» ارز دیجیتال » سرنوشت بنیانگذار FTX امروز در دادگاه تعیین می شود
FTX

سرنوشت بنیانگذار FTX امروز در دادگاه تعیین می شود

28 آذر 1401 5

هنوز مشخص نیست که آیا سم بنکمن فرید مدیرعامل سابق و بنیانگذار صرافی FTX، برای استرداد تلاش خواهد کرد یا تصمیم به ادامه روند قانونی در باهاما خواهد گرفت.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، هنوز مشخص نیست که آیا سم بنکمن فرید مدیرعامل سابق و بنیانگذار صرافی FTX، برای استرداد تلاش خواهد کرد یا تصمیم به ادامه روند قانونی در باهاما خواهد گرفت. با این حال، گزارش ها حاکی از آن است که وی با استرداد موافقت خواهد کرد. بنابراین می توان گفت که بنکمن فرید احتمالا امروز در دادگاه حاضر خواهد شد تا تصمیم خود مبنی بر عدم استرداد به ایالات متحده را لغو کند. سه شنبه گذشته، درخواست او برای ارائه وثیقه و آزادی از سوی یک قاضی باهامائی به دلیل احتمال فرار وی رد شد.

یک روز پس از دستگیری «سم بنکمن فرید»، بنیانگذار FTX، توسط مقامات باهاما، وثیقه وی توسط قاضی رد شد. بلافاصله پس از دستگیری سم بنکمن فرید، وکیل وی پس از پرداخت ۲۵۰۰۰۰ دلار پول نقد همراه با یک پابند، درخواست آزادی موکلش را به دادگاه ارائه داد . با این حال، «جویان فرگوسن پرات»، رئیس دادگاه، گفت که در صورت آزاد کردن بنکمن فرید احتمال فرار او وجود دارد. قاضی دادگاه افزود: خطر فرار وی آنقدر زیاد است که سم بنکمن فرید باید در بازداشت باشد. من راضی نیستم که چنین موقعیتی را در اختیار سم بنکمن فرید که به دلیل دسترسی به منابع مالی قابل توجه، به اندازه کافی راضی بود، قرار دهم؛ زیرا او نباید و نمی تواند فرار کند.

بنکن فرید

تبلیغات جام جهانی قطر

در جلسه دادگاه چه اتفاقی می افتد؟

اگر سم بنکمن فرید با استرداد موافقت کند، او در عرض چند هفته ممکن است به ایالات متحده منتقل شود و سپس در دادگاه و در مقابل قاضی ایالات متحده حاضر خواهد شد. به این ترتیب جلسات دادگاه او در آمریکا برگزار شده و برای ارائه وثیقه از جانب وی توسط دادگاه ایالات متحده تصمیم گیری خواهد شد.

اتهامات سم بنکمن فرید

سم بنکمن فرید مدیر عامل سابق FTX، در مجموع با 8 اتهام مختلف توسط دادستان فدرال نیویورک مواجه است. اگر مجازات مربوط به همه این اتهامات صادر شود، وی به 115 سال حبس محکوم می شود. با این حال، بنیانگذار FTX احتمالا مجازات زندان کمتری خواهد داشت.

از این گذشته، او همچنین توسط رگولاتورهای بازار ایالات متحده متهم به کلاهبرداری از سرمایه گذاران و مشتریان با ارائه دادن اطلاعات و داده های نادرست و امیدهای واهی به آنها شده است. بنابراین، همانطور که رگولاتورها نیز تاکید داشتند، او خانه ای پوشالی را بر اساس فریب ساخت و به سرمایه گذاران گفت که این ساختمان یکی از امن ترین ساختمان های رمزنگاری است.

بنیان گذار FTX

همچنین بیان شده است که سم بنکمن فرید به سوء استفاده از سرمایه مشتریان برای منافع سازمان خود و شرکت خواهر FTX، یعنی آلامدا ریسرچ  متهم است. او با انتشار توئیت اما از خود دفاع کرده و اعلام کرده بود که در چند سال گذشته ارتباط زیادی با آلامدا نداشته است. وی همچنین متهم به ارائه اطلاعات اشتباه به مشتریان در مورد شرایط مالی آلامدا است. موضوعی که باعث شد که مدتی پیش، «دامیان ویلیامز» دادستان ایالات متحده، روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با رسانه ها صحبت کرد و این پرونده را یکی از بزرگترین کلاهبرداری های تاریخ آمریکا خواند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

منبع: coingape

 

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×