» آرشیو اخبار » بایننس آدرس‌های کیف پول و فعالیت‌های خود را به اشتراک گذاشت
بایننس

بایننس آدرس‌های کیف پول و فعالیت‌های خود را به اشتراک گذاشت

19 آبان 1401 5

با توجه به بحران نقدینگی FTX و احتمال خرید توسط بایننس، چانگپنگ ژائو ملقب به CZ، مدیر عامل بایننس، به جامعه اطمینان داد که شبکه او شفافیت کاملی را در مورد دارایی‌ها ارائه خواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با توجه به بحران نقدینگی FTX و احتمال خرید توسط بایننس، چانگپنگ ژائو ملقب به CZ، مدیر عامل بایننس، به جامعه اطمینان داد که شبکه او شفافیت کاملی را در مورد دارایی‌ها ارائه خواهد کرد.

در 10 نوامبر (19 آبان)، بایننس صفحه جدیدی با عنوان “اثبات دارایی (Proof of Assets)” منتشر کرد که در آن تمام جزئیات مربوط به فعالیت آنچین برای آدرس‌های کیف پول سرد و گرم آن موجود است. این تنها دو روز پس از توییت اولیه CZ در 8 نوامبر (17 آبان) منتشر شد، که در آن او متعهد شد که مکانیزم اثبات ذخیره (proof-of-reserve) را برای اطمینان از شفافیت کامل برای جامعه ایجاد کند.

بایننس بیانیه‌ای رسمی در صفحه جدید منتشر کرد که در آن می‌گوید این گام بعدی در «تعهد به شفافیت و تقویت اعتماد در اکوسیستم» می‌باشد، اما همچنین این تنها یک نقطه شروع است.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گفته مدیر عامل این صرافی، هدف نهایی ایجاد سند اثبات وجوه درخت مرکل (Merkle Tree) است که در هفته‌های آینده با جامعه به اشتراک گذاشته خواهد شد.

“هدف ما این است که به کاربران پلتفرم خود اجازه دهیم آگاه باشند و تصمیمات آگاهانه‌ای اتخاذ کنند که با اهداف مالی آنها همسو باشد.”
همچنین این اطلاعیه شامل یک عکس از آدرس‌های کیف پول سرد و گرم از 10 نوامبر 2022 در حدود ساعت 12:00 صبح به وقت UTC بود.

علاوه بر این، این اطلاعیه بار دیگر تاکید کرد که صندوق دارایی امن برای کاربران (SAFU) این شرکت به یک میلیارد دلار رسیده است. بیانیه اولیه در توییتی از CZ در 9 نوامبر (18 آبان) منتشر شد و گفته شد که با توجه به نوسانات اخیر قیمت انجام شده است.
کاربران در رسانه‌های اجتماعی به اعداد منتشر شده پاسخ دادند و کاربران ردیت (Reddit) نگران این بودند که مونرو (Monero) را در صفحه اثبات دارایی جدید مشاهده نکنند، اما همچنان برای خرید از طریق صرافی در دسترس باشد.

بایننس

بسیاری از کاربران در سراسر پلتفرم‌ها از جمله توییتر و ردیت گفته‌اند که این شروع خوبی است، اما نیازمند آزمایش‌های قابلیت اطمینان است.

از آنجایی که بازار در پاسخ به شرایط بایننس و FTX دچار مشکل شده است، سایر پلتفرم‌های رمزارزی حمایت خود را از مکانیسم‌های اثبات ذخیره برای جوامع خود اعلام کرده‌اند.

کریس مارشالک (Kris Marszalek)، مدیرعامل Crypto.com، در توییتی در تاریخ 10 نوامبر نوشت که به نظر او لازم است که پلتفرم‌های ارز دیجیتال مدارک ذخایر خود را به صورت عمومی به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، مارشالک گفت که این پلتفرم به زودی مدرک حسابرسی شده خود را از ذخایر منتشر خواهد کرد.

علاوه بر این، OKX و کوکوین (KuCoin) هر دو بیانیه‌هایی را در توییتر منتشر کردند که در آن، این پلتفرم‌ها نیز متعهد شدند که در ماه‌های آینده اثبات ذخایر را عمومی کنند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×