» آرشیو اخبار » حجم معاملات USDC تا 5 برابر بیشتر از تتر است
USDC

حجم معاملات USDC تا 5 برابر بیشتر از تتر است

21 دی 1401 5

در حال حاضر، حجم نقل و انتقالات روزانه USDC چهار تا پنج برابر بیشتر از رقیب اصلی خود یعنی تتر (USDT) می‌باشد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اطلاعات جدید شرکت تحلیل داده گلسنود (Glassnode) حاکی از آن هستند که از زمان فروپاشی صرافی اف تی ایکس (FTX) استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) محبوبیت بیشتری پیدا کرده است به‌طوری که اکنون حجم نقل و انتقالات روزانه آن چهار تا پنج برابر بیشتر از رقیب اصلی خود یعنی تتر (USDT) می‌باشد. این در حالی است که ارزش بازار تتر (USDT) در همین لحظه حدود 23 میلیارد دلار بیشتر از USDC است.

گفتنی است پس از آنکه چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس، روز ششم نوامبر (15 آبان) اعلام کرد که بایننس کل دارایی توکن FTT  (توکن بومی صرافی FTX) را نقد خواهد کرد، هر دو استیبل کوین افزایشی چشمگیر را در حجم انتقال خود ثبت کردند. اف تی ایکس (FTX) به فاصله کوتاهی پس از این خبر ورشکست شد.

بر اساس داده‌های گلسنود، از آن زمان، یواس‌دی کوین (USDC)، گزینه اول کاربران در صنعت رمزارزها بوده است و به طور متوسط، بیش از 12.5 میلیارد دلار حجم انتقالات بیشتری را نسبت به USDT در روز ثبت می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر
مجموع حجم نقل و انتقال USDC
مجموع حجم نقل و انتقال USDC (به رنگ آبی) و USDT (به رنگ سبز) از 8 اکتبر تا 10 ژانویه. منبع: Glassnode.

دلیل محبوبیت USDC چیست؟

در حالی که هر یک از این استیبل کوین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا حد امکان با قیمتی نزدیک به یک دلار آمریکا معامله شوند و با ذخایری که توسط عرضه‌‌کننده‌ها نگهداری می‌شود، پشتیبانی گردند، برخی از اعضای جامعه ارزهای دیجیتال بر این باورند که USDC گزینه بالقوه امن‌تری برای معامله است.

حامیان این استیل‌کوین به دارایی‌های USDC اشاره می‌کنند که با پول نقد یا اوراق بهادار کوتاه مدت خزانه‌داری ایالات متحده پشتیبانی می‌شود. به‌علاوه اینکه، این دارایی به صورت ماهانه توسط شرکت حسابداری جهانی Grant Thornton حسابرسی می‌شود.

در همین حال، تتر طی چندین سال گذشته، به دلیل عدم ارائه حسابرسی‌های مناسب و شفافیت کمتر در مورد ذخایر خود با انتقاداتی روبرو بوده است.

شرکت پشتیبان تتر (USDT) در ماه اکتبر 2021 (مهر 1400) توسط کمیسیون معاملات آتی کالا، 41 میلیون دلار جریمه شد. این سازمان تتر را متهم کرد که بین سال‌های 2016 تا 2018 ، تنها در 27.6 درصد از موارد ذخایر کافی داشته است، این درحالی است که این شرکت همیشه ادعا کرده است که توکن‌های آن به طور کامل توسط ارزهای فیات پشتیبانی می‌شوند.

تتر اوراق تجاری پشتوانه توکن‌های منتشر شده خود را به نفع جایگزین‌های مطمئن‌تر کاهش داده است. آخرین تفکیک دارایی آن نیز در تاریخ 10 نوامبر (19 آبان) نشان داد که نزدیک به 46 میلیارد دلار از ذخایر آن شامل پول نقد، سپرده‌های بانکی و اوراق بهادار خزانه‌دای ایالات متحده می‌باشد.

ناگفته نماند که پس از فروپاشی صرافی اف تی ایکس (FTX)، تتر (USDT) به دلیل نگرانی‌های مربوط به ارتباط آن با آلامدا ریسرچ و اف تی ایکس برای مدت کوتاهی پیوند خود را با دلار آمریکا از دست داد. هرچند تتر این ادعا را رد کرد. شواهد درون زنجیره‌ای حاکی از آن بود که این دو شرکت تلاش می‌کردند این استیبل کوین را بفروشند.

تا ماه می 2021 (اردیبهشت 1400)، پس از اینکه تتر عرضه توکن‌های خود را با 603 درصد افزایش، از 8.79 میلیارد دلار به 61.82 میلیارد دلار در سال گذشته رساند، تتر (USDT) حجم معاملات بسیار بالاتری نسبت به یواس‌دی کوین (USDC) به ثبت رسانده است.

ارزش بازار USDT
ارزش بازار USDT از می 2018 تا ژانویه 2022. منبع: TradingView

علی‌رغم تغییر در اولویت مصرف‌کننده، تتر به رشد پایدار ارزش بازار خود به عنوان نشانه‌ای از «اعتماد و اطمینان مداوم بازار به تتر» اشاره نموده و خاطرنشان کرد که هر توکن را می‌توان با نسبت 1:1 با دلار آمریکا بازخرید کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×