» آرشیو اخبار » STEPN حدود 100 کارمند خود را اخراج کرد
STEPN

STEPN حدود 100 کارمند خود را اخراج کرد

22 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازی بلاکچینی حرکت برای کسب درآمد STEPN با افت قابل توجهی در پایگاه کاربران خود مواجه شده است و قیمت توکن پاداش آن به دلیل شرایط بازار ارزهای دیجیتال کاهش یافته است.

طبق گزارش‌ها، برنامه تناسب اندام استِپ اِن (STEPN) مبتنی بر بلاک چین سولانا (Solana)، بیش از 100 کارمند قراردادی خود را در بحبوحه بازار نزولی ارزهای دیجیتال اخراج کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که که افت قابل توجهی در ارقام به دست آمده از تعداد کاربران این بازی مشاهده می‌شود.

به گفته کالین وو (Colin Wu)، خبرنگار و گزارشگر حوزه ارزهای دیجیتال، در میان کارکنان اخراج شده مدیران و سفیران این بازی نیز دیده می‌شود، در نتیجه سرمایه گذاری در STEPN کاهش خواهد یافت.

تبلیغات جام جهانی قطر

همچنین وو به نقل از منابع خود ادعا کرد که تغییری به سمت ارتقاء شرکت مادر STEPN یعنی فایند ساتوشی لَب (Find Satoshi Lab – FSL) و پروژه‌های جدید آن وجود خواهد داشت.

“بازی معروف بلاکچینی STEPN شروع به اخراج کارکنان در بازار نزولی کرده است. عمدتاً بیش از 100 کارمند که شامل سفیران و مدیران و غیره هستند، اخراج می‌شوند و این افاق سرمایه گذاری در STEPN را کاهش می دهد. برخی پیشرفت‌های مربوط به توسعه این بازی نیز به تعویق افتاده است.”

— به نقل از حساب توئیتر @WuBlockchain مورخ 12 اکتبر 2022

منبع این خبر یعنی کوین تلگراف برای اظهار نظر با STEPN تماس گرفت اما پاسخی دریافت نکرد.

بازی STEPN چگونه کار می‌کند؟

STEPN

STEPN توسط شرکت استرالیایی فایند ساتوشی لَبز در سال 2021 راه‌اندازی شد. این بازی به کاربر این امکان را می‌دهد تا کفش‌های ورزشی خود را که به صورت توکن‌های غیرمثلی (NFT) ارائه می‌شوند، خریداری کنند. می‌توانید از این توکن‌ها در هنگام پیاده روی‌های خود استفاده کنید تا توکن‌های گرین ساتوشی (GST) را دریافت کنند.

STEPN پس از راه اندازی شروع امیدوارکننده‌ای داشت. بر اساس داده‌های کوین گِکو (CoinGecko)، قیمت توکن گرین متاورس (Green Metaverse Token – GMT) در ماه آوریل به بالاترین حد خود یعنی به 4.11 دلار رسید، در حالی که GST نیز بیشترین قیمت خود را در 8.51 دلار دید.

قیمت GMT بیش از 85 درصد کاهش یافته است و در زمان نگارش این مقاله با قیمت 0.61 دلار معامله می‌شود. در حالی که GST بیش از 99 درصد کاهش قیمت داشته و ارزش آن به 0.026 دلار رسیده است.

داده‌های دیون اَنِلایتیک (Dune Analytics) نشان می‌دهد که تعداد کاربران فعال روزانه این برنامه در تاریخ 26 ژوئن به بالاترین حد خود یعنی 105 هزار و 257 نفر رسید. از طرف دیگر این تعداد در سپتامبر به کمتر از 6 هزار نفر سقوط کرد و سپس در 5 اکتبر کمی بیشتر از 11 هزار نفر از این برنامه استفاده می‌کردند.

شکست های اخیر این پروژه شامل اجبار به مسدود کردن کاربران سرزمین چین و حمله انکار سرویس توزیع شده (DDoS) در ماه ژوئن است.

محقق دنیای رمزارزها ،لوسیا کیم (Lucia Kim)، از شتابدهنده بومی وب3 نانس کلَسیک (Web3 nonce Classic) ادعا می‌کند که این کاهش مقبولیت می‌تواند به دلیل محدودیت‌های STEPN باشد.

کیم در یک پست طولانی در توییتر، در 4 اکتبر، توضیح داد که سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران را وادار می‌کند تا توکن‌های خود را در بازار بفروشند تا جوایز دریافت کنند. اما این مسئله باعث افزایش عرضه بود که منجر به “تسریع کاهش قیمت توکن به دلیل عرضه بیش از حد NFT‌ها شد.”

STEPN

کیم توضیح داد:

“هرچه کاربران پاداش بیشتری دریافت کنند، توکن‌های بیشتری به بازار می‌فروشند که به نوبه خود بر اکوسیستم آن تأثیر می‌گذارد.”

تیم STEPN اخیراً اعلام کرده است که تغییراتی در راه است. یاون رونگ (Yawn Rong)، یکی از بنیانگذاران این پروژه، در 10 اکتبر در نامه‌ای سرگشاده، در توییتر، برای جامعه این بازی نوشت:

“تغییرات در حال رخ دادن هستند تا بتوانیم به ارزش GMT و فاین ساتوشی لَبز بیافزاییم.”

رانگ گفت: “ما تمام منابع خود را برای رسیدن به عصر بعدی FSL اختصاص خواهیم داد.”

 

هیچ جزئیات مشخصی فاش نشده است، اما رونگ می‌گوید در چند هفته آینده بیشتر توضیح داده خواهد شد و به 34 هزار  دنبال‌کننده‌اش در توییتر گفت که “نمی‌خواهند اتفاقات بعدی را از دست بدهند”.

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×