» ارز دیجیتال » السالوادور اطلاعات خرید بیت‌کوین را عمومی نمی‌کند
السالوادور

السالوادور اطلاعات خرید بیت‌کوین را عمومی نمی‌کند

10 آبان 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، از زمانی که السالوادور بیت‌ کوین را به عنوان مناقصه اصلی قانونی کرد، رئیس جمهور این کشور، نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، در موارد متعددی از توییتر برای اعلام خرید بیت کوین این کشور استفاده کرد. با این حال، ALAC، یک دفتر غیردولتی ضد فساد در السالوادور، اخیراً اطلاعات بانک توسعه دولتی BANDESAL در مورد خرید و فروش بیت‌کوین این کشور را رد کرد.
به عنوان یک بانک توسعه، BANDESAL یک صندوق امانی 150 میلیون دلاری ایجاد کرد تا قابلیت تبدیل به دلار را برای شهروندان و بازرگانان تضمین کند. درخواست برای افشای خرید بیت‌کوین به دلیل محرمانه بودن رد شد.

السالوادور
گزیده ای از پاسخ باندسل به ALAC السالوادور. منبع: ALAC السالوادور

ALAC با تاکید بر اینکه خریدهای بیت‌کوین با استفاده از بودجه عمومی انجام شده است، این تکذیب را رد کرد. بیانیه رسمی آنها به این صورت ترجمه شده است:

“محرمانه بودن، امکان دسترسی شهروندان و دریافت اطلاعات در مورد عملیات انجام شده با بودجه عمومی توسط BANDESAL را محدود می‌کند.”

تبلیغات جام جهانی قطر

BANDESAL در بیانیه امتناع خود گفت که هیچ اطلاعاتی مربوط به بیت‌کوین تراست (FIDEBITCOIN) نمی تواند توسط متولی یا هیئت مدیره آن برای حفظ منافع ملی به اشتراک گذاشته شود.
اطلاعات در دسترس عموم حاکی از آن است که این کشور تا به امروز 2301 بیت‌کوین خریداری کرده است که ارزش آن در سال گذشته از 103.9 میلیون دلار به تقریباً 45 میلیون دلار کاهش یافته است.

اسپانیا با افزایش خرید بیت کوین در طول یک سال، جایگاه السالوادور را تصاحب کرد تا به سومین مرکز بزرگ خودپرداز رمزارزها در جهان تبدیل شود.
السالوادور پس از نصب 205 دستگاه خودپرداز برای حمایت از اقتصاد پر رونق بیت‌کوین این کشور، به جایگاه سوم دست یافت که شامل شبکه‌ای از 212 دستگاه خودپرداز رمزارزی می‌شود. با این حال، اسپانیا اخیراً 215 دستگاه خودپرداز فعال را ثبت کرده است که 14.65 درصد از تأسیسات اروپایی را تشکیل می‌دهد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×