» ارز دیجیتال » ادامه کشمکش‌های وزارت دادگستری ایالات متحده و بایننس
بایننس

ادامه کشمکش‌های وزارت دادگستری ایالات متحده و بایننس

21 آذر 1401 2

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) در حال تکمیل تحقیقات خود در مورد صرافی ارزهای دیجیتال بایننس است که در سال 2018 آغاز به کار کرد. گزارشی از رویترز نشان می‌دهد که درگیری بین دادستان‌های ایالات متحده وجود دارد که آیا شواهد جمع آوری شده برای طرح اتهامات کافی است یا خیر.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) در حال تکمیل تحقیقات خود در مورد صرافی ارزهای دیجیتال بایننس است که در سال 2018 آغاز به کار کرد. گزارشی از رویترز نشان می‌دهد که درگیری بین دادستان‌های ایالات متحده وجود دارد که آیا شواهد جمع آوری شده برای طرح اتهامات کافی است یا خیر.

تحقیقات سال 2018 حول انطباق بایننس با قوانین و تحریم‌های ضد پولشویی ایالات متحده (AML) است. دادستان‌های ایالات متحده در حال بررسی اتهامات مربوط به انتقال پول بدون مجوز، توطئه پولشویی و نقض تحریم‌های کیفری بودند.

در این گزارش اشاره شده است که وکلای مدافع بایننس در ماه‌های اخیر با مقامات وزارت دادگستری جلساتی داشته‌اند و در مورد هرگونه اقدام کیفری بحث کرده‌اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق گزارش‌ها، بایننس ادعا کرده است که هر گونه دادرسی کیفری علیه آنها می‌تواند صنعت کریپتو را در بحبوحه رکود طولانی مدت بازار قرار دهد. این گزارش مدعی شد که این گفتگوها شامل توافقات بالقوه برای دادخواست است.

یکی از سخنگویان بایننس به کوین تلگراف گفت که گزارش رویترز حاکی از آن است که رگولاتورها یا قانونگذاران در حال انجام “بازبینی گسترده‌ای از هر شرکت رمزارزی در برابر بسیاری از مسائل مشابه” هستند و افزود:

“این صنعت نوپا به سرعت رشد کرده است و بایننس تعهد خود را به امنیت و انطباق با سرمایه گذاری‌های کلان و همچنین ابزارها و فناوری‌هایی که برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی می‌باشد، انجام داده است.”

بایننس

بایننس، صرافی اختصاصی ارز دیجیتال را برای مشتریان ایالات متحده در جولای 2017 (تیرماه 1396) راه اندازی کرد، زیرا به دلیل الزامات نظارتی سخت برای ارائه خدمات در ایالات متحده در همین راستا بود، با این حال، تحقیقات سال 2018 طی یک سال پس از راه اندازی آن، پیشرفت صرافی را در ایالات متحده مختل کرد.

گزارش دیگری که رویترز در ژوئن (خرداد ماه) منتشر کرد، صرافی ارزهای دیجیتال را به عنوان بحث داغ پولشویی متهم کرد. بایننس تمام این ادعاها را رد کرد.

کشمکش بایننس با انطباق چیز جدیدی نیست، زیرا این صرافی طی سال‌ها با هشدارهای متعددی از سوی حوزه‌های قضایی متعدد مواجه شده است. با این حال، این صرافی با وجود تعداد زیاد استخدام‌ها برای تقویت تیم نظارتی و انطباق خود، توانسته است بر مشکلات مربوط به انطباق، غلبه کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×