» آرشیو اخبار » شکل‌گیری مقاومت‌های کلیدی در قیمت تحقق یافته بیت کوین با سقوط قیمت از سطح 24 هزار دلار
شکل‌گیری مقاومت‌های کلیدی در قیمت تحقق یافته بیت کوین بعد از سقوط قیمت از سطح 24 هزار دلار

شکل‌گیری مقاومت‌های کلیدی در قیمت تحقق یافته بیت کوین با سقوط قیمت از سطح 24 هزار دلار

18 مرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین (BTC) در تاریخ 9 آگوست (18 مرداد) پس از آنکه نتوانست از سقف محدوده معاملاتی چند ماهه خود عبور کند، با کاهش قیمت مواجه شد. این در حالی است که فعالیت قابل توجه نهنگ‌ها بین 22000 تا 24800 دلار به پیچیدگی وضعیت فعلی بازار افزوده است.

 

شکل‌گیری مقاومت‌های کلیدی در قیمت تحقق یافته بیت کوین بعد از سقوط قیمت از سطح 24 هزار دلار

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار یک ساعته بیت کوین (Bitstamp). منبع: TradingView

 

بیت کوین طبق سفارشات نهنگ‌ها حرکت می‌کند

نمودار بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال پس از برخورد به مقاومت ۲۴۲۰۰ دلار، یک شبه به زیر ۲۴۰۰۰ دلار سقوط کرده است.

 

بیت کوین در آغاز این هفته شاهد رشد سریعی بود، اما با نزدیک شدن به سقف دامنه معاملاتی که از اواسط ژوئن شکل گرفته بود، از شتاب قیمت کاسته شد.

 

به این ترتیب، گاوهای بازار (خریداران) نتوانستند به قیمت‌های جدیدی دست پیدا کنند یا حتی به سقف‌های دیده شده در پایان ماه جولای برسند، به همین علت وضعیت نزولی بازار هنوز ادامه دارد. در زمان نگارش این مقاله، BTC/USD نزدیک به 23800 دلار در حال تثبیت است.

 

از دیدگاه پلتفرم تحلیل آنچین ویل مپ (Whalemap)، اکنون قیمت تحقق یافته بیت کوین یک سری سطوح مقاومتی تشکیل داده است که بیت کوین باید بر آنها غلبه کند.

 

وب‌سایت Whalemap که سطوح خرید و فروش بازیگران بزرگ بازار را به منظور شناسایی نواحی حمایتی و مقاومتی قوی بیت کوین رصد می‌کند، در پست توییتری خود در 8 آگوست (17 مرداد)، قیمت‌های مهمی که BTC های بازار آخرین بار در آن‌ها جابجا شده‌اند را برجسته کرد.

 

نمودار ارسال شده توسط ویل مپ، قیمت تحقق یافته یا قیمت واقعی بیت کوین را بر اساس اندازه کیف پول‌ها (آدرس‌ها) تجزیه می‌کند و نشان می‌دهد که بیت کوین ‌های متعلق به نهنگ‌های مختلف آخرین بار با چه قیمتی از کیف پول آنها خارج شده است.

 

Whalemap در نظرات خود نوشت: «نوارهای قیمت تحقق یافته اصلی‌ترین مقاومت‌های بیت کوین در حال حاضر محسوب می‌شوند.»

 

«یک بریک اوت قوی از 24825 دلار به علاوه تثبیت قیمت برای ادامه روند صعودی لازم است.»

شکل‌گیری مقاومت‌های کلیدی در قیمت تحقق یافته بیت کوین بعد از سقوط قیمت از سطح 24 هزار دلار

نمودار نوارهای قیمت واقعی بیت کوین. منبع: Whalemap/ Twitter

 

دیگر سطوح حمایتی و مقاومتی این هفته نیز میانگین متحرک 100 روزه و 200 هفته‌ای است.

 

به گفته تریدر معروف بازار Credible Crypto، ممکن است شاهد یک اصلاح عمیق‌تر در بازار باشیم.

 

کریپتو تونی (Crypto Tony)، همتای او، کمی خوش‌بین تر بود و اظهار داشت: «در انتظار تبدیل مقاومت به سطح حمایت هستم تا یک حرکت صعودی کلان دیگر اتفاق بیفتد.»

 

بازار نسبت به آمار تورم در روز چهارشنبه بی تفاوت است

در همین حال، با توجه به اینکه آمار جدید تورم امریکا، قرار است در 10 آگوست منتشر شود، نوسانات احتمالی بازارها همچنان جز احتمالات است و در رادار معامله گران قرار دارد.

 

بازار بورس امریکا در اولین روز معاملاتی این هفته نشانه چندانی از نگرانی نشان ندادند، به طوری که شاخص S&P 500 ثابت بود و شاخص بورس نزدک شاهد افزایش اندک 0.4 درصدی بود.

 

با این وجود، حساب توییتری معروف به نام BTCfuel در یک تحلیل جدید از وضعیت کلان جهانی، به معامله گران هشدار داد. طبق گفته BTCfuel، افت بازارهای بورس چین می‌تواند به بازارهای بورس امریکا نیز سرایت کند و به دلیل همبستگی بالای بازار بورس با بازار ارز دیجیتال، ممکن است شاهد ریزش هر دوی آنها باشیم.

 

در بحث نرخ تورم اما نظرات ضد و نقیض است، به طوری که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا معتقد است روند افزایش قیمت ها با کاهش قیمت کالاهای اساسی در حال کند شدن است.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×