» ارز دیجیتال » تحلیل » قیمت بیت کوین تحت فشار فروش 10 هزار BTC
بیت کوین

قیمت بیت کوین تحت فشار فروش 10 هزار BTC

20 آذر 1401 7

قیمت بیت کوین تحت فشار فروش است، زیرا نهنگ دیگری در حال فروش تقریبا 10 هزار بیت کوین بوده است. اگر بیت کوین از 18 هزار دلار عبور کند، می تواند رشد کند و قیمت 16.5 هزار دلار به عنوان سطح حمایتی مهمی در چارت بیت کوین حضور دارد

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت بیت کوین تحت فشار فروش قرار دارد، زیرا نهنگ دیگری در حال فروش تقریباً 10 هزار بیت کوین است.

قیمت بیت کوین (BTC) در تلاش است تا به بالای 17.5 هزار دلار برسد، زیرا ماینرها و نهنگ ها همچنان به نقدکردن و فروش بیت کوین های خود ادامه می دهند. قیمت بیت کوین نتوانست حرکت صعودی قابل توجهی را پس از سقوط FTX نشان دهد و همچنان تحت فشار قرار دارد.

وب سایت Whale Alert در توییتی در 10 دسامبر اعلام کرد که یک نهنگ 9901 بیت کوین به ارزش 170 میلیون دلار را به صرافی کریپتو کراکن منتقل کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

داده های زنجیره ای نشان می دهد که این نهنگ، 9901 بیت کوین را به قیمت 391.91 میلیون دلار در 29 ژوئیه 2021 خریداری کرده است. بیت کوین ها از آن تاریخ تاکنون جابه‌جا نشده‌اند و کیف پول هیچ تراکنش دیگری نداشته است. در واقع نهنگ مزبور بیت کوین را با ضرر 222 میلیون دلاری فروخته است.

فروش نهنگ بیت کوین
فروش نهنگ بیت کوین

تحلیلگر سنتیمنت (Santiment)، علی مارتینز، در پستی اعلام کرده است که حدود 33 نهنگ که دارای 1000 تا 100,000 بیت کوین بودند، شبکه را ترک کرده اند. در واقع، این نهنگ ها در 96 ساعت گذشته حدود 20,000 بیت کوین فروخته یا مجددا توزیع کردند. اکنون، تنها 2037 کیف پول وجود دارد که دارای 1000 تا 100,000 بیت کوین هستند.

با این حال، این تحلیلگر داده‌های آنچین در توییتی اعلام کرد که موجودی بیت‌کوین و اتریوم در صرافی‌های رمزارزی اکنون به پایین‌ترین حد خود در ۴ سال گذشته رسیده است. این آمار، نشانگر کاهش ریسک مربوط به دامپینگ فروش است.

نهنگ ها از ژوئن 2022 به کاهش ذخایر بیت کوین خود ادامه دادند و نزدیک به 367 هزار بیت کوین فروختند. علاوه بر این، نهنگ‌هایی که بین 1000 تا 10,000 بیت کوین دارند، در فاز تسلیم ماینرها تا نوامبر به نقدکردن دارایی‌های بیت کوین خود ادامه دادند. بنابراین، معامله‌گران برای تأیید گرفتن درخصوص شروع رالی بیت کوین، ابتدا باید مشاهده کنند که نهنگ ها دارایی های بیت کوین خود را افزایش می دهند. بر اساس معیار UTXO Value Bands Metric، افزایش قیمت معمولاً زمانی رخ می‌دهد که نهنگ‌ها یا به عبارتی افرادی که حجم سنگینی از بیت کوین در آدرس‌های خود دارند، شروع به انباشت آن کنند.

 

بیت کوین خرج شده مربوط به نهنگهای 1K-10K
بیت کوین خرج شده مربوط به نهنگهای 1K-10K

 

خطر سقوط قیمت بیت کوین به 12800 دلار

تحلیلگرانی مانند مایکل ون دی پوپ و جردن بلفورت (گرگ وال استریت) معتقدند که اگر بیت کوین از 18 هزار دلار عبور کند، می تواند رشد کند و 16.5 هزار دلار را به عنوان سطح حمایتی مهمی پیشنهاد می کنند. با این حال، قیمت بیت کوین حتی از 17.3 هزار دلار هم عبور نکرده است و داده های زنجیره ای پیش بینی می کنند که 18 هزار دلار یک سطح مقاومت قوی است.

با این حال، تسلیم ماینرها و نهنگ هایی که دارایی های BTC خود را می فروشند نشان دهنده عدم اطمینان است. از روی داده های آنچین و نمودار توزیع بیت کوین می توان احتمال داد که در صورت شکست حمایت 15700 دلاری، قیمت بیت کوین می تواند به 13000 دلار هم برسد. قابل ذکر است که این عدد 13000 دلاری از یکی از مدلهای ارزشگذاری بیت کوین به نام دلتا بدست آمده است. مدل دلتا یکی از روشهای ارزشگذاری قیمت بیت کوین است مانند مدل قیمت تحقق یافته (Realized Price) یا قیمت تعادلی (Balanced Price) که در مقاله های دیگر گذارنیوز به آنها پرداخته شده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×