» آرشیو اخبار » ریپل به یک شکاف ارزش منصفانه نزدیک می‌شود؛ منتظر سقوط باشیم؟
ریپل

ریپل به یک شکاف ارزش منصفانه نزدیک می‌شود؛ منتظر سقوط باشیم؟

6 آذر 1401 3

داده‌های جدید لونارکراش (LunarCrush)، حاکی از آن هستند که معیارهای اجتماعی ریپل (XRP) اخیراً افزایش زیادی داشته و مشارکت اجتماعی آن به مرز 24 میلیون رسیده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، داده‌های جدید لونارکراش (LunarCrush)، ابزار تحلیل فاندامنتال بازار رمزارزها، حاکی از آن هستند که معیارهای اجتماعی ریپل (XRP) اخیراً افزایش زیادی داشته و مشارکت اجتماعی آن به مرز 24 میلیون رسیده است، ضمن اینکه قیمت این رمزارز نیز طی دو هفته گذشته 25 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در حال حاضر، ریپل با افتی کمتر از یک درصد، با قیمت 0.401 دلار در ناحیه قرمز معامله می‌شود. درصورتی که بیت کوین بتواند وضعیت خود را کمی بهبود ببخشد، می‌توان انتظار داشت که ریپل برای شکست مقاومت مهم 45 سنتی آماده شود.

نمودار روزانه ریپل

تبلیغات جام جهانی قطر

با نگاهی به نمودار قیمت ریپل در تایم فریم روزانه خواهیم دید که روز 8 نوامبر (17 آبان) سقوطی شدید از حدود 0.464 دلار به سوی 0.407 دلار اتفاق افتاده است. این منطقه که در نزدیکی محدوده کف قیمت هفت هفته‌ای ریپل در حدود 0.427 دلار  است، از آن زمان تاکنون، لمس نشده است.

با وجود اینکه ریپل با عبور از مقاومت 0.39 دلاری توانسته است ساختار بازار خود را به سمت یک ساختار صعودی تغییر دهد، منطقه 0.42 تا 0.46 دلار که یک منطقه حمایتی قوی از ماه سپتامبر تاکنون بوده است، احتمالاً به زودی با سفارش فروش اشباع می‌شود.

اندیکاتورهای تکنیکال در نمودار روزانه ریپل

با این حال، گاوها (خریداران) هنوز هم به ادامه راه امیدوار هستند، زیرا علی‌رغم اینکه قیمت هنوز به شدت افزایش نیافته است، اندیکاتور حجم تعادلی (On-Balance Volume) از ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) از یک سطح مقاومت مهم عبور کرده است. این نشان می‌دهد که فشار خرید قابل توجهی پشت جهش ریپل از حمایت 0.33 دلاری وجود داشته است.

از این رو، اگر گاوها بتوانند مقاومت 0.45 دلاری را شکسته و دوباره آن را به عنوان حمایتی قوی مورد آزمایش قرار دهند، احتمالاً تمایل به ورود به پوزیشن‌های خرید دوباره افزایش خواهد یافت. در این میان، هر گونه نفوذ به منطقه 0.44 تا 0.45 دلاری را می‌توان به عنوان یک فرصت فروش مناسب در نظر گرفت.

فراموش نکنید که این دیدگاه فروش در صورت بسته شدن کندل روزانه بالاتر از مارک 0.45 دلار باطل خواهد شد. شاخص مقاومت نسبی (RSI) که در نزدیکی خط میانی و سطح 50 در نوسان است، هیچگونه روند قدرتمندی را در هیچ یک از دو جهت صعودی یا نزولی نشان نمی‌دهد.

ناگفته نماند، حتی زمانی که قیمت به سمت یک منطقه مقاومتی صعود کرد، نرخ تامین مالی بایننس دوباره به محدوده منفی سقوط نمود، که می‌تواند نشان دهنده این باشد که معامله‌گران در بازارهای فیوچرز به سمت دیدگاهی نزولی حرکت کرده‌اند. در همین زمان، تسلط اجتماعی ریپل به پایین‌ترین سطح از ماه سپتامبر (شهریور و مهر) در حدود 0.7 درصد رسید.

گردش غیرفعال این دارایی دیجیتال نیز در یک بازه 90 روزه، در تاریخ 15 نوامبر (24 آبان) به حدود 1.23 میلیارد واحد رسید، در آن زمان قیمت ریپل تا مرز 0.39 دلار افزایش یافت. از آن زمان، قیمت بعد از پولبکی عمیق به سمت 0.36 دلار، یک حرکت صعودی دیگر را پشت سر گذاشته است، که می‌تواند نشانه‌ای از کاهش فشار فروش در شرایط کنونی باشد.

لازم به ذکر است که هرگونه جهش در گردش غیرفعال لزوماً با افزایش فشار فروش همراه نبوده و هر موج فروشی، مستلزم افزایش این معیار نیست.

بهره باز ریپل

در نمودار فوق می‌بینید که علی‌رغم جهش قیمت از محدوده 0.33 دلار، بهره باز در بازارهای فیوچرز کف‌های بالاتری را به ثبت رسانده است. البته از روز 14 نوامبر (23 آبان)، بهره باز و قیمت هر دو، کف‌های بالاتری را تشکیل داده‌اند که احتمالاً به معنای قدرت گرفتن تدریجی خریداران می‌باشد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×