» آرشیو اخبار » CNN پروژه مربوط به NFT های خود را تعطیل کرد
CNN

CNN پروژه مربوط به NFT های خود را تعطیل کرد

21 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، برنامه سرمایه‌گذاری CNN در بخش توکن‌های غیرمثلی (NFT) که در ابتدا با نقشه راه 6 ماهه برنامه‌ریزی شده بود، در مدت زمانی کمتر از چهار ماه تعطیل شد. همچنین CNN ملزم به بازپرداخت به خریداران شده است.

شبکه چندرسانه‌ای CNN مستقر در ایالات متحده در تاریخ 10 اکتبر (18 مهر ماه) در توییتی اعلام کرد که پروژه NFT خود را کمتر از چهار ماه پس از راه اندازی آن تعطیل می‌کند. این مجموعه با نام ” Vault By CNN: Moments That Changed Us” شامل مجموعه‌ای از لحظات خبری نمادین در تاریخ 41 ساله‌ی رسانه سی‌ان‌ان به همراه یک محیط برای خرید، ذخیره و نمایش NFT ها بود.

سی‌ان‌ان در توضیح این تصمیم گفت که پروژه والت (Vault) یک “آزمایش ۶ هفته‌ای” و “اولین حرکت به سمت وب۳” بود. با این حال، این شرکت دیگر این مجموعه را توسعه نخواهد داد و حفظ نخواهد کرد. این مجموعه در ابتدا بر روی بلاکچین فلو (Flow) ساخته شد و CNN حق کپی رایت و مالکیت محتوای آن را داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

چه تغییری در مسیر پروژه CNN رخ داد؟

طبق نقشه راه رسمی این پروژه، توسعه دهندگان قرار بود ویژگی‌های جدیدی مانند امتیازات انحصاری CNN برای کلکسیونرهای والت را ارائه کنند. به عنوان مثال سرویسی تحت عنوان “مقاله خود در CNN را به صورت NFT ضرب (مینت) کنید” برای این پروژه برنامه ریزی شده بود. در سرور دیسکورد (Discord) پروژه، جیسون (Jason) یکی از کارکنان CNN گفت که کاربران 20 درصد از قیمت اولیه توکن‌های NFT را به صورت استیبل کوین یا توکن‌های FLOW در کیف پول‌های خود دریافت خواهند کرد.

در حالی که اختلاف قابل توجهی بین قیمت‌های درخواستی پروژه والت توسط CNN  وجود دارد، بسیاری از آنها در ابتدا با قیمت کمتر از 10 دلار ساخته شدند. در همین حال، بسیاری از کاربران در جامعه 1400 نفری دیسکورد این پروژه، نارضایتی خود را از این تصمیم ابراز کرده‌اند. یکی از افراد با نام کاربری ریچارد رازو (RichardRazo) در این باره نوشت:

“به عنوان یک سرمایه‌گذار، نمی‌دانم می‌توانم انتظار داشته باشم که در چند سال آینده شکست بخورم یا نه. آیا سی‌ان‌ان می‌تواند دلیل اینکه چرا آنها فکر می‌کنند 20 درصد رقمی منصفانه است را به اشتراک بگذارد یا خیر. زیرا به نظر من، این نشان می‌دهد که آنها فکر می‌کنند که ما می‌توانیم در عرض چند سال به نتیجه برسیم، درست است؟ اگر نه، پس به نظر می‌رسد که این یک راگ پول (rug pull) است.”

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×