» آرشیو اخبار » راه اندازی موفقیت آمیز وسیل
هارد فورک وسیل

راه اندازی موفقیت آمیز وسیل

13 تیر 1401 10

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، هارد فورک وسیل (Vasil) در شبکه آزمایشی کاردانو تکمیل شده است و آن را یک گام بزرگ به اجرا در شبکه اصلی نزدیک‌تر کرده و نویدبخش ارتقای عملکرد گسترده‌ای است.

اکنون از توسعه دهندگان پروژه، اپراتورهای استخر استیک (SPO) و صرافی‌ها دعوت شده است تا کار خود را در شبکه آزمایشی شروع کنند تا از اجرا درست ادغام خود در زمان راه اندازی وسیل بر روی شبکه اصلی مطمئن شوند.

هارد فورک وسیل

تبلیغات جام جهانی قطر

هارد فورک وسیل در شبکه اصلی

پس از تکمیل در شبکه اصلی، هارد فورک وسیل امکان ایجاد بلوک سریع‌تر و مقیاس‌پذیری بیشتر برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) در کاردانو را فراهم می‌کند.

اینپوت اوتپوت (IOHK)، سازمانی که کاردانو را تولید کرد، در توییتی در 3 ژوئیه (12 تیر) گفت که توسعه‌دهندگان علاوه بر ارتقاء عملکرد، از « کارایی و عملکرد اسکریپت بسیار بهبود یافته» و هزینه‌های کمتر بهره‌مند خواهند شد.

وسیل همچنین امکان همکاری بین زنجیره‌های جانبی کاردانو (ADA) را فراهم می‌کند و این یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که توسعه‌دهندگان قصد دارند آن را در فاز فعلی توسعه بلاکچین (Basho) راه‌اندازی کنند.

باشو (Basho) چهارمین فاز توسعه کاردانو است که بر مقیاس پذیری تمرکز دارد و پس از آن فاز والتیر (Voltaire) که در آن حکمرانی تمرکز اصلی خواهد بود، اجرا می‌شود.

هارد فورک وسیل

شرکت IOHK همچنین خاطرنشان کرد که تا زمانی که شرکای اکوسیستم راحت و آماده نباشند، پیشنهادی برای هارد فورک شبکه اصلی وجود نخواهد داشت، اما انتظار می‌رود تا حدود چهار هفته دیگر ارائه شود.

فاز قبلی، Goguen، باعث راه‌اندازی قابلیت‌های قرارداد هوشمند در کاردانو بود که توسعه‌دهندگان امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) با راه‌اندازی ده‌ها صرافی dapp و پروتکل‌های دیفای بر اساس ردیاب اکوسیستم Cardano Cube از آن بهره بردند.

به گفته شرکت جمع‌آوری داده DeFi Llama، در حال حاضر صرافی غیرمتمرکز WingRiders با 49.7 میلیون دلار ارزش کل قفل شده (TVL)، برترین اپلیکیشن کاردانو است.

به گفته کوین گکو (CoinGecko)، این هارد فورک در شبکه آزمایشی کمک چندانی به حرکت ADA نکرده است، زیرا در 24 ساعت گذشته تنها 0.1 درصد افزایش یافته و به 0.45 دلار رسیده است.

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×