» آرشیو اخبار » کاردانو (ADA) با خطر افت 20 درصدی بعد از هارد فورک واسیل مواجه است
کاردانو (ADA) با خطر افت 20 درصدی بعد از هارد فورک واسیل مواجه است

کاردانو (ADA) با خطر افت 20 درصدی بعد از هارد فورک واسیل مواجه است

31 تیر 1401 9

به رغم اینکه هارد فورک کاردانو احتمالاً در اواخر  این ماه راه‌اندازی خواهد شد، توکن ADA ممکن است دچار افت قیمت شود.

 

به گزراش واحد ترجمه گذارنیوز، کاردانو (ADA) با افزایش فشار فروش در سطوح مقاومتی کلیدی خود در سال 2022 و قبل از اجرای هارد فورک بزرگ واسیل، در ماه ژوئیه به کف‌های قیمتی خود سقوط کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

قیمت ADA ممکن است تا اوایل ماه اوت 20 درصد کاهش یابد

قیمت ADA در تاریخ 20 ژوئیه (29 تیر) با یک افت 5 درصدی به 0.476 دلار رسید. این حرکت نزولی بخشی از یک اصلاح قیمت گسترده‌تر بود که یک روز پس از آن آغاز شد که ADA موقتاً از میانگین متحرک 50 روزه خود (EMA 50؛ موج قرمز در نمودار) در حوالی 0.50 دلار عبور کرد.

 

EMA50 از اکتبر سال 2021 به عنوان سطح مقاومت قیمت ADA عمل کرده است.

 

کاردانو (ADA) با خطر افت 20 درصدی بعد از هارد فورک واسیل مواجه است

نمودار قیمت روزانه ADA/USD. منبع: TradingView

 

علاوه بر این، مقاومت خط روند فوقانی کانال نزولی ADA فشار فروش را در اطراف EMA 50 تقویت کرده است. در اوایل ماه ژوئن، همین تلاقی مقاومتی منجر به کاهش 35 درصدی قیمت به سمت خط روند پایینی کانال شد.

 

بنابراین، قیمت ADA در صورت ادامه اصلاح خود با خطر سقوط تا =سطح 0.384 دلار در ماه ژوئیه یا اوایل اوت مواجه است، سطحی که حدود 20 درصد نسبت به قیمت فعلی آن پایین‌تر است.

 

ساختار سال 2018 قیمت بر افت کاردانو تا 0.2 دلار دلالت دارد

با این حال، طبق یک تحلیل دیگر، توکن ADA ممکن است به قیمت‌هایی پایین‌تر از 0.384 دلار سقوط کند.

 

تریدینگ شات (TradingShot) در تحلیل خود، با مقایسه اصلاح فعلی ADA با اصلاحی که در طی سقوط سال 2018 بازار صورت گرفت (همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود) افت قیمت ADA را پیش‌بینی کرد.

 

کاردانو (ADA) با خطر افت 20 درصدی بعد از هارد فورک واسیل مواجه است

نمودار قیمت روزانه ADA/USD در سال 2022 و 2018. منبع: TradingView

 

نمودار 2018 در شکل بالا نشان می‌دهد که ADA در حالی که در یک کانال نزولی به سمت پایین حرکت می‌کند، از EMA50 خود (موج نارنجی) چندین بار ریجکت شده است. ضمن اینکه روند نزولی این توکن پس از اصلاح 93 درصدی آن از سقف قیمت محلی، به انتها رسید.

 

TradingShot نوشت: «بر اساس نمودار روزانه اندیکاتور RSI، به نظر می‌رسد که اکنون در سومین و آخرین مرحله از روند اصلاح قیمت قرار داریم.»

 

«لذا برای جلوگیری از افت بیشتر کاردانو، قیمت باید MA50 را بشکند و حداقل یک هفته بالای این سطح باقی بماند.»

 

کاهش تأثیر هارد‌ فورک‌ روی قیمت ADA

نکته جالب توجه اینکه، اصلاح قیمت اخیر ADA در روزهای منتهی به هارد‌ فورک این شبکه صورت گرفته است.

 

هارد‌ فورک واسیل قرار بود در ماه ژوئن اجرا شود، اما به دلیل وجود چند باگ بزرگ، تا هفته آخر ماه ژوئیه به تأخیر افتاد. با این وجود، شرکت IOHK، سازنده بلاکچین کاردانو، تاکنون تاریخ دقیق راه‌اندازی این هارد فورک را اعلام نکرده است.

 

پیش‌بینی می‌شود هارد فورک واسیل با افزایش سرعت تولید بلاک و سرعت تراکنش، عملکرد بلاکچین کاردانو را به طور قابل توجهی ارتقا دهد. از دیدگاه فاندامنتال، این به‌روزرسانی می‌تواند به دلیل بهبود راندمان شبکه، پذیرش ADA را بالا ببرد.

 

اما کاردانو سابقه اصلاح‌ قیمت‌ شدید پس از راه‌اندازی هارد فورک‌های خود دارد و این نوعی استراتژی «با شایعه بخر با خبر بفروش» توسط تریدرها است.

 

کاردانو (ADA) با خطر افت 20 درصدی بعد از هارد فورک واسیل مواجه است

نمودار قیمت سه روزه ADA/USD. منبع: TradingView

به عنوان مثال، هارد فورک آلونزو (Alonzo) در سپتامبر 2021 تا حدی باعث شد قیمت ADA بیش از 200 درصد افزایش یابد و به رکورد 3.16 دلار قبل از این به‌روزرسانی برسد. اما پس از راه‌اندازی هارد فورک آلونزو، توکن ADA بیش از 85 درصد سقوط کرد.

 

ADA پس از رسیدن به کف قیمت خود در حوالی 0.384 دلار در تاریخ 10 مه، فقط 25 درصد افزایش یافته است، و این نشان می‌دهد که تأثیر هارد فورک رو قیمت کم شده است.

 

اما همه با این گفته موافق نیستند. به عنوان مثال، تحلیلگر بازار لارک دیویس (Lark Davis) معتقد است که توکن ADA با توجه به اینکه توانسته EMA50 را به عنوان سطح حمایت خود حفظ کند، بعد از هارد فورک واسیل افزایش خواهد یافت.

 

تا آن زمان، ADA احتمالاً تحت فشار «با خبر بفروش» باقی خواهد ماند، که شرایط کلان فعلی و تأثیر منفی آن بر بازار ارز دیجیتال به این فشار دامن خواهد زد.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×