» آرشیو اخبار » عقب ‌افتادگی بازار فیوچرز اتریوم از یک صعود 30 درصدی حکایت دارد
عقب ‌افتادگی بازار فیوچرز اتریوم از یک صعود 30 درصدی حکایت دارد

عقب ‌افتادگی بازار فیوچرز اتریوم از یک صعود 30 درصدی حکایت دارد

11 مرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، عقب افتادگی  (Backwardation) بیانگر وضعیتی است که قیمت بازار اسپات یک ارز دیجیتال از قیمت بازار فیوچرز آن پایین‌تر است.

 

گاوها تمایل دارند قیمت اتر (ETH) در بازار اسپات بالاتر از قیمت آن در بازار فیوچرز باشد، زیرا این وضعیت که  به کنتانگو  (contango) معروف است، بیانگر خوش‌بینی معامله گران نسبت به افزایش قیمت در آینده است. اما اکنون در اول ماه آگوست، این اختلاف قیمت منفی است.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

قراردادهای فیوچرز  اتریوم وارد وضعیت عقب افتادگی شده است

در نمودار روزانه، قراردادهای سه ماهه فیوچرز اتریوم، که قرار است در دسامبر 2022 منقضی شوند، وارد وضعیت عقب افتادگی یا Backwardation شده اند، وضعیتی که برخلاف کونتانگو (contango) در آن قیمت فیوچرز از قیمت اسپات پایینتر است.

اختلاف بین قیمت اسپات و فیوچرز اتریوم در اول آگوست به 8- دلار رسید.

 

عقب ‌افتادگی قیمت بازار آتی اتریوم از یک صعود 30 درصدی حکایت دارد

نمودار قیمت روزانه ETH230-ETHUSD. منبع: TradingView

از یک طرف، قیمت فعلی اتریوم در بازار اسپات که بالاتر از دورنمای پایان سال آن است، یک سیگنال نزولی به نظر می رسد. با این حال، اختلاف قیمت منفی فعلی نشان می‌دهد که معامله‌گران ممکن است نسبت به ETH دیدگاه صعودی داشته باشند.

به عنوان مثال، بیت کوین (BTC) از زمانی که معاملات فیوچرز آن در اواخر ژوئن برای اولین بار در یک سال وارد وضعیت عقب ‌افتادگی   شد، 15 درصد افزایش یافته است.

 

صعود اتریوم به امید ایردراپ بعد از آپدیت مرج

علاوه بر این، به گفته برخی تحلیلگران، تقسیم یا فورک احتمالی زنجیره اتریوم در آستانه اپدیت مرج (Merge) در ماه سپتامبر صعودی خواهد بود.

روشان پاتل (Roshun Patel)، رییس سابق پلتفرم وام‌دهی جنسیس تریدینگ (Genesis Trading)، خاطرنشان کرد که قراردادهای فیوچرز ماه دسامبر اتریوم به دلیل « فورک احتمالی بلاکچین اتریوم» که احتمالا معامله‌گران را به خرید ETH در بازار اسپات قبل از آپدیت مرج ترغیب کرده، وارد حالت «عقب افتادگی » شده است.

در همین حال، پاتل اشاره کرد که معامله گران می توانند ریسک خود را با باز کردن پوزشن‌های شورت در قراردادهای فیوچرز دسامبر جبران کنند.

این بیانیه پس از نظرسنجی شرکت Galois Capital در مورد آپدیت مرج منتشر شد. در این نظرسنجی توییتری در 28 جولای، این شرکت از دنبال کنندگان توییتر خود پرسید که آیا آپدیت منجر به تقسیم زنجیره اتریوم به اثبات کار (PoW) ETH1 و اثبات سهام (PoS) ETH2 خواهد شد یا خیر.

از بین پاسخ دهندگان، 33.1 درصد گفتند که آپدیت مرج منجر به هارد فورک اتریوم خواهد شد، در حالی که 53.7 درصد انتقال عادی شبکه را پیش بینی کردند.

تقسیم (Split) زنجیره اتریوم باعث میشود هولدرهای ETH دارای مقدار مساوی از این توکن در هر دو زنجیره باشند. به عبارت دیگر، توکن‌های ETH1 طی یک ایردراپ به هولدرهای ETH اعطا میشود. مانند آنچه در سال 2016 با اتریوم کلاسیک (ETC) اتفاق افتاد.

 

شکل گیری تقاطع طلایی در نمودار اتر

ارز دیجیتال اتر اکنون در ناحیه مقاومتی کلیدی 1650-1750 دلار که بین ماه مه تا ژوئن 2022 به عنوان حمایت عمل می‌کرد، در حال تثبیت است.

در همین حال، میانگین متحرک نمایی 20 روزه (سبز) و 50 روزه (قرمز) این توکن نیز یک “تقاطع طلایی” شکل داده است که یک سیگنال صودی میان مدت تلقی میشود.

 

عقب ‌افتادگی قیمت بازار آتی اتریوم از یک صعود 30 درصدی حکایت دارد

نمودار قیمت روزانه ETH/USD. منبع: TradingView

عبور قیمت (Breakout) از نوار مقاومتی 1650 تا 1750 دلاری می تواند احتمال صعود اتریوم تا  2150 دلار را به عنوان تارگت بعدی خود افزایش دهد. این سطح به عنوان  یک سطح مقاومتی در ماه مه و ژوئن و یک سطح حمایتی در ژانویه نقشی کلیدی داشت. اکنون این سطح با میانگین متحرک نمایی 200 روزه (موج آبی) در نزدیکی 2180 دلار منطبق شده است که تقریباً 30 درصد از قیمت امروز آن (اول آگوست) بالاتر است.

اما در صورت ریجکت قیمت از این ناحیه مقاومتی،  احتمالا شاهد ریزش ETH تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1525 دلار) و میانگین متحرک نمایی 50 روزه (1500 دلار) آن خواهیم بود.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×