» آرشیو اخبار » عملکرد بهتر بیت کوین نسبت به اتریوم در آستانه مِرج
اتریوم

عملکرد بهتر بیت کوین نسبت به اتریوم در آستانه مِرج

22 شهریور 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با وجود اینکه بلاکچین اتریوم برای بزرگترین بروزرسانی تاریخ خود آماده می‌شود، اما بیت کوین در چند روز گذشته از جنبه‌های متفاوتی از آن پیشی گرفته است.

قدرت‌نمایی بیت کوین

به ارتقاء اثبات سهام اتریوم که مدت‌ها منتظرش بودیم، نزدیک شده‌ایم، اما با این وجود بیت کوین همچنان در کانون توجه قرار دارد.

بیت کوین روز دوشنبه روند رو به رشدی را طی کرد و در حال حاضر با قیمت ۲۲،۲۲۹ دلار معامله می‌شود. در عین حال، اتریوم پس از افت ۳/۳ درصدی که تجربه کرد، حالا در محدوده قیمتی ۱۷۱۵ دلار در حال نوسان است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بیت کوین از روز چهارشنبه که حرکت خود را از حمایت ۱۸،۶۰۰ دلار شروع کرد، در حال قدرت‌نمایی بوده است. قیمت بیت کوین از آن روز تاکنون تقریباً ۲۰ درصد افزایش یافته است. اندیکاتور RSI در چارت هفتگی نیز برای اولین بار از ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) و در چارت ماهانه برای اولین بار از سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰)، واگرایی صعودی را نشان می‌دهد.

نکته جالب توجه این است که جفت ETH:BTC پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۲ در روز چهارشنبه (۰/۰۸۵)، روند نزولی داشته است. این جفت اکنون با ۹/۲ درصد کاهش در سطح ۰/۰۷۷ معامله می‌شود.برای اینکه ETH:BTC دوباره به پایین‌ترین سطح خود بازگردد، باید ۳۳/۴۹% کاهش یابد. «این جفت» به مقدار اتری که برای خرید یک بیت کوین هزینه می‌شود اشاره دارد. با نسبت ۰/۰۷۷، یک بیت کوین تقریباً ۱۳ اتر ارزش دارد.

بر اساس گزارش TradingView، دامیننس (تسلط) کلی بیت کوین بر بازار (که نشان دهنده سهم آن از ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال است) نیز پس از رسیدن به حمایت ۳۹/۷۹ درصدی خود در چند سال اخیر حالا به ۴۱/۲۸ درصد افزایش یافته است.

اتریوم

نقش مِرج (The Merge)

کاهش ارزش اتریوم در برابر بیت کوین علیرغم انتظارات بالا برای بزرگترین ارتقای تاریخ آن رخ می‌دهد.

در این هفته، این بلاکچین از اجماع اثبات کار (PoW) به اجماع اثبات سهام (PoS) منتقل خواهد شد که منجر به کاهش ۹۹ درصدی در مصرف انرژی و کاهش ۹۰ درصدی در عرضه اتر می‌شود. انتظار می‌رود مِرج در اوایل ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) راه‌اندازی شود، اما اتریوم هنوز قیمت ۲۰۱۵ دلاری خود در آگوست (مرداد) را پس نگرفته است.

در حالی که مِرج کاهش عرضه را به همراه خواهد داشت و همین امر می‌تواند تاثیر مثبتی بر قیمت اتریوم در درازمدت داشته باشد، اما این امکان وجود دارد که پس از مِرج قیمت آن دچار ریزش شود.

آرتور هِیز (Arthur Hayes)، مدیرعامل صرافی بیت‌مِکس (BitMEX) هفته گذشته گفت که در مورد تأثیر مِرج بر قیمت اتریوم خوشبین است، اما او اذعان داشت که اگر سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را پس از راه‌اندازی مِرج بفروشند، ممکن است در کوتاه‌مدت به اتریوم آسیب وارد کنند. چنین رویدادهایی در فضای کریپتو رایج هستند. بیت کوین در ۱۴ آوریل ۲۰۲۱ (۲۵ فروردین ۱۴۰۰)، درست در زمانی که صرافی کوین‌بیس (Coinbase) سهام خود را صورت عمومی در نزدک عرضه کرد و پیش از اینکه که برای هفته‌ها سقوط را تجربه کند، به بالاترین سطح یک ماهه خود در قیمت تقریباً ۶۵،۰۰۰ دلار رسید.

با افزایش دامیننس بیت کوین و افزایش سطح ETH:BTC، اتریوم ممکن است پیش از بزرگترین بروزرسانی خود تحت تأثیر این ارقام قرار گیرد.

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptobriefing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×