» آرشیو اخبار » حمله متقابل ایلان ماسک به توییتر
حمله متقابل ایلان ماسک به توییتر

حمله متقابل ایلان ماسک به توییتر

9 مرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و بنیانگذار اسپیس ایکس، در بحبوحه نزاع دادگاهی که تویيتر برای وادار کردن او به تکمیل پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری‌اش به انجام رساند، از این شرکت رسانه‌های اجتماعی شکایت کرد.

به استناد از رویترز پرونده شکایت متقابل ایلان ماسک اواخر روز جمعه ۲۹ جولای (۷ مرداد) ثبت شد.

این اتفاق ساعاتی پس از آن که یک قاضی ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) را به عنوان تاریخ آغاز پرونده اولیه یعنی تحت فشار قرار دادن او برای تکمیل طرف خود از معامله ۴۴ میلیارد دلاری توسط توییتر تعیین کرد، رخ داد.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال جزئیات این پرونده شکایت متقابل در دسترس نیست زیرا وکلای ایلان سند ۱۶۴ صفحه ای را به عنوان محرمانه ارائه کردند.

اما دادگاه از ایلان ماسک و تیم حقوقی‌اش ‌خواهند خواست که نسخه عمومی پرونده را با ویرایش اطلاعات حساس ارائه کنند.

روز جمعه، قاضی کتلین مک کورمیک (Kathaleen St. H. McCormick) به جای دو هفته‌ای که ایلان و تیم حقوقی‌اش برای یک پرونده قضایی در فوریه ۲۰۲۳ درخواست کرده بودند، دستور داد تا این پرونده پنج روزه محاکمه شود.

گزارش رویترز اضافه کرد که به نظر می رسد قاضی مک کورمیک پیش بینی می کند که شکایت اولیه توییتر جنجال ایجاد کند.

او گفت: این رای هیچ یک از مراحل جمع آوری اطلاعات دادگاه از جمله مناسب بودن هرگونه درخواست برای مجموعه اطلاعات مهم را حل نمی‌کند.”

پاراگ آگراوال، مدیر ارشد اجرایی و برت تیلور، رئیس هیئت مدیره رسانه های اجتماعی توییتر، در نامه ای به سرمایه گذاران گفتند که «متعهد به انجام قرارداد بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک هستند.»

شکایت سهامداران توییتر از ایلان ماسک

همچنین روز جمعه لوئیجی کریسپو (Luigi Crispo) سرمایه گذار ۵۵ هزار سهمی توییتر از ایلان ماسک شکایت کرد.

به گفته آقای کریسپو ایلان ماسک وظیفه امانتداری خود را در قبال سهامداران توییتر نقض کرده بود و به خاطر صدمات وارده به او باید خسارت بپردازد.

او همچنین ‌از دادگاه درخواست کرد که آقای ماسک را مجبور به بستن قرارداد کند.

این نزاع‌های دادگاهی در حال جریان بین ایلان ماسک و توییتر به طور مداوم بر درامد سه ماهه دوم امسال این غول شبکه‌های اجتماعی تاثیر منفی داشته است.

در اواخر هفته گذشته توییتر خبر از ۲۷۰ میلیون دلار ضرر در طول سه ماهه را داد و اشاره کرد که کاهش درآمد به دلیل بازار تبلیغات ضعیف و دعوای حقوقی مداوم علیه ایلان ماسک در مورد معامله خرید است.

مترجم: سروش محمدی

منبع: EWN

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×