» آرشیو اخبار » لیکوئید شدن بیش از ۴ میلیون دلار در یکی از صندوق‌های MakerDAO
لیکوئید

لیکوئید شدن بیش از ۴ میلیون دلار در یکی از صندوق‌های MakerDAO

28 شهریور 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار رمزارزها در چند روز گذشته تحت فشار بوده و در صورت ادامه کاهش قیمت اتر، تعداد بیشتری از صندوق‌های دیفای (DeFi) لیکوئید خواهند شد.

با کاهش قیمت‌ها در بازار رمزارزها شاهد لیکوئید شدن ناگهانی برخی صندوق‌ها بودیم. داده‌های موجود نشان می‌دهند که یکی از صندوق‌های مِیکردائو (MakerDAO) در قیمت ۱۲۸۴ دلار لیکوئید شده است. همانطور که در تصویر دیفای لاما (DeFi Llama) نشان داده شده، ارزش آن حدود ۴/۳ میلیون دلار بوده است.

لیکوئید

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق اطلاعات این پلتفرم، سطوح لیکوئیدی در دیفای در مجموع حدود ۱/۵ میلیارد دلار است که ۱۰۹/۸ میلیون دلار آن در قیمت فعلی رخ داده است. صندوق شماره ۲۸۳۰۰ را نیز با وثیقه قفل شده ۴/۳ میلیون دلاری می‌توان در اوسیس دی‌اَپ (Oasis DApp) مشاهده کرد.

لیکوئید

بازار رمزارزها در چند روز گذشته دوران سختی پشت سر گذاشته، زیرا اخبار بدی به دست سرمایه‌گذارن رسیده است. این اخبار مطمئناً برای آنهایی که منتظر بازگشت بازار پس از یک سال سخت بوده‌اند، ناراحت‌کننده است. البته هنوز هم امیدی وجود دارد، اما برخی تحولات موجود ممکن است اجازه ندهند که امسال به بهترین شکل ممکن پایان یابد.

مجموع لیکوئیدی اتر به ۱۶۵ میلیون دلار رسید

بر اساس داده های کوین‌گلس (Coinglass)، مجموع لیکوئیدی بوجود آمده برای اتر از ۱۶۵ میلیون دلار عبور کرده است. نزدیک به ۱۴۰ میلیون دلار آن از جانب کسانی است که پوزیشن‌های لانگ باز کرده بودند. قیمت اتریوم همچنان بی‌ثبات است و ممکن است لیکوئیدی بیشتری هم در انتظارمان باشد.

لیکوئید

به طور قطع نمی‌توان گفت که چرا این اتفاق افتاده اما ممکن است دلایل متعددی برای کاهش قیمت‌ها وجود داشته باشد. در هر صورت، سرمایه‌گذاران باید در هفته‌های آتی اتر را زیر نظر داشته باشند.

شک و تردید پس از مِرج (The Merge)

بسیاری از سرمایه‌گذاران امیدوار بودند که اتر در نتیجه مِرج پرایس اکشن مثبتی را دریافت کند، اما به نظر نمی‌رسد که چنین باشد. اتر و شبکه اتریوم در هفته گذشته بر سر زبان‌ها بوده‌اند، البته نه همواره به بهترین دلایل.

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC، گفته است که مدل استیکینگ اتریوم ممکن است به احتمال زیاد آن را به یک اوراق بهادار تبدیل کند، و شاید همین امر به کاهش قیمت آن کمک کرده است. در همین حال، گفتنی است که انتظار می‌رود فدرال رزرو ایالات متحده نیز در نشست آتی خود نرخ بهره را افزایش دهد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: beincrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×