» آرشیو اخبار » جای خالی رمزارزها در توییتر کوین خودنمایی می‌کند
توییتر

جای خالی رمزارزها در توییتر کوین خودنمایی می‌کند

21 دی 1401 9

به تازگی تصاویری از رمزارز بومی توییتر با نام «توییتر کوین» فاش شده، ولی ظاهراً در هیچ کجای آن اشاره‌ای به فناوری ارزهای رمزپایه یا بلاکچین نشده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به تازگی تصاویری در مورد رمزارز بومی در حال توسعه شبکه اجتماعی توییتر با نام «توییتر کوین» فاش شده، ولی ظاهراً در هیچ کجای آن اشاره‌ای به فناوری ارزهای رمزپایه یا بلاکچین نشده است.

توییتر کوین

پس از افشای خبر آغاز به کار این پروژه در اوایل دسامبر (اواسط آذر) توسط وبلاگ نویسان معروف فناوری، جین منچون وونگ و نیما اوجی (Jane Manchun Wong and Nima Owji)، بسیاری از افراد جامعه امید داشتند پروژه مخفی «توییتر کوین» به نوعی شامل ارزهای دیجیتال نیز باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در این میان، اعضای جامعه دوج کوین (DOGE) با توجه به وابستگی دیرینه ایلان ماسک، مدیر عامل جدید توییتر به این میم کوین، بیش از همه امیدوار بودند. ماسک در یک رویداد در فضای توییتر در تاریخ 4 دسامبر (13 آذر) گفت که علاقه‌مند است صنعت کریپتو را در این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی ادغام کند.

جای خالی کریپتو در توییتر کوین

با این حال، تصاویری که به تازگی از روند توسعه این پروژه به بیرون درز کرده است و این دو نفر آنها را روز دهم ژانویه (20 دی) به اشتراک گذاشتند، هیچ اشاره‌ای به فناوری کریپتو یا بلاکچین ندارد.

اوجی در توییتر خود نوشت که تا کنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر دخیل بودن ارزهای دیجیتال در توئیتر کوین درز نکرده است:

«به نظر می‌رسد این ارز درون برنامه‌ای برای حمایت از سازندگان ایجاد شده است. من چیزی پیدا نکردم که آن را به رمزارزها یا صنعت کریپتو مرتبط کند.»

تصاویر فاش شده بیشتر به استفاده برنامه‌ریزی شده از این ارز دیجیتال درون برنامه‌ای اشاره دارد.

یکی از این تصاویر، اسکرین شاتی از صفحه اسپلش خرید برای توییتر کوین است که توضیح می‌دهد این ارز دیجیتال درون برنامه‌ای به کاربران امکان می‌دهد از سازندگانی که محتوایی عالی توییت می‌کنند، حمایت نمایند.

به نظر می‌رسد که این موضوع به پلتفرم «جوایز توییتر» مربوط باشد که یک هفته پیش از آن، در تاریخ 5 ژانویه (15 دی)، توسط منچون ونگ فاش شد.

لیست جوایز توییتر
اسکرین شاتی از لیست جوایز توییتر

طبق توییت وونگ، جوایزی مانند «Mind Blown»، «Bravo» و «Super Like» را می‌توان برای سازندگان محتوا در این پلتفرم ارسال کرد که هزینه‌گ آن با توییتر کوین تعیین می‌شود.

این ویژگی شباهت‌هایی به سیستم انعام و پاداش شبکه ردیت (Reddit) دارد، در این شبکه، ریدتورها از ردیت کوین (Reddit Coins) برای ارسال جوایز برای سایر کاربرانی استفاده می کنند که پست، کامنت یا ویدیوی زنده‌ای را منتشر کرده و آنها از دیدن آن لذت برده‌اند.

در این مرحله، حتی خرید توییتر کوین‌ها هم شامل پرداخت‌های رمزارزی نمی‌شود. به گفته وونگ، خرید ارز دیجیتال توییتر ظاهراً با استفاده از ارزهای فیات و از طریق استریپ (Stripe) انجام خواهد شد.

استریپ (Stripe) یک پلتفرم پردازش پرداخت مبتنی بر فیات است که به بازرگانان اجازه می‌دهد تا کارت‌های اعتباری، دبیت کارت، حواله‌های بانکی و کوپن‌های نقدی را بپذیرند.

با تمام این اوصاف، نمی‌توان با اطمینان گفت که این بدان معنا است که رمزارزها در نهایت هیچ نقشی در این معادله بازی نخواهند کرد. روز 22 آوریل (2 اردیبهشت)، استریپ اعلام کرد که پشتیبانی از پرداخت‌ها به صورت یواس‌دی کوین (USDC) از طریق شبکه بلاکچین پالیگان را برای سازندگان منتخب محتوا در توییتر آغاز کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×