» آرشیو اخبار » دادستان کره جنوبی می‌گوید گزارش‌ فرار دو کوون به دبی «کذب نیست»
کره جنوبی

دادستان کره جنوبی می‌گوید گزارش‌ فرار دو کوون به دبی «کذب نیست»

30 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کوان به اتهام کلاهبرداری مالی و نقض قوانین بازار سرمایه، در فهرست اشخاص تحت تعقیب اینترپل قرار دارد و پاسپورتش باطل شده است.

دادستان‌ کره جنوبی تایید کرده‌ که دو کوان (Do Kwon) ممکن است از سنگاپور خارج شده باشد. پیش از این گمان می‌رفت که او در آنجا مخفی شده است.

طبق گزارش بلومبرگ، آنها در یک پیام متنی در روز پنجشنبه گفتند: گزارش‌هایی که نشان می‌دهد کوان برای یک توقف احتمالی به دبی پرواز کرده، تا سپس دوباره به مقصد نامعلومی فرار کند، «کذب نیستند».

تبلیغات جام جهانی قطر

کره جنوبی

شکار دو کوان

کوان در ماه آوریل (فروردین) کره جنوبی را ترک کرد، و برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که او تا زمان صدور حکم بازداشتش، در سنگاپور بوده است. خانواده و پرسنل کلیدی شرکت او نیز در ماه می (اردیبهشت) این کشور آسیای شرقی را ترک کردند، و او نیز فعالیت داخلی ترافرم (Terraform) را منحل کرد.

پلیس سنگاپور ماه گذشته گفت که کوان در این کشور حضور ندارد. کوان در واکنش به حکم بازداشت خود گفت که متواری نیست، بلکه با سازمان‌های نظارتی در حوزه‌های قضایی مختلف همکاری می‌کند، ولی قصد ندارد خود را به مقامات کشورش تسلیم کند.

کره جنوبی

بعدها، کره جنوبی از اینترپل درخواست کرد که یک اعلان قرمز برای بنیانگذار ترا (Terra) صادر کند و او اکنون رسماً در لیست تحت تعقیب پلیس جنایی بین‌المللی قرار دارد. آنها پاسپورت کوان را نیز در ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) باطل کردند.

در حالی که مقامات مجری قانون در کره جنوبی و اینترپل قادر به ردیابی این مرد فراری ۳۱ ساله نبوده‌اند، اما حالا جستجو برای یافتن او جذاب شده است. گزارشات رسانه‌ای گفته‌اند که بیش از ۴۴۰۰ سرمایه‌گذار UST به گروهی تحت عنوان گروه بازپرداخت UST یا همان UST Restitution Group (URG) ملحق شده‌اند، و از طریق منابع آنلاین به دنبال او می‌گردند.

اینترپل تنها زمانی می‌تواند برای بازداشت فرد فراری اقدام کند که او در یکی از کشورهای عضو این مجمع ردیابی شود، اما این هم باز به دولت آن کشور بستگی دارد که فرد تحت تعقیب را در وهله اول دستگیر کند.

اعضای URG در اینترنت و از طریق پلتفرم‌های پیام‌رسانی اجتماعی مانند دیسکورد (Discord) به دنبال کوان هستند. گفت‌وگوهای آنها منجر به تشکیل فهرستی از کشورهایی شده که فکر می‌کنند کوان ممکن است در آنها مخفی شده باشد. این کشورها شامل دبی، روسیه، آذربایجان، موریس و سیشل می‌شود.

سقوط UST و لونا (Luna) و پیامدهای آن

ماه گذشته، دادگاه سئول حکم بازداشتی را علیه کوان صادر کرد. او چندین بار حکم احضار به دادگاه و همکاری در تحقیقات را نادیده گرفته بود. پس از فروپاشی ترا یو‌اس‌دی (TerraUSD) و لونا، ده‌ها سرمایه‌گذار خُرد کره جنوبی علیه او شکایت کردند.

دادگاه این شکایات را در دو پرونده جمع‌آوری کرده است. مقامات کره جنوبی اتهامات دیگری را نیز علیه کوان مطرح کرده‌اند که شامل نقض قوانین بازار سرمایه این کشور و کلاهبرداری مالی می‌شود.

 

مترجم‌: امیر ملک پور

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×