» آرشیو اخبار » آیا به کف قیمت بیت کوین رسیدیم؟
آیا به کف قیمت بیت کوین رسیدیم؟

آیا به کف قیمت بیت کوین رسیدیم؟

13 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سطح 20هزار دلار در حال تبدیل شدن به مقاومت «جدید» قیمت بیت کوین است، در حالی که چندین اندیکاتور سیگنال کف قیمت این ارز دیجیتال را صادر کرده‌اند. در این مقاله تحلیلگران نظرات خود را در مورد آینده قیمت بیت کوین به اشتراک می‌گذارند.

زمانی که بیت کوین بالای 60هزار دلار معامله می‌شد، بسیاری از تحلیلگران باهوش و متخصصان مالی به سرمایه گذاران گفتند که قیمت بیت کوین هرگز به زیر ATH قبلی خود (20 هزار دلار) برنخواهد گشت.

همین افراد نیز گفتند 50هزار دلار یک فرصت خرید است و سپس گفتند 35هزار دلار کف بعدی است. بعداً آنها همچنین اظهار کردند که بیت کوین قیمت زیر 20هزار دلار را به خود نخواهد دید.

تبلیغات جام جهانی قطر

البته «اکنون» زمان بسیار خوبی برای خرید در کف قیمت است و شاید بعضی این‌طور فکر کنند که خرید بیت کوین با قیمت 10هزار دلار یا کمتر از آن، خریدی بی‌نظیر خواهد بود. اما در حال حاضر همه به اصطلاح «متخصصان بازار» ساکت شده‌اند و هیچ جا دیده و شنیده نمی‌شوند.

به همین خاطر سرمایه‌گذاران به حال خود رها شده‌اند و مانده‌اند که آیا قیمت به کف خود رسیده است یا خیر؟

بیهوده بودن پیشبینی کف قیمت

به طور کلی پیش‌بینی کف قیمت یک کار بیهوده است. آنچه واقعاً مهم است این است که آیا دلایل بنیادی برای سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری در بیت کوین وجود دارد یا خیر.

یقیناً قیمت تغییر شدیدی پیدا کرده است، اما آیا شرایط بنیادی یا فاندامنتال شبکه بیت کوین و زیرساخت آن به عنوان یک دارایی نیز تغییر کرده است؟ بررسی این داده‌ها مهم است زیرا اینجاست که سرمایه‌گذاران باید تز سرمایه‌گذاری خود را پیاده کنند.

دقیقاً به همین دلیل است که کوین تلگراف با تحلیلگران مطرحی چون جو برنت (Joe Burnet) از شرکت بلاک ور سلوشنز (Blockware Solutions) و کالین هارپر (Colin Harper) از شرکت لاکشر مانینیگ (Luxor Mining) مصاحبه کرده است. در این مقاله نکات مهم این گفتگو آورده شده است.

آیا به کف قیمت بیت کوین رسیدیم؟

بازارهای سهام تصمیم می‌گیرند که چه زمانی قیمت بیت‌کوین می‌تواند «بالا برود»

به گفته جو برنت، قیمت بیت کوین به شدت تحت تأثیر سیاست فدرال رزرو و تأثیر آن بر بازارهای سهام است. برنت گفت:

«بدیهی است که شرایط کلان اقتصادی به شدت بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد. افزایش تورم از نوامبر 2021 (آبان ۱۴۰۰) منجر به اتخاذ سیاست تهاجمی توسط فدرال رزرو امریکا شده است.

افزایش نرخ بهره به ناچار باعث افت بازارهای مالی می‌شود. نرخ‌ بهره اساساً اثر گرانشی روی دارایی‌های مالی دارد. و این افزایش نرخ بهره تلاشی برای از بین بردن تقاضا و از بین بردن تورم توسط فدرال رزرو است. بدیهی است که این بر تمام دارایی‌های پرریسک، از جمله بیت کوین فشار وارد می کند.»

هنگامی که از او در مورد شاخص آنچین هش ریبان (نوار هش) بیت کوین که سیگنال کف قیمت بیت کوین را صادر کرده سوال شد، برنت گفت:

«من فکر می‌کنم مثل هر نوع شاخص آنچین دیگری، قطعاً باید آن را در کنار دیگر شاخص‌ها و عوامل نگاه کنید، نه اینکه به تنهایی آن را نگاه کنید و بگویید، بله، قیمت بیت کوین به کف خود رسیده است.»

وی ادامه داد:

«اگر سهام امریکا به کف‌های جدیدی برسد، مطمئناً انتظار دارم که بیت کوین نیز روند آن را دنبال کند. منظورم این است که اگر به فاندامنتال خود بیت‌کوین نگاه ‌کنید، فکر می‌کنم کاپیتولاسیون‌های جزئی معمولاً کف بیت‌کوین را نشان می‌دهند. و یک اندیکاتور مبتنی بر هش که چارلز ادواردز خلق کرد، اساساً نشان می‌دهد که در تابستان امسال یک کاپیتولاسیون از سوی ماینرها اتفاق افتاده است.»

هم افزایی بین شرکت‌های انرژی و ماینرهای بیت کوین

بحث در مورد مشارکت رو به رشد بین تأمین‌کنندگان بزرگ انرژی، شرکت‌های نفت و گاز و ماینرهای بیت‌کوین در مقیاس صنعتی موضوع داغی در سال ۲۰۲۲ بوده است و وقتی از کالین هارپر در مورد مزایای این رابطه برای بیت‌کوین سؤال شد، پاسخ داد:

من فکر می‌کنم ماینینگ برای بیت کوین خوب است به این معنا که در درازمدت امنیت شبکه را تقویت و غیرمتمرکز می کند.

هارپر توضیح داد: «اگر شرکت‌های انرژی شروع به استخراج بیت کوین کنند، دیگر کمتر به آن انگ خواهند زد.»

وقتی از هارپر پرسیده شد که پذیرش انبوه بیت کوین در آینده در رابطه با رشد صنعت ماینیگ چگونه خواهد بود، توضیح داد:

«این فقط بحث زمان است و آن‌ها در نهایت شروع به ادغام بیت کوین خواهند کرد. و من فکر می‌کنم آن زمان است که بحث ماینینگ به عنوان یک صنعت جالب می‌شود، زیرا اگر تولیدکننده انرژی و افرادی که مالک بیت‌کوین هستند را داشته باشید، در نهایت کار برای افرادی که فاقد این دو هستند بسیار سخت می‌شود و نمی‌توانند سود کنند.

در نهایت، می‌توانید آینده‌ای را تصور کنید که در آن تنها تولیدکنندگان انرژی و کسانی که در تولیدکنندگان انرژی سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا با آنها شریک شده‌اند، می‌توانند از استخراج بیت‌کوین سود ببرند.»

مقررات و میل فزاینده به خود حضانتی باعث رشد شبکه لایتنینگ بیت کوین می‌شود

هر دو تحلیلگر موافق بودند که اگرچه ممکن است چند سال طول بکشد، اما پتانسیل رشد بیت کوین لایه 2 بالا است.

برنت پیش‌بینی کرد که با گذشت زمان افراد بیشتری یاد خواهند گرفت که تسویه نهایی بیت کوین خود را انجام دهند، به این معنی که افراد بیشتری کلیدهای خود را نگه می‌دارند.

به گفته برنت:

«اگر پذیرش بیت کوین 100 برابر یا 1000 برابر افزایش یابد، رقابت بسیار بیشتری برای فضای بلاک وجود خواهد داشت و کارمزدهای بلاکچین احتمالاً افزایش می‌یابد، به این دلیل که مردم در لایه پایه تقاضای پرداخت بسیار بیشتری خواهند داشت.

اما فضای بلوک در لایه پایه ثابت است. بنابراین، به نظر من این افزایش کارمزد اساساً به طور بالقوه نقدینگی کانال لایتنینگ را ایجاد می‌کند که هم اکنون باز و در دسترس است. این امر آن را با ارزش‌تر خواهد کرد.»

هارپر نیز با این گفته موافقت کرد و افزود که به نظر او، شبکه لایتنینگ «چیزی خواهد بود که به بیت کوین اجازه می‌دهد تا به عنوان یک وسیله مبادله در سراسر جهان استفاده شود و همچنین، همان‌طور که جک مالرز گفته است، این شبکه چیزی است که می‌تواند بیت کوین را در واقع مقیاس پذیر کند.»

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×