» ارز دیجیتال » احتمال بی گناهی بنیانگذار FTX در جریان کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران

احتمال بی گناهی بنیانگذار FTX در جریان کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران

10 دی 1401 7

منابع آگاه به وال استریت ژورنال و رویترز گفتند که «سم بنکمن فرید» بنیانگذار FTX احتمالاً در مورد اتهامات کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران و غارت میلیاردها دلار از صرافی سقوط کرده ارزهای دیجیتال FTX، بی‌گناه باشد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، منابع آگاه  به وال استریت ژورنال و رویترز گفتند که «سم بنکمن فرید»، بنیانگذار FTX احتمالاً در مورد اتهامات کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران و غارت میلیاردها دلار از صرافی سقوط کرده ارزهای دیجیتال FTX، بی‌گناه باشد. مدیرعامل سابق این صرافی قرار است بعدازظهر سه‌ شنبه در دادگاهی در شهر نیویورک حاضر شود تا درخواست خود را مطرح کند.

او با اتهامات جنایی متعددی از جمله کلاهبرداری، توطئه برای ارتکاب پولشویی و توطئه برای نقض قوانین تامین مالی مواجه است. به گزارش رویترز، اگر بنکمن فرید مجرم شناخته شود، ممکن است با 115 سال زندان روبه‌رو شود.

دادستان ها ادعا می کنند که او  برای چندین سال یک کلاهبرداری را برای پنهان کردن انحراف وجوه از صرافی FTX به آلامدا ریسرچ، رهبری می کرد. او همچنین از این وجوه برای خرید املاک و ارائه کمک های سیاسی به ارزش ده ها میلیون دلار استفاده کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

آنها همچنین ادعا می کنند که رفتار مجرمانه سم بنکمن فرید به سقوط صرافی ارزهای دیجیتال در نوامبر دامن زده است که باعث شد بسیاری از سرمایه‌گذاران نتوانند به وجوه خود دسترسی داشته باشند. او به اشتباهات خود در FTX اعتراف کرده، اما معتقد است که مجرم کیفری نیست.

سم بنکمن فرید در 12 دسامبر به درخواست دولت آمریکا در باهاما دستگیر شد. کیفرخواست او روز بعد اجرا و او به نیویورک تحویل داده شد.

او بعداً با وثیقه 250 میلیون دلاری آزاد شد. سم باید گذرنامه خود را تسلیم کند و قبل از حضور در دادگاه در خانه والدینش در کالیفرنیا در حالی که مچ‌بند مانیتور به پایش بسته است، بماند. مچ‌بند مانیتوری، یک وسیله الکترونیکی است که دور مچ پای فردی که مرتکب جرم شده است، بسته می شود تا پلیس بداند آن شخص کجاست.

به گزارش رویترز، این غیرعادی نیست که متهمان جنایی در ابتدا خود را بی گناه بدانند و متهمان می توانند بعداً ادعای خود را تغییر دهند. با این حال، اقرار بی گناهی او متفاوت از اقدامی است که همکاران سابقش انجام دادند.

«کارولین الیسون» مدیر عامل سابق آلامدا ریسرچ و «گری وانگ» یکی از بنیانگذاران FTX، هر دو به اتهامات جنایی مشابه با بنکمن فرید اعتراف کردند و با دادستان همکاری می کنند.

سم بنکمن فرید

در همین راستا، سم بنکمن فرید، به توییتر بازگشت و اتهامات مربوط به انتقال وجوه از کیف پول های مرتبط با شرکت تجاری ورشکسته آلامدا ریسرچ را رد کرد.

وی در پاسخ به داستانی که می‌گوید کیف‌ پول‌ های مرتبط با آلامدا وجوه را تنها چند روز پس از آزادی بنکمن-فرید به قید وثیقه منتقل کرده ‌اند، گفت که او نمی ‌تواند هیچ یک از این وجوه را جابه‌‌جا کند، زیرا دیگر به آنها دسترسی ندارد. او افزود: «من معتقدم که این احتمال وجود دارد که بخش های قانونی مختلف FTX توانایی دسترسی به این وجوه را داشته باشند».

برخی از کاربران توییتر و کارآگاهان آنلاین در 28 دسامبر، به سرعت متوجه انتقال وجه از کیف پول‌ های آلامدا ریسرچ شدند که مقادیر متفاوتی از تتر و اتریوم را جابه‌جا می‌کردند، که سپس از طریق مبدل ‌های لحظه ای منتقل می ‌شد.

یک تحلیلگر برجسته آنچین به نام (ZachXBT) اظهار داشت که کیف پول آلامدا در نهایت با استفاده از صرافی های غیرمتمرکز همچون (FixedFloat) و (ChangeNow) وجوه را با بیت کوین مبادله می کند.

برخی از کاربران بر این باورند که احتمال دارد بنکمن فرید یا یکی دیگر از منابع داخلی FTX در پشت پرده این نقل و انتقالات باشد. بنیانگذار صرافی FTX در حال حاضر، در خانه والدینش واقع در پالو آلتو تحت بازداشت خانگی قرار دارد. او هفته گذشته پس از ارائه وثیقه 250 میلیون دلاری در دادگاه نیویورک از زندان آزاد شد.

شایان ذکر است که سخنگوی بنکمن فرید به سوالات مربوط به طرح  ادعای بیگناهی او به دلیل اینکه خارج از ساعات کاری عادی مطرح شده بود، پاسخ نداد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منابع:  businessinsider و cryptonews

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×