» آرشیو اخبار » شیطنت‌های هکر FTX دامان اتریوم را گرفت!
اتریوم

شیطنت‌های هکر FTX دامان اتریوم را گرفت!

30 آبان 1401 3

هکر صرافی FTX که اخیراً حدود 600 میلیون دلار از این صرافی به سرقت برده بود، در حال تبدیل ذخیره اتریوم خود به بیت‌کوین است. این کار افت 8 درصدی قیمت اتر را در پی داشت

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، یعنی اتریوم (ETH) عصر روز یکشنبه تحت فشار فروش شدیدی قرار گرفت که با سقوط 8 درصدی قیمت و از دست دادن منطقه 1200 دلاری همراه شد. در این لحظه، اتریوم با 7.23 درصد کاهش در تایم فریم روزانه، با قیمت 1130 دلار و ارزش بازاری در حدود 136 میلیارد دلار در حال معامله شدن است.

روز یکشنبه (20 نوامبر، 29 آبان)، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه هکر جنجالی صرافی ورشکسته اِف‌تی‌ایکس (FTX) که اخیراً حدود 600 میلیون دلار از این صرافی به سرقت برده بود، در حال تبدیل ذخیره اتر (ETH) خود به بیت‌کوین است. همانطور که قبلاً گفتیم، هفته گذشته این هکر تمام استیبل کوین‌های خود را که ارزش آن به حدود 288 میلیون دلار می‌رسید، به اتریوم تبدیل کرد. کالین وو (Colin Wu) روزنامه‌نگار حوزه‌ی رمزارزها با استناد به داده‌های اتراسکن (Etherscan ) می‌گوید:

«آدرس کیف پول هکر اِف‌تی‌ایکس (0x59…d32b) مقدار زیادی اتر را به بیت کوین تبدیل کرده است. امروزه حدود 30 هزار واحد اتر به رِن‌بیت‌کوین (RenBTC) تبدیل و هزار و 70 واحد بیت کوین به این شبکه منتقل شده است.»

تبلیغات جام جهانی قطر

شایان ذکر است که مدیران همچنان در حال ارزیابی تاثیرات منفی ناشی از ورشکستگی اِف‌تی‌ایکس (FTX) هستند. ظاهراً این شرکت مبلغ هنگفتی در حدود 3.1 میلیارد دلار بدهی دارد. به علاوه اینکه این نگرانی‌ فزاینده‌ نیز وجود دارد که شرکت‌های بیشتری تحت تاثیر اتفاقات اخیر، سقوط کنند.

برای مثال، هفته گذشته برخی منابع مدعی شدند که پلتفرم وام‌دهی بلاک‌فای (BlockFi) برای اعلام ورشکستگی آماه می‌شود. کریستین کاتالینی (Christian Catalini)، موسس اِم‌آی‌تی کریپتواکونومی ( MIT Cryptoeconomics Lab) در گفتگو با بلومبرگ، گفت:

“مشکلاتی که برای اِف‌تی‌ایکس پیش آمد، به واقع یادآور نیاز مبرم این صنعت به شفافیت نظارتی و یک چارچوب قانونی واقعی است.” هیاهو و گمانه‌زنی‌های متعدد در مورد ضرب و معامله توکن‌ها “توجه اصلی را از ساختن محصولات و خدمات واقعی که می‌توانند این مشکل را حل کنند، دور کرده است.”

عملکرد ضعیف اتریوم نسبت به بیت کوین

اصلاح قیمتی که امروز اتریوم تجربه می‌کند، نتیجه یک اصلاح گسترده‌تر در بازار است. ارزش بازار بزرگ ارزهای دیجیتال تا این لحظه حدود 5.6 درصد کاهش یافته و به زیر 800 میلیارد دلار سقوط کرده است. همزمان با افت 8 درصدی قیمت اتر نیز، شاهد کاهش 4 درصدی قیمت بیت کوین و رسیدن به مرز 16 هزار دلار بوده‌ایم.

طی دو هفته گذشته، شاهد بوده‌ایم که اتریوم عملکردی به شدت ضعیف‌تر از بیت کوین از خود نشان داده است. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که فروش گسترده اخیر در بازار، می‌تواند قیمت اتریوم را حتی به زیر هزار دلار هم بکشاند.

عملکرد اتریوم

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×