» آرشیو اخبار » نگاهی به بازارهای مالی آمریکا از ژوئیه تا آگوست

نگاهی به بازارهای مالی آمریکا از ژوئیه تا آگوست

15 مرداد 1401 3

نگاهی به گذشته بازار

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نرخ بهره باعث جهت دهی به بازار در ماه جولای شد. فدرال رزرو متعهد است که نرخ بهره را تا زمانی که تورم کنترل نشود، ثابت نگه‌ دارد، در حال حاضر نشانه هایی وجود دارد که نشان میدهد تورم در حال تعدیل است و حتی نگرانی هایی در خصوص وقوع رکود وجود دارد. در اواسط ماه اعلامیه ای مبنی بر اینکه اقتصاد در سه ماهه دوم برای دومین “سه ماهه متوالی” رشد منفی داشته است منجر به نگرانی هایی در خصوص رکود شد و بازار را تحت تاثیر قرار داد، بین نشانه‌هایی از اوج گیری تورم و نگرانی هایی در خصوص رکود  بازار انتظار کاهش نرخ بهره را در سال آینده دارد.همچنین بازده 10 ساله خزانه داری آمریکا به شدت کاهش یافت و از حداکثر 3.1 درصد به 2.56 درصد رسید.

نرخ بهره عموما با ارزش بازار همبستگی معکوس دارد به این معنا که هر چه نرخ بهره پایین تر باشد ارزش سهام بالاتر خواهد بود، این محرک یکی از عامل های اساسی برای عملکرد قوی بازار در ماه جولای بوده است. نرخ بهره در اوایل آگوست مجددا رشد کرد، بنابراین طبیعی است که فشار بیشتری به بازار وارد شود، علیرغم رشد اندک ارزش بازار اما هنوز شاخص ها به قبل از همه گیری کرونا نرسیده است. هر چند فدرال رزرو تصمیماتی دارد که با اجرای آن اثرات سو کرونا بر اقتصاد کمرنگ تر خواهد شد.

نگرانی اصلی بازارها در ماه آگوست اثرات رکود بر درآمد شرکت ها خواهد بود. با نگاهی به ماه ژوئیه، که شروع فصل درآمد سه ماهه دوم بود، داده ها آنطور که انتظار می رفت نا امید کننده نبود. در حالی که شیب رشد بازار کاهش یافته بود، اما روند سود دهی شرکت ها به صورت کلی همچنان مثبت است. این روند احتمالاً در ماه اوت برای درآمدهای سه ماهه دوم ادامه خواهد داشت. با توجه به گزارش های بیشتر، توجه به درآمدهای مورد انتظار در سه ماهه سوم معطوف خواهد شد که ما را به نگرانی های مربوط به رکود باز می گرداند.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

در حالی که ترس از رکود در ماه ژوئیه به طور قابل توجهی افزایش یافته، داده های واقعی اقتصادی زیاد نگران کننده نیست. شاخص اشتغال به طرز چشم گیری مثبت است، شاخص اعتماد مصرف کنندگان نیز کماکان امیدبخش است. شاخص اعتماد تجاری و سرمایه گذاری نیز مثبت باقی ماند. بنابراین، در حالی که گزارش رشد اقتصادی منفی گزارش شده، بیشتر داده‌های دیگر مثبت بوده است.

 

نگاهی به آینده بازار

حتی در صورتی که واحد های صنعتی از نهایت ظرفیت خود برای استخدام بهره ببرند باز هم انتظار می‌رود که روند استخدام تا حدودی کند شود، اما بالاتر از سطح قبل از شیوع کرونا باقی بماند. اعتماد مصرف‌کنندگان به‌دلیل افزایش قیمت بنزین به شدت آسیب دیده است، اما انتظار میرود با کاهش قیمت‌ نفت و انرزش، شاخص اعتماد مصرف کنندگان تثبیت شود. حتی با وجود نشانه هایی که اثر سو بر اقتصاد میگذارد انتظار می‌روند از بازارها توسط جریان های مثبت اقتصادی حمایت شود.

تلاطم بین المللی اوت باید نگرانی های دیگر را نیز معتدل ببیند. علاوه بر تورم، نرخ بهره و گزارش ضعیف اقتصادی، اخبار مربوط به جنگ در اوکراین و تعطیلی کووید-19 چین نیز در ماه جولای خبرساز شد. اما، با نگاه به اوت، هر دوی این خطرات تثبیت شده اند. به طور کلی، اثرات اقتصادی مسائل مهم بین‌المللی باید در ماه آگوست با کاهش زنجیره‌های تامین حتی با کاهش قیمت نفت و گندم ادامه یابد. کووید-19 ممکن است دوباره افزایش یابد، تایوان ممکن است به نقطه عطف تبدیل شود و جنگ اوکراین گسترش یابد. اگر جنگ در تایوان صورت بگیرد، شاهد نوسانات بیشتر بازار خواهیم بود. مثل همیشه، رویدادهای مهم عملکرد کوتاه مدت بازار را هدایت خواهند کرد.

 

حتی با افزایش نگرانی های اقتصادی، در ماه ژوئیه بازار رشد قابل توجهی را از خود نشان داد،. با نگاه به آینده، آگوست باید نشان دهد که آیا رشد ادامه خواهد داشت یا خیر. در شرایطی که اقتصاد هنوز آمارهای مثبتی را گزارش می‌کند، و نگرانی‌ها رو به کاهش است، باید شاهد پایدار ماندن ارزش‌ بازارها و احتمالاً بهبود آن باشیم.

 

یک بازگشت امیدوارکننده

ماه جولای با این نگرانی شروع شد که ممکن است اتفاقات بد زیادی بیفتد، اما چیزی که در واقع رخ داد یک بازگشت قدرتمند در بازار  بود. همانطور که در ماه آگوست پیش می رویم، به نظر می رسد که بسیاری از این ترس ها هنوز بر بازار اثر میگذارذ، در حالی که برخی دیگر به اندازه چند ماه پیش بد به نظر نمی رسند.

منبع: common wealth

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×