» ارز دیجیتال » رئیس CFTC: فقط بیت کوین کامودیتی است
CFTC

رئیس CFTC: فقط بیت کوین کامودیتی است

10 آذر 1401 5

طی رویداد رمزارزی در دانشگاه پرینستون، راستین بهنام (Rostin Behnam)، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC)، ادعا کرد که بیت کوین تنها دارایی رمزارزی است که می تواند به عنوان یک کالا یا کامودیتی باشد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طی رویداد رمزارزی در دانشگاه پرینستون، راستین بهنام (Rostin Behnam)، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC)، ادعا کرد که بیت کوین تنها دارایی رمزارزی است که می تواند به عنوان یک کالا یا کامودیتی باشد.

اظهارات بهنام کاملاً در تضاد با اظهارات اولیه او در ماه اکتبر (مهر) است، زمانی که او اتر را با این عنوان یاد می‌کرد. رئیس CFTC در حال پاسخ به این سوال بود که کدام دارایی های رمزارزی باید به عنوان کالا در نظر گرفته شوند و کدام یک به عنوان اوراق بهادار واجد شرایط هستند.

عقب نشینی رئیس CFTC از اظهارات خود در مورد اتر در پی بررسی شدید رگولاتورهای ایالات متحده و اتهامات فساد مالی صورت می‌گیرد و قانون‌گذاران جمهوری خواه رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را به هماهنگی با FTX “برای به دست آوردن انحصار نظارتی” متهم می‌کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

CFTC

بحث در مورد اینکه رمزارزها طبق قانون به عنوان کالا واجد شرایط هستند، مبحث مهم و طولانی می‌باشد. بیت کوین به دلیل ماهیت غیرمتمرکز واقعی آن به اتفاق آرا غیر اوراق بهادار تلقی می‌شود، در حالی که وضعیت اتر و چندین ارز دیجیتال دیگر موضوعی بحث برانگیز بوده است. همچنین ریپل در حال حاضر با یک شکایت امنیتی از سوی SEC نیز مواجه است.

قانون‌گذار مالی آمریکا در پی سقوط صرافی ارزهای دیجیتال FTX، در درجه اول به دلیل ارتباط آن با این صرافی، در وضعیت بدی قرار گرفته است.

CFTC قرار بود از طریق قانون پیشنهادی سنا به نام قانون حمایت از مصرف کننده کالاهای دیجیتال (DCCPA) ظرفیت نظارت را دریافت کند، در حالی که رئیس CFTC به همین دلیل با انتقادات زیادی روبرو شد، اما از اقدامات کمیسیون دفاع کرد و ادعا کرد که آنها مجال انتظار را ندارند.

بهنام گفت که کمیته، اختیارات نظارتی محدودی دارد و “ماتریس تنظیم کننده‌ها” را یک سیستم ناقص مقصر دانست. با این حال، او خواستار همکاری بهتر در میان لیست طولانی نهادهای نظارتی برای ارائه مقررات مطلوب شد.

قرار است رئیس CFTC در یک جلسه استماع کنگره در 1 دسامبر (10 آذر) برگزار شود و در مورد فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX که اکنون ورشکسته شده است و پیامدهای آن بحث کند.

8 عضو کنگره با زیر سوال بردن اختیارات SEC برای استعلام در مورد کریپتو تلاش کردند که SEC را از تحقیق در مورد FTX باز دارند.
5 نفر از این 8 عضو نیز کمک‌های مالی از FTX دریافت کردند که از 2900 تا 11600 دلار بود.

همچنین روابط نزدیک مدیر عامل سابق آن، سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)، با سیاست‌گذاران ایالات متحده و تلاش‌های لابی او برای تبدیل CFTC به نهاد اصلی تنظیم کننده ارزهای دیجیتال توسط بسیاری از جامعه رمزارزی مورد سوال قرار گرفته است.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×