» آرشیو اخبار » طلا از اوج عقب‌نشینی کرد؛ سقوط یا اصلاح کوتاه مدت؟
طلا

طلا از اوج عقب‌نشینی کرد؛ سقوط یا اصلاح کوتاه مدت؟

28 دی 1401 9

طلا برای سرمایه‌گذاران خود سودآوری خوبی داشته است. هرچه این سودآوری بیشتر باشد شتاب نزولی افزایش می‌یابد. عقب‌نشینی کوتاه مدت قیمت طلا می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، چرا که معامله‌گران میزان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای ماه فوریه را کمتر از حد معمول در نظر گرفته و آن را در بازار قیمت‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طلا برای سرمایه‌گذاران خود سودآوری خوبی داشته است. هرچه این سودآوری بیشتر باشد، شتاب نزولی افزایش می‌یابد. عقب‌نشینی کوتاه مدت قیمت طلا می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، چرا که معامله‌گران میزان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای ماه فوریه را کمتر از حد معمول در نظر گرفته و آن را در بازار قیمت‌گذاری کرده‌اند.

معاملات آتی طلا روز سه شنبه، و پس از آنکه به بالاترین سطح 8 ماه اخیر خود رسید، نتوانست خریداران کافی را وارد بازی نماید و به این ترتیب قیمت‌های آتی طلا کاهش یافت. خریداران با این امید که فدرال رزرو در نشست فوریه نشستی کمتر تهاجمی برای افزایش نرخ بهره آتی داشته باشد، از بازار حمایت کردند. در همین حال، بازدهی بالاتر خزانه‌داری و ثابت ماندن شاخص دلار هم به کاهش قیمت‌ها کمک کرد.

در روز سه شنبه معاملات آتی طلای کومکس (Comex) تحویل فوریه به 1909.90 دلار رسید که 8.40 دلار یا 0.44 درصد کاهش نشان داد. صندوق سهام طلای SPDR به 177.58 دلار رسید که 1.18 دلار یا 0.66 درصد کاهش داشت. عقب‌نشینی کوتاه مدت قیمت طلا قطعاً مورد توجه معامله‌گران قرار خواهد گرفت، چرا که یک فرصت خرید طلایی برای ورود به بازاری است که در نهایت صعودی پیش‌بینی شده است. 

تبلیغات جام جهانی قطر

شایان ذکر است که معامله‌گران با احتمال 90.6 درصد میزان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را 25 واحد در نظر گرفته‌اند، که به این ترتیب نرخ بهره در ژوئن به 4.94 درصد می‌رسد. در نهایت، تا زمانی که دلار آمریکا ضعیف باقی بماند و تورم با سرعت آهسته به کاهش خود ادامه دهد، طلا احتمالاً جایگاه خود را به عنوان پشتوانه و یک دارایی امن حفظ خواهد کرد.

پیش‌بینی قیمت طلا

بازارهای طلا در جریان معاملات روز سه شنبه اندکی افزایش یافتند، اما در نهایت از بالاترین سطوح عقب‌نشینی کردند تا در پایان روز یک روند نزولی داشته باشند.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

بازارهای طلا ابتدا در جریان معاملات روز سه‌شنبه افزایش یافتند، اما در نهایت عقب‌نشینی کردند. در این مرحله من فکر می‌کنم که ما شاهد یک روند بسیار صعودی بوده‌ایم و بنابراین اندکی اصلاح و عقب‌نشینی ضروری است. این عقب‌نشینی مشخص می‌کند که آیا خریدارانی آماده استفاده از فرصت به دست آمده در بازار هستند یا خیر. علاقه ویژه خریداران به کانال نزدیک به 1850 تا 1875 دلار خواهد بود، البته بازگشت طلا به این سطوح قیمتی قطعی نیست.

از طرفی، احتمالاً در اواخر 2023 به سطح 2000 دلار خواهیم رسید، اما فکر نمی‌کنم یک شبه به این رنج قیمتی برسیم. در حال حاضر این مقدار رشد در ابتدای سال هم بازار را شگفت‌زده کرده است. هر چند این وضعیتی است که به عنوان یک معامله‌گر باید به آن از منظر شکار نگاه کنید، چرا که بازار در نهایت صعودی است. اما در حال حاضر و در این مقطع زمانی به عنوان یک سرمایه‌گذار، اگر در تمام طول روز یا روزهای آتی هم بازار کاهشی باشد، بازار را باید برای زمان ورود زیر نظر داشته باشید.

نمودار قیمت طلا

تحلیل نمودار  طلا آتی

روند اصلی قیمت طلا طبق نمودار نوسان روزانه صعودی است. با این حال، پس از تأیید بازگشت قیمت در روز دوشنبه، شتاب صعودی کاهش یافته است. معامله در کانال 1931.80 دلار الگو را نفی کرده و نشانه از سرگیری روند صعودی است. حرکت به سمت 1733.50 دلار، روند اصلی را به نزولی تغییر خواهد داد.

روند جزئی صعودی است. معامله در کانال 1829.90 دلار، روند کوتاه مدت را به نزولی تغییر می‌دهد. بازار در سمت ضعیف سطح فیبوناچی بلندمدت در 1915.30 دلار بسته شد که مقاومت ایجاد کرد. نزدیکترین سطح حمایت، سطح جزئی 50% در 1880.90 دلار است و پس از آن سطح 50% کوتاه مدت در 1861.30 دلار قرار دارد.

تحلیل تکنیکال نقره

نمودار نقره

نقره پس از تلاش ناموفق برای تثبیت بالای سطح 24.50 دلار به سمت 24.00 دلار عقب‌نشینی کرد. از نقطه نظر کلی، نقره باید بالاتر از ناحیه مقاومت قوی در محدوده 24.00 تا 24.50 دلار باشد تا فرصتی برای به دست آوردن شتاب صعودی پایدار داشته باشد.

 تحلیل تکنیکال پلاتین

نمودار پلاتین

پلاتین زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20 EMA) قرار گرفت و شتاب نزولی قوی به دست آورد. «شاخص قدرت نسبی» (RSI) در قلمرو متوسط باقی مانده، بنابراین در صورت بروز کاتالیزورهای مناسب، فضای زیادی برای به دست آوردن شتاب بیشتر وجود دارد. نزدیکترین سطح پشتیبانی برای پلاتین در  «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (50 EMA) و کانال 1025 دلار قرار دارد. حرکت به زیر این سطح راه را برای سطح 1000 دلاری باز خواهد کرد.

 

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire ، fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×