» ارز دیجیتال » مدیر فنی بیتفینکس بخش اثبات ذخایر صرافی خود را در بحبوحه ورشکستگی FTX منتشر کرد
بیتفینکس

مدیر فنی بیتفینکس بخش اثبات ذخایر صرافی خود را در بحبوحه ورشکستگی FTX منتشر کرد

21 آبان 1401 5

در میان ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) در سراسر فضای کریپتو، صرافی رمزارز بیتفینکس (Bitfinex) اثبات ذخایر (proof of reserves) خود را برای عموم مردم در میان گذاشت.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سقوط اکوسیستم‌های رمزارزی اصلی – مانند FTX و ترا (Terra) که در سال جاری اهمیت شفافیت در مورد ذخایر واقعی که توسط صرافی‌ها و تجارت‌های کریپتو نگهداری می‌شود را برجسته کرد. در میان ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) در سراسر فضای کریپتو، صرافی رمزارز بیتفینکس (Bitfinex) اثبات ذخایر (proof of reserves) خود را برای عموم مردم در میان گذاشت.

طی چند روز گذشته، صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، از جمله بایننس، کوکوین (Kucoin)، اوککس (OKX) و صرافی Crypto.com متعهد شدند که برای بازیابی اعتماد سرمایه‌گذاران، سند ذخیره خود را به اشتراک بگذارند. پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری بیتفینکس، فهرست کیف پول‌های اصلی این صرافی را که آخرین بار در 11 نوامبر(20 آبان) به‌روزرسانی شده بود، به اشتراک گذاشت.

ریپازتوری گیتهاب حاوی گواهی ذخیره بیتفینکس. منبع: GitHub

 

تبلیغات جام جهانی قطر

همانطور که در بالا نشان داده شد، آردوینو اثبات ذخایر بیتفینکس را در گیتهاب (GitHub) به اشتراک گذاشت که در آن مجموعاً 135 آدرس کیف پول سرد و گرم را لیست کرد. او با صرفه‌جویی در مشکلات کاربران از مراجعه به آدرس‌ها، برخی از دارایی‌های مهم شرکت را لیست کرد که شامل 204338.17967717 و 1225600 در میان دارندگان یا همان هولدرهای برتر می‌شود.

بیتفینکس در ژوئن 2018 (خرداد 1397) یک کتابخانه منبع باز(open-source library) به نام Antani ایجاد کرد که هدف آن ارائه شفافیت در مورد اثبات پرداخت بدهی، حضانت و اثبات رای تفویض شده خارج از زنجیره (off-chain) بود. در حالی که در گذشته نادیده گرفته شده بود، آردوینو برنامه‌های بیتفینکس برای احیای سیستمی را تأیید کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا تعادل خود را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی تأیید کنند.

بیتفینکس
اهداف تعیین شده توسط کتابخانه منبع باز بیتفینکس، آنتانی(Antani). منبع: ویات پیپرآنتانی

 

وایت پیپر Antani نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند موجودی‌های خود را به صورت رمزنگاری تأیید کنند و به کاربران این صرافی اجازه می‌دهد تا وجود وجوه خود را تأیید کنند و خطرات دیپگ شدن (depegging) را از بین ببرند.
در حالی که این اقدام با استقبال گرم جامعه مواجه شد، اعضا اشاره کردند که داده‌ها ناقص است، زیرا اطلاعات ارقام بدهی بیتفینکس را حذف نمی‌کند.

در نتیجه خروج گسترده از صرافی‌های رمزارزی در بحبوحه شرایط وخیم FTX، ارائه‌دهنده کیف پول ارزهای دیجیتال مبتنی بر سخت‌افزار لجر یک قطع موقت سرور را تجربه می‌کند.

چارلز گیمت (Charles Guillemet)، مدیر ارشد فناوری لجر، در حالی که بیان کرد که سیستم‌ها به زودی فعال شدند، استدلال کرد: پس از اتفاق FTX، خروجی عظیمی از صرافی‌ها به راه‌حل‌های امنیت و حاکمیت لجر وجود دارد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×