» آرشیو اخبار » پیش‌بینی قیمت کاردانو؛ آیا قیمت ADA می‌تواند به 1 دلار برسد؟
قیمت کاردانو

پیش‌بینی قیمت کاردانو؛ آیا قیمت ADA می‌تواند به 1 دلار برسد؟

12 مهر 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پیش‌بینی قیمت کاردانو (Cardano) در حال حاضر اندکی نزولی به نظر می‌رسد، زیرا ارزش این رمزارز به زیر کف سه قلوی 0.4150 دلاری رسیده و یک الگوی مثلث نزولی را تشکیل داده است. به نظر می‌رسد که پس از تکمیل این الگو، یک صعود قابل توجه دیگر برای کاردانو در پیش باشد. تیم پروژه ADA همواره تلاش کرده تا شبکه و تجربه کلی کاربرانش را ارتقاء دهد.

با این وجود، این شرایط کاملاً برعکس آن چیزی بود که جامعه انتظار داشت، زیرا اکثریت قریب به اتفاق تریدرها فکر می‌کردند که قیمت ADA پس از هارد فورک افزایش می‌یابد؛ در حالی که در نهایت فشار فروش، نمودار قیمت آن را تحت تاثیر قرار داد.

نمودار قیمت کاردانو در آخر هفته اخیر روند نزولی به خود گرفت و به این ترتیب نشان داد که پس از هارد فورک واسیل (Vasil hard fork)، که اوایل سپتامبر اجرا شد، نتوانسته در ثبت دستاوردهای دلگرم‌کننده موفق عمل کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

جالب اینجاست که توسعه‌دهندگان ADA اخیراً به‌روزرسانی دیگری با عنوان koios-go-client v2.0.0 را منتشر کرده‌اند. این در حالی است که اندیکاتورهای ADA، علی‌‎رغم اخبار مثبت فاندامنتال، به دوره‌های تاریکی در آینده اشاره دارند.

چالز هاسکینسون: کاردانو در حال ورود به عصر جدیدی است

قیمت کاردانو

چالز هاسکینسون(Charles Hoskinson) در توییتر خود، از تحولات آتی کاردانو خبر داد. خالق کاردانو اخیراً ظهور یک عصر جدید را برای این شبکه وعده داده است. قرار است دوره پیشنهادی او به نام «عصر ولتر (Age of Voltaire)» به کاهش تمرکززدایی در این شبکه کمک کند.

عصر ولتر همچون یک اکوسیستم، به زودی ما را در بر خواهد گرفت. قرار است این اکوسیستم، قدرت خفته میلیون‌ها کاربر و سازنده ADA را بیدار کند. در ضمن قرار است یک بار دیگر به فعالان این صنعت نشان دهد که چگونه می‌توانند همانند ما با استیکینگ، حکمرانی غیر متمرکز را در دست بگیرند.

در توییت هاسکینسون به این موضوع اشاره شده است که این دوره جدید برای کسانی است، که شبکه‌ها را ایجاد و از آنها استفاده می‌کنند. او خاطر نشان کرد که کاردانو قصد دارد حکمرانی غیرمتمرکز را به گونه‌ای توسعه دهد که برای دیگر اهالی این صنعت یک الگو باشد.

رویارویی با رقبا

قیمت کاردانو

از آنجایی که بسیاری از تریدرها و سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که سرعت گسترش این شبکه به اندازه‌ای که انتظار میرفت، نیست؛ کاردانو در جامعه رمزارزها آسیب زیادی را متحمل شده است. به عنوان مثال اخیراً ایوان ون نس استاد اتریوم از بلاکچین به عنوان «زنجیره زامبی (zombiechain)» یاد کرد.

از همه اینها بگذریم، چند سال پیش چارلز با اطمینان اعلام کرد «دیفای آسان است» و اثری از شبکه اتریوم وجود ندارد.
با گذشت بیش از 2 سال از این توییت، ADA روی هم رفته یک «زنجیره زامبی (zombiechain)» است که حتی یک تراکنش در ثانیه را انجام نمی‌دهد.

ون نس خاطرنشان کرد که علی‌رغم قیمت بسیار کمتر یونی سواپ (Uniswap) در بازار، باز هم تراکنش‌های بیشتری را نسبت به کاردانو تجربه کرده است. این نشان می‌دهد که اینها پروژه‌های ایده‌آلی برای استفاده به عنوان نمونه نیستند، زیرا تفاوت‌های زیادی در مورد نحوه عملکرد و درآمدزائی آنها وجود دارد.

از نقطه نظر فعالیت‌های مالی غیرمتمرکز، ADA از شبکه‌های دیگر عقب مانده است. از این رو این انتقاد بر فشار نزولی بر قیمت کاردانو می‌افزاید.

مروری بر قیمت کاردانو و اقتصاد توکنی (Tokenomics)

در زمان نگارش این مطلب، قیمت کاردانو در سطح قیمتی 0.4267 دلار قرار دارد و حجم معاملات آن در 24 ساعت گذشته 487،371،252 دلار بوده است. براین اساس ارزش ADA در 24 ساعت گذشته 0.25 درصد و در هفت روز گذشته 3.84 درصد کاهش یافته است.

این رمزارز، با ارزش بازار 14،618،490،093 دلار در رتبه هشتم وب‌سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) قرار دارد. تعداد عرضه کل ADA تعداد 45،000،000،000 و عرضه در گردش آن 34،253،127،048 می‌باشد.

پیش‌بینی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو

نمودار قیمت جفت ارز ADA/USD در حال حاضر یک مثلث نزولی را تشکیل داده است که باعث افزایش اعتبار خط حمایت نزدیک به سطح 0.4181 دلار شده است. از آنجایی که به احتمال زیاد مثلث‌های نزولی به سمت پایین شکسته می‌شوند، باید سطح قیمتی 0.4181 دلار را به دقت زیر نظر داشته باشید.

شکستن این سطح به طرف پایین به احتمال زیاد باعث فشار نزولی می‌شود و نمودار قیمت ADA را به حمایت نزدیک به 0.3675 دلار می‌رساند. از طرف دیگر اگر نمودار جفت ارز ADA/USD بالای سطح 0.4180 دلار باقی بماند، ممکن است سطح حمایت کف سه قلو تا 0.4850 دلار بالا بیاید.

در این صورت در تایم فریم روزانه وجود یک خط روند نزولی در سطح 0.4850 دلار، ممکن است مانع حرکت صعودی کاردانو شود. اما در صورت افزایش تقاضا ممکن است این سطح به طرف بالا شکسته شود و نمودار ADA سطوح قیمتی 0.5275 یا 0.5835 را لمس کند.

در حال حاضر اندیکاتورهای RSI (شاخص قدرت نسبی) و MACD (مکدی) به ترتیب زیر سطوح 50 و صفر قرار دارند، که نشان دهنده وجود روند نزولی در ADA است. از سوی دیگر میانگین متحرک 50 روزه به احتمال زیاد قیمت ADA را زیر سطح قیمتی 0.4600 نگه دارد.

با این تفاسیر رسیدن به سطح قیمتی یک دلار، به احتمال زیاد برای کاردانو چالش بسیار مهمی باشد.

مترجم: خاطره باقری
منبع: cryptonews

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×