» ارز دیجیتال » دادستان های پرونده FTX به دنبال بازگرداندن کمک های مالی به دموکرات ها هستند

دادستان های پرونده FTX به دنبال بازگرداندن کمک های مالی به دموکرات ها هستند

27 آذر 1401 8

دادستان هایی که درباره اقدامات بنیانگذار FTX تحقیق می کنند، در تماسی با اعضای ارشد حزب دموکرات خواستار ارائه اطلاعاتی در مورد کمک های مالی وی شدند.

به گزارش  واحد ترجمه گذارنیوز، دادستان هایی که درباره اقدامات سم بنکمن فرید (SBF) مدیر عامل سابق صرافی FTX، تحقیق می کنند، با اعضای ارشد حزب دموکرات تماس گرفته اند و خواستار ارائه اطلاعاتی در مورد کمک های مالی این کارآفرین به این حزب شده اند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، دادستان های مسئول رسیدگی به پرونده سم بنکمن فرید با اعضای دموکرات کمیته ملی دموکرات (DNC)، کمیته مبارزات انتخاباتی دموکرات کنگره (DCCC) و «حکیم جفریز» (Hakeem Jeffries) نماینده ایالت نیویورک برای کسب اطلاعات و برای کمک به تحقیقات در حال انجام خود تماس گرفتند.

دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک ایمیلی به مارک الیاس وکیل آمریکایی متخصص در قانون انتخابات  و وکیل انتخاباتی حزب دموکرات ارسال کرد و خواستار جزئیات کمک های مالی  ارائه شده توسط سم بنکمن فرید شد. ایمیل های مشابهی برای سایر اعضای احزاب دموکرات و جمهوری خواه ارسال شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

پلیس سلطنتی باهاما بنیانگذار FTX را در 12 دسامبر بر اساس درخواست دولت ایالات متحده، درست یک روز قبل از اینکه متهم در مقابل کنگره شهادت دهد، دستگیر کرد. این کارآفرین به هشت فقره کلاهبرداری مالی و انتخاباتی متهم شد که حول محور استفاده غیرقانونی از  1.8 میلیارد دلار وجوه مشتریان بود.

حین تحقیقات در حال انجام در مورد فعالیت های بنکمن فرید، کمک های سیاسی وی به حزب دموکرات توجهات را به خود جلب کرد زیرا او پس از بنیاد جورج سروس دومین ارائه دهنده کمک مالی به دموکرات ها بود که 39.8 میلیون دلار برای این حزب هزینه کرد.

کمک مالی به دموکرات ها

کمیته ملی دموکرات (DNC)، کمیته مبارزات انتخاباتی سناتورهای دموکرات (DSCC) و کمیته مبارزات انتخاباتی دموکرات کنگره (DCCC) در ۱۶ دسامبر متعهد شدند که کمک‌ های مالی سیاسی سم بنکمن فرید را پس از متهم شدن این کارآفرین به هشت فقره جرایم مالی، بازگردانند.

همانطور که قبلا نیز توسط کوین تلگراف نیز گزارش شده بود، یک سخنگوی کمیته ملی دموکرات نیز این تصمیم را تایید کرد و گفت: با وجود اتهامات پیرامون نقض قوانین مالی توسط بنکمن-فراید، ما در حال تعیین بودجه برای بازگردانی 815000 دلار کمک مالی از سال 2020 هستیم. به محض اینکه دستور العمل مناسبی در روند قانونی دریافت کنیم، این پول را باز خواهیم گرداند.

دو کمیته دیگر یهنی کمیته مبارزات انتخاباتی سناتورهای دموکرات و کمیته مبارزات انتخاباتی دموکرات کنگره  نیز متعهد شده اند که به ترتیب 103000 و 250000 دلار را برای بازپرداخت اختصاص دهند.

در اوایل سال جاری، سم بنکمن فرید در پادکستی به افشای برنامه‌ های خود را برای ارائه یک میلیارد دلار کمک به منظور تاثیرگذاری بر کمپین‌ های انتخابات ریاست ‌جمهوری ۲۰۲۴ فاش کرده بود. «کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید از پاسخ دادن به سوالات مربوط به بازگرداندن کمک‌های مالی گذشته سم بنکمن فرید به این حزب خودداری کرد.

سم بنکمن فرید

شایان ذکر است که قبل از تشکیل پرونده مربوط به ورشکستگی، مقامات بلندپایه FTX میلیون ‌ها دلار به سیستم دو حزبی بوروکرات‌ های آمریکا اهدا کردند. همانطور که اشاره شد، بر اساس سوابق موجود در سایت opensecrets.org، سم بنکمن فرید (SBF) پس از جورج سوروس، دومین کمک‌کننده بزرگ به حزب دموکرات بود. در واقع، داده‌ های این سایت نشان می دهند که سه مدیر ارشد FTX، یعنی بنکمن فرید، رایان سلامه و نیشاد سینگ در مجموع  به ۷۰.۱ میلیون دلار برای چرخه انتخابات میان‌دوره ‌ای ۲۰۲۲ به دموکرات‌ ها و جمهوری‌ خواهان اهدا کردند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

منبع: cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×