» آرشیو اخبار » نگاهی متفاوت به راه‌اندازی «استیبل‌کوین تِتر» در پولیگان

نگاهی متفاوت به راه‌اندازی «استیبل‌کوین تِتر» در پولیگان

9 خرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، استیبل‌کوین تِتر(USDT) که دارای ارزش بازار حدود 72.5 میلیارد دلار است، اکنون می‌تواند در اکوسیستم پولیگان مورد استفاده قرار گیرد.انتظار می‌رود که تِتر نقش مهمی را در پیش‌برد اکوسیستم Defi پولیگان، در حالی‌که تأثیرات جانبی احتمالیِ نوسانات بازار را کاهش می‌دهد، ایفا کند.

استیبل‌کوین‌ها، به‌صورت رمزنگاری‌شده هستند که به‌طور کلّی، ارزش آن‌ها به ارز دولتی فیات مانند دلار آمریکا یا کالاهایی ازجمله طلا پیوند خورده است. از نظر تئوری، آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابل بازخرید باشند.

لرزش و نوسان فعلی بازار و بدتر از آن، سقوط اکوسیستم تِرا و استیبل‌کوین الگوریتمی UST، سایه شک و تردید بر مشروعیت استیبل‌کوین‌ها به‌طور کلّی ایجاد کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

USDT که توسط Tether Operations Limited اداره می‌شود، دارای ارزش بازار حدود 72.5 میلیارد دلاری است و درحال حاضر در 10 بلاک‌چین پشتیبانی می‌شود. در همین‌حال ، پولیگان دارای 19 هزار برنامه غیرمتمرکز (DAPP) است که براساس پیام وبلاگی شرکت، با افزایش 500 درصدی از 3000 برنامه غیرمتمرکز در ماه اکتبر روبه‌رو شده است.

پائولو آردوئینو در بیانیه‌ای گفت: «اکوسیستم پولیگان، امسال شاهد رشد تاریخی بوده و ما معتقدیم که حضور تِتر برای کمک به آن در ادامه رشد خود، ضروری خواهد بود.»

پولیگان به پروتکل استاندارد Ledger به‌عنوان پشتیبان از اکوسیستم‌ استیبل‌کوین تِتر، به اَمثال اتریوم، سولانا، کوساما،Liquid Network ، اَلگوراند،EOS ، ترون،Omni  و Bitcoin Cash می‌پیوندد.

بزرگ‌ترین رقیب تِتر، USDC از Circle، در مقایسه با آن، دارای ارزش بازار به مبلغ 53.4 میلیارد دلار است. شرکت Circle که تقریباً 7 میلیارد دلار USDC را در اوج فروپاشی تِرا بازخرید کرده است، در طی سال‌ها، آسیب قابل توجّهِ کمتری به نسبت USDT متحمّل شده است.

در قامت مقایسه، USDT برای حفظ مشروعیت خود از نظر سرمایه‌گذاران در میان تاریخ حقوقی پُر اضطراب خود درباره ادّعاهای مربوط به ذخایر رضایت‌بخش ارزی‌اش، باید به مبارزه ادامه دهد.

سال گذشته، انجمن معاملات آتی کالاهای ایالات متّحده پس از آن‌که فاش ساخت، این شرکت ذخایر ارز فیات کافی برای حمایت از استیبل‌کوین خود ندارد، 41 میلیون دلار جریمه شد.

در یک اعتراف در آوریل 2019، استوارت هوئِگنر؛ مشاور عمومی تِتر، فاش کرد که تنها 74% از USDT توسط “پول نقد و معادل نقدی آن” پشتیبانی می‌شوند، در حالی‌که 26 درصد باقی‌مانده، در “یک شکل با شناوری کم‌تری” قرار دارند.

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: blockworks.co

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×