» ارز دیجیتال » بایننس، در میان پرونده بیتزلاتو، برخی از حساب‌ها را مسدود کرد
بایننس

بایننس، در میان پرونده بیتزلاتو، برخی از حساب‌ها را مسدود کرد

10 بهمن 1401 3

به گفته چندین کاربر، صرافی ارزهای دیجیتال بایننس در رابطه با تحقیقات بیتزلاتو (Bitzlato) در خفا چندین حساب را در پلتفرم بسته است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز به گفته چندین کاربر، صرافی ارزهای دیجیتال بایننس در رابطه با تحقیقات بیتزلاتو (Bitzlato) در خفا چندین حساب را در پلتفرم بسته است.

در 18 ژانویه (28 دی)، گروهی از مشتریان روسی زبان بایننس از حساب‌های مسدود شده و عدم امکان برداشت وجوه خود از صرافی شکایت کردند. این کاربران با ایجاد یک چت گروهی تلگرام برای گزارش در مورد مشکلات، اعلام کردند که حساب‌ها بدون هشدار مسدود شده‌اند.

این گروه که اکنون بیش از 1000 عضو دارد، به سرعت بین انسدادها و اقدامات اجرایی وزارت دادگستری ایالات متحده علیه شرکت رمزارزی بیتزلاتو قرار گرفته‌اند. شبکه اجرای جرایم مالی ایالات متحده همچنین بایننس را در میان همتایان برتر بیتزلاتو در بیت کوین قرار داده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بسیاری از اعضای چت آشکارا اعتراف کرده‌اند که از بیتزلاتو از جمله تراکنش‌های ورودی و خروجی بین حساب‌های بیتزلاتو و بایننس استفاده کرده‌اند. برخی از کاربران آسیب دیده نیز نسبت به اقدام علیه بیتزلاتو ابراز خشم و سردرگمی کردند.

بایننس

یکی از سخنگویان بایننس به کوین تلگراف گفت که تعلیق‌های اخیر در واقع به بیتزلاتو مرتبط است.

این نماینده اظهار داشت: هفته گذشته تیم انطباق و تحقیقات ما در رابطه با این پرونده، حساب‌های برخی از کاربران را از چندین کشور از جمله در اروپای شرقی و CIS به حالت تعلیق درآورد.

سخنگوی بایننس تأکید کرد که اکثر تعلیق‌ها موقتی بوده‌اند و بیان کرد:

در حال حاضر، بیش از 90 درصد از حساب‌ها باز شده است، کاربران در این مورد مطلع شده‌اند. همه وجوه امن است. به کاربران آسیب‌دیده که کمتر از 20 نفر  هستند، اطلاعات تماس مجری قانون مربوطه ارائه شده است.

صرافی ارز دیجیتال همچنین به کاربران توصیه کرد که نگاهی به مقاله بایننس در مورد دلایل متعددی که چرا حساب بایننس آنها ممکن است مسدود شود و در چنین شرایطی چه کاری انجام دهند، بیندازند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، بیتزلاتو یک سرویس رمزارزی کمتر شناخته شده بود که به کاربران امکان معامله رمزارز را از طریق صرافی و خدمات همتا به همتا می‌داد.

طبق ادعاهای دولت ایالات متحده، بیتزلاتو عملیات خود را بدون رویه‌های مناسب انجام می‌داد که به آن کمک کرد “به بهشتی برای درآمدهای مجرمانه و وجوهی که برای استفاده در فعالیت‌های مجرمانه در نظر گرفته شده است” تبدیل شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×