» ارز دیجیتال » تعیین محل دادرسی سقوط FTX؛ مانع جدیدی در مسیر حل پرونده
FTX

تعیین محل دادرسی سقوط FTX؛ مانع جدیدی در مسیر حل پرونده

28 آبان 1401 2

ورشکستگی FTX به پیچیدگی های جدیدی رسیده است زیرا وکلا بر سر محل دادرسی به توافق نظر نرسیده و جدال دارند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با توجه به عدم اتفاق نظر وکلا بر سر محل دادرسی، پرونده ورشکستگی اِف‌‌تی‌ایکس (FTX) به پیچیدگی‌های جدیدی رسیده است.

مدیران تصفیه باهامایی که کنترل یکی از شرکت‌های تابعه FTX را در کارائیب به دست گرفته‌اند، قصد دارند تصفیه شرکت مادر را از ایالت دلاور به نیویورک منتقل کنند؛ امری که به طور بالقوه باعث تشدید پیچیدگی‌های مربوط به پرونده ورشکستگی صرافی رمزارز اِف‌‌تی‌ایکس (FTX) می‌شود.

وکلای مدیران تصفیه موقت اِف‌‌تی‌ایکس دیجیتال (FTX Digital) در جلسه استماع صبح پنجشنبه مدعی شد، قبل از اینکه شرکت اصلی اِف‌‌تی‌ایکس (FTX) درخواست ورشکستگی شرکت را روز 11 نوامبر (20 آبان) در دلاور ارائه کند، کمیسیون اوراق بهادار باهاما شرکت واقع در این کشور را در جریان انحلال قرار داده بود. بر این اساس، شرکت مادر از تشکیل پرونده در دادگاه فدرال ویلمینگتون واقع در دلاور، بدون اجازه مدیران تصفیه منع می‌شد. پس از آن، مدیران تصفیه منسوب شده، درخواست رسیدگی به ورشکستگی فصل 15 را برای پرونده اف‌تی‌ایکس دیجیتال (FTX Digital) که یک صرافی رمزارز را در باهاما اداره می‌کرد، ارائه نمودند. گفتنی است که فصل 11 در اصل، به بررسی ورشکستگی شرکت‌های خارج از کشور می‌پردازد.

تبلیغات جام جهانی قطر

اف تی ایکس

نمایندگان اِف‌‌تی‌ایکس (FTX) اما مسیری مخالف را در پیش گرفتند و از دادگاه دلاور خواستند که رسیدگی این پرونده که در آن بیش از 100 شرکت تابعه اِف‌‌تی‌ایکس (FTX) برای حمایت از ورشکستگی فصل 11 ثبت نام کرده‌اند را بر عهده بگیرد. اِف‌‌تی‌ایکس (FTX) با استناد بر قوانین مربوط به «اولین پرونده» (first to file) چنین درخواستی را ارائه داده است، زیرا موضوعات مربوط به «اف تی ایکس دیجیتال» در پرونده‌های اولیه فصل 11 گنجانده نشده است. در این راستا، مایکل وایلز (Michael Wiles)، قاضی پرونده نیویورک، پذیرفت تا قبل از تصمیم‌گیری خود در مورد درخواست مدیران تصفیه، منتظر تصمیم دادگاه دلاور بماند.

«وارن گلوک» (Warren Gluck) وکیل تصفیه کنندگان موقت، استدلال کرد که دیگر ورشکستگی‌های ناشی از زمستان بازار رمزارزها از جمله پلتفرم وام‌دهی سلسیوس (Celsius)، شرکت کارگزاری رمزارزی وویجر (Voyager) و صندوق تامینی رمزارز تری‌اَروز کپیتال (Three Arrows Capital)، زمینه را برای رسیدگی به فصل 15 در دادگاه فدرال ناحیه جنوبی نیویورک فراهم کردند.

شایان ذکر است که تشکیل پرونده ورشکستگی فصل 11 پس از پشت سر گذاشتن یک بحران نقدینگی جدی، باعث سقوط صرافی پرطرفدار اِف‌‌تی‌ایکس (FTX) و مدیر عامل آن، سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) شد که درست قبل از شروع مراحل دادگاه از سمت خود استعفا داد. در این زمان، نگرانی‌ها در مورد کاهش ارزش توکن بومی این صرافی، یعنی اِف‌تی‌تی (FTT)، منجر شد تا موج گسترده‌‌ای از برداشت‌‌ها توسط مشتریان به سوی این صرافی سرازیر شد و این صرافی توان پاسخگویی به آن را نداشت.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: forbes

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×