» آرشیو اخبار » رگولاتورهای تگزاس به خرید وویجر دیجیتال توسط FTX اعتراض دارند
تگزاس

رگولاتورهای تگزاس به خرید وویجر دیجیتال توسط FTX اعتراض دارند

26 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، رگولاتورها و دادستان کل ایالت تگزاس به خرید وویجر دیجیتال (Voyager Digital) توسط صرافی FTX اعتراض دارند. کمیسیونر اوراق بهادار این ایالت ابتدا باید «مشخص کند که آیا این حرکت FTX US با قوانین مطابقت دارد یا خیر».

تگزاس

هیئت اوراق بهادار ایالت تگزاس، وزارت بانکداری و دادستان کل اعتراض خود را نسبت به خرید وویجر دیجیتال توسط FTX اعلام کردند

طبق سند دادگاه ورشکستگی که در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۲ مهر) ثبت شده، هیئت اوراق بهادار ایالت تگزاس (SSB)، وزارت بانکداری و دادستان کل این ایالت به درخواست FTX برای خرید وویجر دیجیتال اعتراض دارند. FTX، صرافی که توسط میلیاردر حوزه ارزهای دیجیتال، سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) رهبری می‌شود، پیشنهاد خرید وویجر دیجیتال و دارایی‌های آن را به مبلغ ۱/۴ میلیارد دلار ارائه داده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

این خبر به دنبال اظهارات بنکمن-فرید، پیش از مراحل نهایی این معامله منتشر شده، زمانی که او گفت FTX آماده است تا میلیاردها دلار برای این معامله هزینه کند. قبل از اقدام بنکمن-فرید برای خرید وویجر دیجیتال، او و FTX در پایان ماه جولای (اوایل مرداد) اعلام کردند «هر کاری که در توانشان باشد برای رساندن نقدینگی به مشتریان وویجر انجام خواهند داد و از این امر خرسند هستند.»

با این حال، تنظیم‌کننده‌های ایالت تگزاس و دادستان کل این ایالت می‌خواهند این خرید را متوقف کنند، زیرا معتقدند که تنظیم‌کننده‌ها و کمیسیونر اوراق بهادار باید ابتدا به بررسی FTX بپردازند. در حالی که کسب و کار خدمات پولی FTX در FinCEN ثبت شده، اما SSB تگزاس اصرار دارد که اینطور نیست. به گفته SSB، نام صرافی FTX به عنوان یک فرستنده پول یا در هر عنوان دیگری در وزارت بانکداری تگزاس ثبت شده، ولی به عنوان فروشنده اوراق بهادار در هیئت اوراق بهادار ایالت تگزاس ثبت نشده است.

FTX برای خرید وویجر دیجیتال در یک مزایده برنده شد، اما مدیر بخش اجرایی SSB تگزاس، جوزف جیسون روتوندا (Joseph Jason Rotunda)، می‌گوید که FTX ممکن است قوانین اوراق بهادار را نقض کرده باشد. روتوندا گفت که برنامه‌های تلفن همراه FTX را دانلود کرده و به این شرکت گفته که ساکن تگزاس است، برنامه FTX هم نشان می‌دهد که روتوندا «در اتریوم استیک کرده و نرخ سود سالانه او برای این سرمایه‌گذاری ۸ درصد است.»

در پرونده روتوندا آمده است که: «بررسی‌های در حال انجام توسط بخش اجرایی هیئت اوراق بهادار ایالت، نشان می‌دهند که برنامه بازدهی FTX به نظر یک قرارداد سرمایه‌گذاری و مصداق وامداری است. به نظر می‌رسد این حوزه طبق بخش ۴۰۰۱.۰۶۸ قانون اوراق بهادار تگزاس، باید به عنوان یک اوراق بهادار در این ایالت تنظیم شود. هیچ‌گاه موارد مربوط به بخش‌های افتتاح حساب در FTX ،FTX تریدینگ (FTX Trading) و FTX US برای ارائه یا فروش اوراق بهادار در تگزاس ثبت نشده‌اند.» مدیر SSB تگزاس افزود:

«بنابراین ممکن است FTX تریدینگ و FTX US، بخش ۴۰۰۴۰۵۱ قانون اوراق بهادار تگزاس را نقض کرده باشند.»

تگزاس

بنکمن-فرید در توییتر درباره اقدامات اخیر تنظیم‌کننده‌های ایالت تگزاس و دادستان کل این ایالت اظهار نظری نکرده است. علاوه بر این، مدیر عامل FTX از اینکه او و شرکتش از مقررات اخیر حمایت می‌کنند، بسیار خرسند بوده است. بنکمن-فرید اخیراً گفته بود که به نظر او افزایش نظارت بر روی صنعت استیبل کوین‌ها «مهم» است. روز دوشنبه او گفت که مشتاقانه منتظر است FTX در دبی هم تنظیم شود.

مدیر عامل FTX در توییتی نوشت: «FTX از اینکه در دبی توسط VARA تنظیم می‌شود، هیجان‌زده است! ما از گسترش حضور خود در این شهر و همکاری با تنظیم‌کننده‌هایی که در ایجاد یک چارچوب نظارتی برای دارایی‌های دیجیتال، محافظت از مشتریان و ارائه نوآوری پیش قدم شده‌اند، خوشحالیم.»

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: news.bitcoin

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×