» آرشیو اخبار » IRA Financial از «صرافی جمینی» شکایت کرد
صرافی جمینی

IRA Financial از «صرافی جمینی» شکایت کرد

17 خرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جمینی به دلیل ارائه یک سیستم داخلی به IRA Financial با یک مشکل که امکان سرقت 36 میلیون دلار از پول مشتری IRA را فراهم کرده بود، مورد شکایت قرار گرفته است. این صرافی همچنین متهم شده است که حساب‌ها را با سرعت کافی مسدود نکرده است.

این هک به دلیل یک مشکل امکان پذیر بود

IRA Financial Trust  از جمینی به دلیل هک فوریه 2022 (بهمن 1400) شکایت کرده است که منجر به خروج 36 میلیون دلار از پول مشتریان IRA از این صرافی کریپتویی شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

همانطور که در بیانیه مطبوعاتی این شرکت بیان شد، IRA، یک پلتفرم آمریکایی برای حساب‌های مستمری و بازنشستگی خودگردان، در دادخواست خود ادعا می‌کند که جمینی «ضمانت‌های مناسبی برای محافظت از دارایی‌های کریپتویی مشتریان ندارد» و پس از اینکه IRA به جمینی درباره سرقت هشدار داد «در مسدود کردن حساب‌ها در زمان درست شکست خورده است.».

جمینی یک صرافی کریپتویی مستقر در نیویورک است. این شرکت توسط تایلر و کامرون وینکلووس تأسیس شد و یکی از صرافی‌های برتر ایالات متحده است.

به گفته IRA، جمینی اصرار داشته که این شرکت از رابط برنامه نویسی برنامه کاربردی (API) این صرافی برای ساده کردن ورود مشتری استفاده کند، در حالی که جمینی به IRA اعلام نکرده است که API آن حاوی یک مشکل است، یعنی یک حساب اصلی وجود داشته که تحت آن «همه مشتریان IRA جمینی دارندگان حساب فرعی بودند» که توسط یک کلید اصلی کنترل می‌شده است.

در دادخواست بیان شده است که مجرمان احتمالاً می‌توانستند کلید اصلی را از ایمیل‌های رمزگذاری نشده بین جمینی و IRA بدست آورند. ممکن است در 8 فوریه (19 بهمن) هکرها به دروغ یک آدم ربایی در دفاتر داکوتای جنوبی IRA را به اداره پلیس در راستای منحرف کردن کارمندان IRA از سرقت گزارش کرده باشند. سپس از کلید اصلی برای ادغام وجوه از همه حساب‌های فرعی در یکی از حساب‌ها پیش از برداشت کل مبلغ استفاده کردند. سیستم‌های ضد کلاهبرداری جمینی از این انتقالات مطلع نشدند.

IRA بیان کرد که درآمد حاصل از شکایت علیه جمینی برای بازپرداخت پول مشتریان استفاده خواهد شد.

این دومین بار در کمتر از یک هفته است که علیه جمینی شکایت می‌شود. کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) نیز از جمینی به دلیل اظهارات نادرست یا گمراه کننده در مورد برنامه‌های خود برای یک صندوق آتی بیت کوین طی ارزیابی در سال 2017 شکایت کرده است.

 

مترجم: سوگل عادل فهمیده

منبع: cryptobriefing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×