» آرشیو اخبار » جمع‌آوری 113 میلیون دلار توسط صرافی کریپتو «پینتو»
صرافی کریپتو «پینتو»

جمع‌آوری 113 میلیون دلار توسط صرافی کریپتو «پینتو»

17 خرداد 1401 10

به گزارس واحد ترجمه گذارنیوز، سرمایه‌گذاران در این دور عبارت‌اند از پنترا کپیتال (Pantera Capital)، لایت‌اسپید (Lightspeed India Partners)، اینتودو ونچرز (Intudo Ventures) و گروه نورث‌استار (Northstar Group). بنیان‌گذار و مدیرعامل پینتو، جث سوتویو (Jeth Soetoyo) در مصاحبه‌ای به بلاک (The Block) گفت که در این دور از تأمین سرمایه، یک سرمایه‌گذار اصلی وجود داشته؛ اما از ذکر نام آن به دلیل درخواست سرمایه‌گذار مذکور مبنی بر عدم افشا نامش خودداری کرد. وی بیان کرد که این سرمایه‌گذار، یک شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر جهانی است.

این افزایش سرمایه پینتو درزمانی حادث می‌شود که حجم معاملات ارزهای دیجیتال با توجه به احساسات نزولی فعلی بازار در حال کاهش بوده و صرافی‌ها دست به تعدیل نیرو می‌زنند. هنگامی‌که از سوتویو پرسیده شد که چگونه پینتو می‌تواند چنین دور از تأمین سرمایه‌ای را با موفقیت پشت سر بگذارد، وی پاسخ گفت که این شرکت اوایل امسال شروع به افزایش سرمایه کرد و ماه گذشته پس از فروپاشی ترا، سری تأمین سرمایه خود را بست زیرا که محصول پینتو «خود، گویای همه‌چیز است.»

مدیرعامل مذکور ادامه داد که برخی از سرمایه‌گذاران از قبل از موقعیت پینتو در بازار اطلاع داشته و به‌راحتی از آن حمایت می‌کردند. بااین‌حال، سوتویو پذیرفت که شرایط جمع‌آوری و تأمین سرمایه در حال حاضر به‌ویژه برای ایده‌های جدید و استارت‌آپ‌ها، سخت‌تر شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

به دنبال «تثبیت موقعیت خود»

به گفته سوتویو، پینتو در آوریل 2020 راه‌اندازی شد و یکی از سه صرافی برتر ارزهای دیجیتال اندونزی است. این شرکت حجم معاملات خود را به‌طور عمومی افشا نمی‌کند و دارای رقبای محلی همچون ایندوداکس (Indodax) و توکوکریپتو (Tokocrypto) است.

پینتو با در دست داشتن سرمایه جدید، قصد دارد در اندونزی، چهارمین کشور پرجمعیت جهان، به رشد خود ادامه دهد و به محصولات و خدمات جدیدی مانند دیفای (DeFi) و توکن غیر مثلی (NFT) دسترسی داشته باشد. سوتویو گفت: «ما باید موقعیت خود را در بازار تثبیت کنیم. فکر می‌کنم که تمرکز ما تقریبا در همین راستا است.»

به گفته مدیرعامل پینتو، برای این منظور، صرافی معرفی‌شده قصد دارد تعداد کارکنان فعلی خود را که در حدود 200 نفر است، در دو سال آینده در پست و عملکردهای مختلف، دو برابر کند. این امر برخلاف کاهش مشاغل اخیر و توقف استخدام در بازار توسط صرافی‌های بزرگی مانند کوین‌بیس ((Coinbase و جمینای ((Gemini است. سوتویو گفت: «پینتو هیچ کارمندی را اخراج نکرده و برنامه‌ای برای این کار نیز ندارد.»

به‌عنوان یکی از صرافی‌های پیشرو در اندونزی، پینتو ادعا می‌کند که بیش از چهار میلیون کاربر دارد. بر اساس داده‌های آژانس تنظیم مقررات معاملات آتی کالای اندونزی (Bappepti)، درمجموع بیش از 12 میلیون تریدر رمزارز در این کشور و در مقایسه با 7 میلیون معامله‌گر یا تریدر سهام وجود دارد.

سوتویو گفت پینتو که توسط Bappepti ثبت‌شده و دارای مجوز است، قصد دارد کاربران بیشتری را به پلتفرم خود بیفزاید. به گفته وی، شرایط نزولی فعلی بازار بر برنامه‌های شرکت تأثیری نخواهد داشت، زیرا سرمایه‌گذاران بلندمدت حرکات کوتاه‌مدت بازار را نادیده می‌گیرند.

دور تأمین سرمایه سری B، مجموع بودجه صرافی ارز دیجیتال مذکور را تا به امروز به بیش از 150 میلیون دلار رسانده است. اوت گذشته، این شرکت، 35 میلیون دلار در دور تمدید سرمایه سری A جمع‌آوری کرد.

سوتویو از اظهارنظر در مورد ارزش‌گذاری شرکت به همراه آخرین دور تأمین سرمایه خودداری کرد، اما طبق برآوردهای دیل‌روم (Dealroom)، پینتو در زمان توسعه دور سری A تا 210 میلیون دلار ارزش داشت.

بنیان‌گذار صرافی رمزارز گفت، با توجه به سن پایین خود، پینتو در حال حاضر برنامه‌ای برای خروج از بازار ندارد و درواقع این شرکت ممکن است در برخی استارت‌آپ‌ها که دارای موقعیت استراتژیک هستند، سرمایه‌گذاری کند.

سوتویو بیان کرد که: «ما با انواع مختلف شرکت‌ها در اندونزی و در سطح جهانی تعامل می‌کنیم، اما نه لزوما به‌عنوان یک هدف خرید.»

 

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: theblockcrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×