» آرشیو اخبار » شکست متاورس فیسبوک به عقیده ی خالق اتریوم
شکست متاورس فیسبوک به عقیده ی خالق اتریوم

شکست متاورس فیسبوک به عقیده ی خالق اتریوم

10 مرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اگرچه مفهوم متاورس (Metaverse) هنوز در مراحل ابتدایی خود است اما خالق اتریوم بر این باور است که غول‌های فناوری – مانند فیس‌بوک – کار سختی را برای پایه‌گذاری آن خواهند داشت.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) بنیانگذار اتریوم روز یکشنبه در توییتر خود نظرش را در مورد آینده این بخش نوپا بیان کرد و ارزیابی خود مبنی بر اینکه شرکت هایی که به دنبال ساخت متاورس هستند بعید است که موفق باشند را عنوان کرد.

بوترین گفت: «پروژه انجام خواهد شد اما من معتقد نیستم که هیچ یک از تلاش‌های کنونی شرکت برای ساختن هدفمند این شبکه موفق باشد.»

تبلیغات جام جهانی قطر

برنامه نویس ۲۸ ساله کانادایی این را در پاسخ به دین ایگنمن (Dean Eigenmann) بیان کرد که مدعی شده بود “در حالی که ایده های این مفهوم  منطقی است معتقد نیست که از طریق سرمایه گذاری جسورانه بتواند محقق شود.”

ایگنمن ادامه داد: من ترجیح می‌دهم در World of Warcraft بازی کنم تا اینکه با اکثریت در این مزخرفات متاورس باشم.”

مفهوم مبهم متاورس

مفهوم و پیشرفت تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در بلاکچین بر متاورس غالب شده است. با این حال، مفهوم همچنان مبهم است. 

در اصطلاح رایج متاورس به عنوان شبکه‌ای از جهان‌های مجازی سه بعدی شناخته می‌شود که در آن افراد ممکن است با استفاده از آواتارها یا نسخه‌های مجازی خود با یکدیگر تعامل داشته باشند، تجارت انجام دهند و پیوندهای اجتماعی ایجاد کنند.

متا (Meta) که شرکت مادر فیس بوک می‌باشد در اواخر سال ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از انتقال به متاورس تغییر نام داد و آن را به معروف ترین شرکتی که تا به امروز برای ابراز علاقه به این دنیای جدید گام برداشته است تبدیل کرد.

شکست متاورس فیسبوک به عقیده ی خالق اتریوم

عدم موفقیت متا به عقیده ی خالق اتریوم

مغز متفکر اتریوم، بوترین، در انتقادی از این شرکت‌ها علناً متا را تهاجمی به فضای مجازی خواند.

خالق اتریوم در پاسخ به یک توییت استدلال کرد که شرکت‌های متمرکز بر متاورس مطمئناً شکست خواهند خورد زیرا «برای تعیین اینکه مردم چه چیزی می‌خواهند خیلی زود است.»

تخمین ارزش ۵ تریلیون دلاری برای متاورس تا سال ۲۰۳۰

بر اساس تحقیقات جدید شرکت مک‌کینزی (McKinsey & Co) ممکن است تا سال ۲۰۳۰ ارزش این شبکه مجاری سه بعدی به ۵ تریلیون دلار برسد.

این امر نشان دهنده تأثیر پیش بینی شده متاورس بر صنایع و شرکت های مختلف در طول زمان است.

بر اساس پیش‌بینی اولیه مک‌کینزی تجارت الکترونیکی (۲.۶ تریلیون دلار) اصلی‌ترین نیروی اقتصادی ایجاد این شبکه است که از حوزه‌هایی مانند یادگیری مجازی (۲۷۰ میلیارد دلار)، بازاریابی (۲۰۶ میلیارد دلار) و بازی (۱۲۵ میلیارد دلار) پیشی گرفته است.

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، متاورس را به دلایل مختلف «فرصتی بزرگ» توصیف کرد و مدعی شد که توسعه پلتفرم‌ها در حوزه دیجیتال «اگر نه تریلیون‌ها دلار در طول زمان، صدها میلیارد دلار را آزاد خواهد کرد».

زیان های عظیم برای متا

روز پنجشنبه این شرکت اعلام کرد که بخش آزمایشگاه‌های واقعیت (Reality Labs) که بر روی متاورس تمرکز دارد، ضرر سه ماهه ۲.۸۱ میلیارد دلاری را متحمل شده است. در نتیجه زیان سال تا به امروز این بخش ۵.۷۸ میلیارد دلار می‌باشد.

شاید آنچه بوترین در مورد تلاش فیسبوک برای ایجاد این دنیای مجازی وشلیک نادرستمی گوید پر بیراه نبوده است.

شکست متاورس فیسبوک به عقیده ی خالق اتریوم

ارزش ۲۰۷.۵ میلیارد دلاری کل بازار اتریوم در نمودار روزانه

مترجم: سروش محمدی

منبع: Bitcoinist

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×