» آرشیو اخبار » اولین قرارداد هوشمند کاردانو در پایتون
کاردانو در پایتون

اولین قرارداد هوشمند کاردانو در پایتون

24 دی 1401 5

توسعه‌دهندگان کاردانو اعلام کردند که برنامه‌هایی برای ادغام قراردادهای هوشمند در یک کتابخانه آلتکوین در پایتون با نام PyCardano دارند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بدون شک، آنچه بیش از هرچیز می‌تواند موجب افتخار هولدرهای کاردانو (ADA) شود، فعالیت‌های توسعه این شبکه است، زیرا حتی کاهش شدید قیمتی که کاردانو (ADA) در کنار سایر ارزهای دیجیتال در سال 2022 تجربه کرد، باعث نشد توسعه‌دهندگان این شبکه بلاکچین را رها کنند. آنها در عوض به توسعه و افزودن امکانات جدید به آن ادامه دادند.

کاردانو

در سال 2022، هاردفورک واسیل (Vasil) قابل توجه‌ترین رویداد برای شبکه کاردانو بود. این ارتقاء با هدف ایجاد مقیاس‌پذیری بیشتر در این بلاکچین ارزهای دیجیتال انجام گرفت. علاوه بر این، برخی از پروپوزال‌های بهبود کاردانو (CIP) به‌روزرسانی شدند و ارتقایی نیز روی خط لوله انتشار آن انجام شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

اما این تمام چیزی نبود که مسیر حرکت کاردانو (ADA) را در سال گذشته مشخص کرد. برای مثال، میلکومدا (Milkomeda) اولین زنجیره جانبی بلاکچین کاردانو بود که به شبکه اصلی پیوست. این زنجیره جانبی از آن جهت ضرورت داشت که برنامه‌های ماشین مجازی اتریوم (EVM) را در شبکه‌هایی که بر بستر EVM استوار نیستند، فعال می‌کند.

در حالی که فعالیت این پلتفرم قرارداد هوشمند نسبت به رقبای آن در حال پیشی گرفتن است، سال 2023 نیز می‌تواند سال نوآوری‌های مهم باشد. یکی از این اخبار، اولین اسکریپت قرارداد در پایتون است.

این نوآوری هنوز در مراحل آزمایش و توسعه قرار دارد. بنابراین، توسعه‌دهندگان کاردانو یک نمونه کامل از کلیت این طرح را از طریق تراکنشی که در 10 ژانویه انجام شد، به اشتراک گذاشتند و اذعان داشتند که برنامه‌هایی برای ادغام قراردادها در یک کتابخانه آلتکوین در پایتون با نام PyCardano وجود دارد. این مرحله حیاتی در توسعه کاردانو به لطف ای‌اُپسین (Eopsin) انجام گرفته است که یک زبان برنامه‌نویسی پایتونیک جدید است که توسعه‌دهندگان آن را کارآمد و امن توصیف می‌کنند.

ای‌اُپسین (Eopsin) می‌تواند به عنوان مترجم نیز طبقه‌بندی شود. این برنامه، کد نوشته شده در پایتون را می‌گیرد و آن را به زبان قرارداد هوشمندی تبدیل می‌کند که برای بلاکچین کاردانو قابل فهم باشد (یعنی Plutus). به علاوه، بخش‌های مختلف کد پایتون را تجزیه و تحلیل کرده و راه‌هایی برای سریع‌تر کردن آن پیدا می‌کند.

نکته جالب توجه اینجاست که درست مانند سایر نام‌هایی که در اکوسیستم کاردانو با الهام از پدیده‌های حقیقی انتخاب‌شده‌اند، ای‌اُپسین (Eopsin) نیز داستانی در پشت خود دارد.

ای‌اُپسین (Eopsin) در اساطیر کره‌ای و شمنیسم الهه ثروت است و الهه حرفه‌ها نیز نامیده می‌شود. بر اساس این افسانه، ای‌اُپسین (Eopsin) مارهای موش‌خوار را با هم می‌آمیزد و کره‌ای ها او را برای کسب ثروت پرستش می‌کردند.

 مزایای پایتون برای کاردانو

همانطور که تیم توسعه‌دهنده اذعان داشته است، پایتون یکی از کاربرپسندترین و شهودی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. به همین دلیل بسیاری از برنامه‌نویسان و حتی علاقمندان به این رشته، در آن برنامه نویسی انجام داده‌اند.

با وجود این ویژگی 100 درصد کاربردی، می‌توان انتظار داشت که پروژه‌های بیشتری در بلاکچین کاردانو راه‌اندازی شود که به نوبه‌خود باعث می‌شود در مقابل دیگر «قاتل‌های اتریوم» رشد بیشتری پیدا کند.

با این حال، نباید فراموش کرد که این طرح توسعه هنوز در مراحل اولیه خود بوده و توسعه دهندگان قبل از تایید اثربخشی آن آزمایشات بیشتری را روی آن انجام خواهند داد. اگر این عملکرد جدید با همان سرعت مورد انتظار کاردانو از راه برسد، سرمایه‌گذاران باید مدت زیادی منتظر باشند تا پایتون با پلوتوس صحبت کند!

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×