» آرشیو اخبار » پیش‌بینی قیمت کاردانو، چرا قیمت ADA در سال 2023 به 5 دلار میرسد؟

پیش‌بینی قیمت کاردانو، چرا قیمت ADA در سال 2023 به 5 دلار میرسد؟

25 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت کاردانو از ابتدای سال 2022 تاکنون بیش از 70 درصد کاهش یافته است و در حال حاضر با قیمت 0.36 دلار معامله می‌شود. حال سوال این است که آیا نمودار قیمت این رمزارز به محدوده اشباع فروش رسیده است و آیا می‌توان انتظار داشت که راه صعود را در پیش بگیرد و در سال 2023 به قیمت 5 دلار برسد؟ در ادامه این مطلب، به طور مفصل به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

قیمت کاردانو و عوامل موثر بر ارزش این رمزارز

کاردانو در حال حاضر در قیمت 0.36 دلار معامله می‌شود و حجم معاملات 24 ساعته آن در حدود 300 میلیون دلار است. این رمزارز در 24 ساعت گذشته 0.05 درصد از ارزش خود را از دست داده است. براساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، کاردانو در حال حاضر با ارزش بازار 12 میلیارد دلار، جایگاه هشتم بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر از مجموع 45 میلیارد از این رمزارز، تعداد 34,288,481,618 آن در گردش است.

تبلیغات جام جهانی قطر

پیش‌بینی انجمن کاردانو

کاردانو

شبکه کاردانو با اعتقاد راسخ بر این باور است که «بزرگترین روزهای» آن هنوز از راه نرسیده‌ است. یک حساب توییتری با محوریت کاردانو به نام ADA whale در مورد اتفاقاتی که ممکن است پس از پایان سقوط بازار برای این شبکه اتفاق بیفتند، پیش‌بینی‌های شگفت‌انگیزی را مطرح کرده است.

ADA whale پیش‌بینی کرده که کاردانو میزبان بزرگترین پلتفرم معاملاتی دیفای (DeFi) در دوره صعودی بعدی خواهد بود. در ضمن او پیش‌بینی می‌کند که کاردانو میزبان سریع‌ترین رشد شبکه تلفن همراه و بزرگترین پروژه شبکه هویت غیرمتمرکز (DID) خواهد بود؛ همچنین این حساب توییتری میزبانی بزرگترین پلتفرم کتاب NFT که توسط انتشاراتی‌های بزرگ پشتیبانی می‌شود، را نیز به شبکه کاردانو نسبت داده است.

او معتقد است که کاردانو از سناریوهای «گاوی و خرسی» بازار جان سالم به در برده است، به همین دلیل او به پیش‌بینی‌هایش کاملاً اطمینان دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط Cardano Daily که در قالب یک اینفوگرافیک جدید انتشار یافته‌اند، این رمزارز توانسته در 7 فصل متوالی جایگاه خود را در بین 10 رمزارز برتر از نظر ارزش بازار حفظ کند. صرف‌نظر از شکوفایی بازار در سال 2021 و سقوط آن در همان سال، این اتفاق یک شاهکار واقعی به شمار می‌آید.

اکوسیستم کاردانو حامی قیمت ADA

کاردانو

توسعه اکوسیستم کاردانو یکی از عواملی است که به خوش‌بینی سرمایه‌گذاران پرشور ADA کمک می‌کند. بازوی تجاری و سرمایه‌گذاری خطرپذیر کاردانو با عنوان EMURGO اخیراً با وجود شرایط بد بازار، یک صندوق 200 میلیون دلاری را برای تشویق شرکت‌های ساخته شده در این شبکه راه‌اندازی کرده است.

بنیاد آفریقایی EMURGO حدود 100 میلیون دلار از این پول را به دست خواهد آورد. کاردانو در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به نقطعه عطف بعدی خود که به عصر ولتر (Voltaire era) معروف است، می‌باشد.

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) مدیرعامل شرکت Input Output Global (IOG) پیش‌بینی کرد که این به‌روز رسانی باعث می‌شود که بلاکچین به یک رهبر مقدم در زمینه مدیریت غیرمتمرکز تبدیل شود.

«عصر ولتر به زودی به عنوان یک اکوسیستم ما را در برخواهد گرفت. قرار است این عصر قدرت واقعی میلیون‌ها کاربر و سازنده کاردانو را به رخ بکشد. بار دیگر این شبکه همانند کاری که در مورد استکینگ انجام داد، نحوه پیاده کردن حکمرانی غیرمتمرکز را به باقی اهالی این صنعت نشان خواهد داد».

از آنجایی که غالباً چنین تحولات و اظهارات مثبتی از قیمت آن رمزارز حمایت می‌کنند، انتظار می‌رود قیمت ADA در سال 2023 افزایش یابد.

پیش‌بینی قیمت کاردانو، چرا قیمت ADA در سال 2023 به 5 دلار خواهد رسید؟

نمودار جفت ارز کاردانو/دلار آمریکا (ADA/USD) این هفته به شدت نزولی است، این سومین هفته است که این نمودار همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. ADA در یک ماه گذشته بیش از 14 درصد از ارزش خود را از دست داده و در حال حاضر با قیمت 0.37 دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت ADA در تایم فریم روزانه از الگوی مثلث نزولی خارج شده است و همین باعث شده تا نزدیک به سطح 0.40 دلار باقی بماند، اما اکنون این سطح به عنوان یک مقاومت اصلی عمل می‌کند؛ زیرا در بیشتر موارد، شکست یک الگوی مثلثی به سمت پایین، باعث افزایش فشار فروش و ادامه روند نزولی می‌شود.

کاردانو

از جنبه نزولی، سطح قیمتی 0.35 دلار نزدیک‌ترین سطح حمایتی برای ADA محسوب می‌شود و در صورتی که نمودار قیمت این رمزارز این سطح را به پایین بشکند، به احتمال زیاد تا سطح 0.3 دلار سقوط خواهد کرد.

در ضمن اندیکاتورهای پیشرو مانند مکدی (MACD)، شاخص قدرت نسبی (RSI) و میانگین متحرک 50 روزه همگی فشار فروش را نشان می‌دهند. در نتیجه از دیدگاه تحلیل تکنیکال، خبری از روند صعودی بلند مدت نیست؛ از طرف دیگر تحلیل بنیادی نشان‌دهنده روند صعودی این رمزارز در آینده است. چنانچه پیش‌بینی‌های بنیادی درست باشند، قیمت کاردانو در سال 2023 به 5 دلار خواهد رسید.

پیش ‌فروش جدید رمزارز

براساس پیش‌بینی‌ها هر چند نمودار قیمت کاردانو راه صعود را در پیش خواهد گرفت، اما این روند ممکن است حتی در سال 2023 نیز بسیار کند و آهسته باشد؛ به همین دلیل تریدرهایی که به دنبال سود در بازه زمانی کوتاه مدت هستند، ممکن است چندان تمایلی به سرمایه‌گذاری بر روی این رمزارز از خود نشان ندهند.

از این رو پیش فروش‌ها و آلت‌کوین‌های جدید، بیشتر از رمزارزها در یک بازار نزولی، توجه تریدرهای سفته‌باز را به خود جلب می‌کنند؛ زیرا احتمال اینکه آنها در این حوزه‌ها سریعاً به سودهای کلان دست یابند، بسیار زیاد است.

IMPT جدیدترین توکنی است که توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و در مرحله پیش فروش قرار دارد، این رمزارز جدید تاکنون بیش از 4.9 میلیون دلار نقدینگی جمع‌آوری کرده است.

مترجم:‌ خاطره باقری
منبع: cryptonews

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 2.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×