» آرشیو اخبار » چشم دوختن «سولانا» به یک صعود 35 درصدی
سولانا

چشم دوختن «سولانا» به یک صعود 35 درصدی

18 خرداد 1401 10

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، حداقل دو اندیکاتور تکنیکال نشان می‌دهد که سولانا (SOL) با وجود افت 78/5 درصدی آن از اول سال تا به امروز، می‌تواند یک افزایش قیمت شدید را در ماه ژوئن تجربه کند.

 

SOL به شکستن سقف گوه نزولی نزدیک می‌شود

تبلیغات جام جهانی قطر

سولانا (SOL) از ماه مه یک «گوه نزولی» را ترسیم کرده است که با نوسان آن در بین دو خط روند نزولی و همگرا تائید شده است. تحلیلگران سنتی گوه نزولی را به عنوان یک الگوی بازگشتی صعودی در نظر می‌گیرند، به این معنی که قیمت پس از شکستن خط روند بالایی، دچار افزایش خواهد شد.

به عنوان یک قانون تحلیل تکنیکال، تارگت قیمتِ الگوی گوه نزولی معادل بیشترین فاصله بین خط روند پایینی و خط روند فوقانی است که از نقطه بریک اوت (Breakout) اندازه‌گیری می‌شود. بنابراین همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، بسته به محل بریک‌اوت، قیمت سولانا تقریباً 20 دلار افزایش می‌یابد.

نمودار قیمت روزانه SOL/USD به همراه الگوی گوه. منبع: TradingView

این نمودار نشان می‌دهد که تارگت SOL در صورتی که از قیمت فعلی اندازه‌گیری شود، 58 دلار یا حدود 35 درصد بالاتر است. اما اگر قیمت پس از آزمایش خط روند بالایی گوه عقب نشینی کند و به نوسان در محدوده فعلی ادامه دهد، تارگت SOL همچنان پایین‌تر خواهد بود.

توکن SOL می‌تواند پس از خارج شدن از الگوی گوه حداقل تا 44 دلار افزایش یابد.

 

واگرایی صعودی

یک نشانه دیگر از احتمال صعود سولانا، واگرایی فزاینده بین قیمت و اندیکاتورها است.

به طور دقیق‌تر، حرکات نزولی اخیر SOL با افزایش شاخص قدرت نسبی روزانه آن (RSI) همراه بوده است. گفتنی است، زمانی که RSI به بالای 70 می‌رسد شرایط اشباع خرید و زمانی که به زیر 30 می‌رسد اشباع فروش را نشان می‌دهد.

نمودار قیمت روزانه SOL/USD که واگرایی قیمت-مومنتوم را نشان می‌دهد. منبع: TradingView

این واگرایی که به عنوان «واگرایی صعودی» شناخته می‌شود، نشان می‌دهد که فروشندگان برتری خود را از دست داده و خریداران دوباره کنترل بازار را به دست می‌گیرند.

 

سولانا همچنان با خطر نزول قیمت مواجه است

تام بولکوفسکی (Tom Bulkowski) معامله‌گر کهنه کار بازارهای مالی معتقد است که گوه‌های نزولی شاخص‌های صعودی ضعیفی محسوب می‌شوند و تنها 64 درصد احتمال دارد که یک گوه نزولی به تارگت سود خود برسد، که این یعنی سولانا ممکن است به روند نزولی خود ادامه دهد.

بولکوفسکی می‌گوید: تنها چیزی که خوب جواب می‌دهد، بریک‌اوت در یک بازار نزولی است.»

قابل به ذکر است که فاندامنتال‌های سولانا نیز منفی است. رویکرد تند بانک مرکزی آمریکا و تأثیر منفی سیاست انقباضی آنها بر دارایی‌های پرریسک، از جمله ارزهای دیجیتال و سهام، چشم انداز رمزارز SOL را تیره و تار می‌کند.

به همین دلیل، SOL ممکن است تحت شرایط کلان اقتصادی بیشتر نزول کند و همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، تارگت نزولی بعدی این رمزارز در ناحیه 19 تا 25 دلار قرار می‌گیرد.

نمودار قیمت هفتگی SOL/USD. منبع: TradingView

گفتنی است که این ناحیه در مارس-ژوئیه 2021 به عنوان یک حمایت قوی عمل کرد.

 

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×