» آرشیو اخبار » فعالیت توسعه‌دهندگان بلاکچین؛ معیاری برای موفقیت رمزارزها
توسعه‌دهندگان

فعالیت توسعه‌دهندگان بلاکچین؛ معیاری برای موفقیت رمزارزها

30 شهریور 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تعداد توسعه‌دهندگان فعال بلاکچین در مقیاس هفتگی در سه ماه گذشته بیش از ۲۶ درصد کاهش یافته است. اگرچه بسیاری تلاش کردند این خبر را کم اهمیت جلوه دهند. مهم تر از همه، افراد زیادی ادعا می‌کنند که کم شدن تعداد «سازندگان و سرمایه‌گذاران رهگذر» به هیچ وجه ضرری ندارد، زیرا در این صورت صنعت رمزارزها می‌تواند بر پروژه‌های واقعی تمرکز بیشتری داشته باشد.

با این حال، واقعیت ماجرا این است که هر پلتفرم قرارداد هوشمندی به فعالیت توسعه‌دهندگان بلاکچین وابسته است. بدون آنها پروژه‌ها ضعیف و ناتوان می‌شوند و در نهایت از بین می‌روند. اینکه بگوییم خروج توسعه‌دهندگان یا سرمایه‌گذاران واقعاً چیز خوبی است، منصفانه نیست. آنها مسئولیت بزرگی را بر دوش دارند. این صنعت به نوآوری وابسته است و هر چه تعداد نوآوران بیشتر باشد، رقابت نیز بیشتر می‌شود.

افرادی را که گاهی به عنوان توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران در نظر می‌گیریم، در واقع همان کسانی هستند که اغلب تعصبی روی بلاکچین ندارند – کسانی که لزوماً از علاقه‌مندان به بلاکچین نیستند، بلکه تنها این صنعت را درک می‌کنند و ارزش آن را می‌بینند. آنها می‌توانند استعداد و گنجینه دانایی خود را به صنایع دیگر ببرند. صنعت رمزارزها باید آنها را با خود ادغام کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

پس یعنی کسانی که تازه وارد فناوری بلاکچین شده‌اند باید مسئولیت ساخت صرافی‌ها یا دستگاه‌های امنیتی را بر عهده بگیرند؟ نه. قطعاً باید حرکات بیشتری به سمت امنیت صورت گیرد، اما همین استفاده از ایده‌های آنها نیز کار بزرگی است. بازار آزاد تصمیم می‌گیرد که چه ایده‌هایی ارزشمند هستند. یکی از بزرگترین مزایای تمرکززدایی همین است – مردم تصمیم می‌گیرند که ارزش در کجا قرار دارد.

سرمایه‌گذاران

زمستان رمزارزی

بهترین راه برای مقابله با هرج و مرج، اعتراف به رکود اقتصادی است. همانطور که سرمایه‌گذاران نهادی بیشتر و بیشتر به بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال ورود می‌کنند، ارزهای دیجیتال نیز بیشتر و بیشتر با دارایی‌های سنتی مرتبط می‌شوند.

آیا عوامل دیگری هم زمستان رمزارزی را تشدید کرده‌اند؟ البته. شاید قابل توجه‌ترین مواردی که می‌شود به آنها اشاره کرد هک‌های نه رقمی باشند که همچنان این صنعت را آزار می‌دهند. وقوع اینگونه هک‌ها به وضوح به یک نقص بزرگ در زیرساخت دارایی‌های دیجیتال تبدیل شده است.

زمستان رمزارزی با ورود سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگانی که خود را در برابر نوسانات محافظت می‌کنند به پایان نمی‌رسد. این زمستان تنها با تشکیل نوعی محیط نظارتی که ترس سرمایه‌گذاران را در بلندمدت کاهش می‌دهد پایان می‌یابد.

سرمایه‌گذاران

تصمیمات مهم

در حالی که بسته امور مالی دیجیتال (MiCA) توسط اتحادیه اروپا ارائه شده، اما تا اجرای کامل آن راه زیادی باقی مانده است. اکنون که گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) رضایت داده، کنگره احتمالاً نظارت CFTC بر بیت کوین و اتریوم را تأیید خواهد کرد و ممکن است پس از انتخابات ماه نوامبر (آبان) شاهد تغییراتی در ایالات متحده باشیم.

این امر ممکن است به کنگره اجازه دهد تا برای ارائه سایر مقررات نظارتی نیز تصمیمی بگیرد. بریتانیا نیز حالا نخست وزیر جدیدی دارد و با توجه به درگذشت ملکه، دوره انتقال قدرت بزرگتری خواهد داشت.

با این حال، دولت‌های سراسر جهان در انتظارند که ببینند ایالات متحده و بریتانیا به کدام سو حرکت می‌کنند. با تغییر محیط نظارتی، شاهد بازگشت فعالیت توسعه‌دهندگان بلاکچین به سطوح عادی خواهیم بود. این همان اتفاقی است که رونق را به صنعت رمزارزها باز می‌گرداند.

مترجم: امیر ملک پور
منبع: dailyhodl

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×