» ارز دیجیتال » نبض اتریوم زیر دست نزدک

نبض اتریوم زیر دست نزدک

16 آذر 1401 1

پس از یک روند صعودی در روز سه شنبه، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) امروز صبح تحت فشار نزولی قرار گرفتند. گمانه زنی ها درباره رگولاتورهای کریپتو و نگرانی ها درباره تصمیمات فدرال رزرو باعث شد تا سرنوشت این دو رمزارز برای سرمایه گذاران در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از یک روند صعودی در روز سه شنبه، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) امروز صبح تحت فشار نزولی قرار گرفتند. گمانه زنی ها درباره رگولاتورهای کریپتو و نگرانی ها درباره تصمیمات فدرال رزرو باعث شد تا سرنوشت این دو رمزارز برای سرمایه گذاران در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

روز سه‌ شنبه، بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در کنار دیگر رمزارزهای بازار ارزهای دیجیتال در محدوده مثبت معامله می شدند. اتریوم (ETH) روز سه شنبه 0.95 درصد افزایش یافت. با معکوس کردن جزئی از ضررهای 1.64 درصدی روز دوشنبه، این رمزارز روز را در قیمت 1271 دلار به پایان رساند. علیرغم جلسه صعودی، اتریوم برای سومین بار در هفت روز از سطح 1300 دلار سقوط کرد.

پس از شروع متفاوت روز و قرار گرفتن در روند صعودی، اتریوم به پایین ترین سطح اوایل عصر یعنی 1242 دلار سقوط کرد. با این حال، با فاصله گرفتن از اولین سطح حمایت اصلی (S1) در 1235 دلار، اتریوم  به سمت صعود تغییر مسیر داد و در ساعت های آخر به بالاترین قیمت خود یعنی 1275 دلار رسید. پس از رسیدن به سطح اول مقاومت اصلی (R1) در 1294 دلار، اما دوباره این رمزارز کاهش یافت تا در قیمت 1271 دلار به کار خود پایان دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

روز سه شنبه، بیت کوین (BTC) 0.70 درصد افزایش یافت. با پوشش دادن بخشی از زیان 0.89 درصدی روز دوشنبه، این رمزارز روز را در قیمت 17094 دلار به پایان رساند. در معاملات روز گذشته، بیت کوین با پیمودن روند صعودی برای چهارمین بار طی هفت روز معاملاتی در قیمت 17000 دلار به کار خود پایان داد.

امروز صبح، یک روز ترکیبی برای بیت کوین بود. این رمزارز در اوایل صبح به بالاترین قیمت خود در 17109 دلار رسید، اما سپس روند خود را معکوس کرد. با فاصله گرفتن از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در 17,312 دلار، بیت کوین به پایین ترین سطح صبح امروز یعنی 16,908 دلار سقوط کرد. با این حال، رمزارز یاد شده با فاصله گرفتن از اولین سطح حمایت اصلی (S1) در 16762 دلار، با حمایت مواجه شد و قبل از اینکه مجددا با کاهش قیمت مواجه شود، دوباره به بالاترین سطح روز یعنی 17109 دلار رسید.

تاثیر نزدک روی تصمیم سرمایه گذاران کریپتو

به دنبال گزارش مشاغل جمعه گذشته و شاخص PMI بخش غیرتولیدی ISM در روز دوشنبه، عدم اطمینان نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو دوباره در بازار خود را نمایان کرده است. تورم بالا، بازار کار قوی که شامل تسریع رشد حقوق و دستمزد و افزایش فعالیت بخش خدمات است، نشانگر تاخیر تاثیرپذیری بازار از تصمیمات فدرال رزرو است. شایان ذکر است که ISM مخفف عبارت Institute for Supply Management به معنای موسسه مدیریت عرضه است. این موسسه فعالیت‌ های اقتصادی را در دو بخش تولیدی و خدماتی مورد سنجش قرار می‌ دهد. انتشار ماهیانه داده‌ های ISM شامل اطلاعات کلیدی نظیر تغییرات در سطح تولید می‌شود.

شاخص‌ های اقتصادی ایالات متحده در روز سه شنبه تاثیری بسیار اندکی بر دلار و شاخص نزدک داشتند، با این حال، افزایش احتمالات برای افزایش نرخ بهره از طرف فدرال رزرو باعث شد تا نزدک 2.00 درصد کاهش یابد.

در ساعت پایانی به وقت جهانی، شاخص نزدک جلسه معاملاتی خود را در محدوده مثبت آغاز کرد که موجب شد بیت کوین و اتریوم نیز رشد کنند و بخشی از ضررهای قبلی خود را جبران کنند.

امروزه، شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده با توجه به ارائه آمار و ارقام مربوط به هزینه ‌های واحد کار و اعداد بهره‌ وری غیرکشاورزی بیشتر در کانون توجه سرمایه گذاران قرار دارند. بازنگری و افزایش هزینه های نیروی کار، نظریه محوری فدرال رزرو را بیشتر زیر سوال می برد.

در کنار رویدادها و رخدادهایی که می توانند بر جامعه رمزنگاری تاثیر بگذارند، شاخص نزدک کامپوزیت نیز روی ارزش بیت کوین و اتریوم تاثیرگذار خواهد بود. با این حال، صحبت‌ های رگولاتورها و به ‌روزرسانی‌ ها درباره پرونده FTX نیز در این عرصه تاثیر خواهد گذاشت.

امروز صبح، نزدک 24.75 واحد افزایش یافت و شاخص S&P 500 میزان 7.25 واحد افزایش یافت.

 

روند قیمتی اتریوم (ETH)

در زمان نگارش این مقاله در ساعت 3:15 دقیقه چهارشنبه 16 آذر به وقت ایران، اتریوم با 2.11 درصد کاهش نسبت به 24 ساعت گذشته به 1260 دلار رسید. در صبح امروز شاهد افزایش قیمت اتریوم به بالاترین حد اولیه 1278 دلار بودیم، اما سپس این رمزارز به پایین ترین سطح یعنی قیمت 1258 دلار سقوط کرد.

قیمت اتریوم

تحلیل های تکنیکال چه می گویند؟

اتریوم باید از سطح 1263 دلار افزایش یابد تا اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در 1283 دلار هدف قرار دهد. بازگشت به 1280 دلار نشانه یک جلسه بعد از ظهر صعودی است.

در صورت یک رالی صعودی طولانی مدت، گاوها احتمالا به سطح دوم مقاومت اصلی (R2) با قیمت 1296 دلار و 1300 دلار می روند. در صورت ادامه روند، سومین سطح مقاومت اصلی (R2) 1329 دلار خواهد بود.

در صورت حرکت نزولی اتریوم، اولین سطح پشتیبانی اصلی (S1) در سطح 1250 دلار باقی خواهد ماند. با این حال، اتریوم باید با ممانعت از ادامه فروش از رسیدن به دومین سطح پشتیبانی اصلی (S2) در قیمت 1230 دلار اجتناب کند. در غیر این صورت سطح پشتیبانی اصلی سوم(S3)  1197 دلار است.

تکنیکال 2

با نگاهی به میانگین متحرک نمایی و نمودار کندل استیک 4 ساعته که در زیرآمده است، این یک سیگنال صعودی بود. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه، در حال حاضر 1227 دلار است. متحرک نمایی 50 روزه از متحرک نمایی 100 روزه فاصله گرفت و متحرک نمایی 100 روزه به متحرک نمایی 200 روزه نزدیک شد که این یک سیگنال صعودی را ارائه کرد.

اگر قیمت اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه (1256 دلار) باقی بماند، از افزایش قیمت و رسیدن به سطح متحرک نمایی 200 روزه (1275 دلار) پشتیبانی می کند و به این ترتیب سطح مقاومت اصلی اولیه و دومین سطح مقاومت را به ترتیب در قیمت های 1283 دلار و 1296 دلار وارد بازی کند. با این حال، سقوط از میانگین متحرک نمایی 50 روز سطح پشتیبانی اول را در قیمت  1250 دلار در معرض دید قرار می دهد.

نمودار 3

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×