» آرشیو اخبار » تریدرها: بیت کوین باید این سطوح کلیدی خود را حفظ کند
تریدرها: بیت کوین باید این سطوح کلیدی خود را حفظ کند

تریدرها: بیت کوین باید این سطوح کلیدی خود را حفظ کند

12 مرداد 1401 8

میانگین متحرک 200 هفته‌ای بیت کوین تنها یکی از روندهایی است که تریدرها باید در این هفته چشم به آن بدوزند.

 

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در حالی که عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی (تنش‌ها بر سر تایوان) خطر ریزش بازارها را افزایش داده، بیت کوین (BTC) در این هفته در حال فشار آوردن روی سطوح حمایتی است که به تازگی تشکیل داده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار بیت کوین نشان می‌دهد که پس از یک کندل ماهانه چشمگیر، ظاهراً شتاب صعودی قیمت در حال کاهش است و بازارهای بورس نیز کمکی به این وضعیت نمی‌کنند.

در آغاز ماه آگوست نوسانات پایین بود، اما وحشت ناشی از رویارویی احتمالی بین امریکا و چین به خاطر سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، اثر خود را در بازارهای آسیا در 2 آگوست نشان داده است.

در میان صحبت‌ها از «رالی بازار خرسی» که همان چیزی است که روند فعلی بازار را شکل داده، در این مقاله نگاهی انداخته‌ایم به سطوح حمایت و مقاومت حیاتی که در حال حاضر بیت کوین در بازه‌های زمانی کوتاه با آن مواجه است.

 

تریدرها درباره سرنوشت میانگین متحرک 200 هفته‌ای هنوز به قطعیت نرسیدند

با تحلیل دفترچه سفارشات صرافی بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، نواحی قیمتی مورد علاقه خریداران و فروشندگان مشخص می‌شود.

در حال حاضر، همان‌طور که از نمودار پیداست، حجم سفارشات فروش (Bid) زیر قیمت 23هزار دلار بالا است. اگر این سفارشات پر شود، تا قیمت 21هزار دلار حمایت خاصی روی نمودار وجود ندارد.

البته قدرت خرید و فروش در دفتر سفارشات بایننس می‌تواند فریبنده باشد، زیرا بازیگران بزرگ ممکن است سفارشات خود را به سرعت از یک سطح به سطح دیگر جابجا کنند.

داده‌های اخیر توسط پلتفرم تحلیل آن‌چین متریال اندیکاتورز (Material Indicators) در تاریخ 1 آگوست در شبکه‌های اجتماعی آپلود شد. علاوه بر این، این پلتفرم اهمیت میانگین متحرک 200 هفته‌ای بیت‌کوین (MA200-Weekly) که کمی بالاتر از 22هزارو 800 دلار قرار دارد را برجسته کرده است.

 

نمودار هفتگی بیت کوین به همراه MA200. منبع: TradingView

متریال اندیکاتورز اشاره کرد که برخی از نهنگ‌ها تلاش می‌کردند تا میانگین متحرک 200 هفته‌ای را به عنوان سطح حمایت حفظ کنند، اما دیگر گروه‌های معامله‌گران آن‌ها را همراهی نکردند، امری که منجر به ریزش قیمت به زیر این خط روند شد.

در بخشی از نظرات آمده است: «به نظر می‌رسد دیگر گروه‌های تریدری نهنگ‌ها را همراه نمی‌کنند. معلوم نیست این سطح تا کی دوام داشته باشد.»

سطوح خرید و فروش بیت کوین (صرافی بایننس). منبع: متریال اندیکاتورز

 

صعود تا 26هزار دلار و سپس سقوط به کف‌های جدید؟

علیرغم وضعیت تایوان که امروز بازارها را نگران کرده است، حرکت صعودی کوتاه‌مدت بیت‌کوین حتی از دیدگاه برخی از محافظه‌کارترین تحلیل‌گران آن نیز دور از انتظار نیست.

از دیدگاه اکانت معروف توییتر الکاپو آو کریپتو (Il Capo of Crypto)، بیت کوین حتی پتانسیل رسیدن به 25هزار دلار را قبل از بازگشت به قیمت‌های پایین‌تر از سطح فعلی دارد.

در پاسخ، جیبون (Jibon) همتای او بیان داشت که بیت کوین قبل از ورود به روند نزولی، ممکن است سطح 26هزار دلار را دوباره به خود ببیند.

در حالی که آنها درباره تارگت نزولی بیت کوین سخنی به میان نیاوردند، ونچر فاندر (Venturefounder)، یکی از تحلیلگران پلتفرم تحلیل آن‌چین کریپتو کوانت (CryptoQuant)، سطح 22هزار دلار را قیمت خوبی برای لانگ گرفتن روی بیت کوین دانست.

وضعیت آلت کوین ها، از جمله اتر (ETH)، جالب نیست.

او افزود: «من هنوز فکر می‌کنم که بیشتر آلت کوین ها در این برهه از بازار بسیار گران هستند یا شاید بهتر است بگویم بیت کوین خیلی ارزان است!»

«از نظر من 22هزار دلار هنوز قیمت خوبی برای لانگ گرفتن روی بیت کوین است. اما نمی‌توان این را در مورد آلت کوین ها گفت، حتی در مورد اتر»

قیمت اتر (ETH) در زمان نگارش این مقاله به زیر 1600 دلار رسید که حدود 4 درصد پایین‌تر از قیمت اول روز خود است اما همچنان 12 درصد بالاتر از قیمت یک هفته قبل خود قرار دارد.

ونچرفاندر اضافه کرد: «فقط در صورتی لانگ گرفتن روی بیت کوین معنا ندارد که باور داشته باشید آلت کوین ها به زودی به ATH خود در برابر BTC افزایش پیدا می‌کنند.»

در عین حال، نمودار ETH/BTC اهمیت مقاومت 0.075 را برای گاوهای ETH نشان می‌دهد، مقاومتی که در طی رالی صعودی ماه ژوئیه شکسته شد.

نمودار روزانه اتر (صرافی بایننس). منبع: TradingView

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×