» آرشیو اخبار » تحلیل و بررسی روند بازار رمزارزها

تحلیل و بررسی روند بازار رمزارزها

5 دی 1401 8

یکشنبه یک جلسه معاملاتی نزولی برای ده رمزارز برتر در لیست کوین مارکت کپ بود. «ریپل» (XRP) و «دوج کوین» (DOGE) روند نزولی در پیش گرفتند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یکشنبه یک جلسه معاملاتی نزولی برای ده رمزارز برتر در لیست کوین مارکت کپ بود. «ریپل» (XRP) و «دوج کوین» (DOGE) روند نزولی در پیش گرفتند. هیچ رویداد، خبر یا نیروی خارجی برای هدایت سرمایه گذاران در تعطیلات وجود نداشت. ارزش بازار رمزارزها 1.36 میلیارد دلار کاهش یافت و به 769.94 میلیارد دلار رسید.

همانطور که اشاره شد، یکشنبه جلسه ای نزولی برای 10 رمزارز برتر صنعت کریپتو بود. ریپل و دوج کوین با بیشترین کاهش مواجه شدند، در حالی که  کاردانو (ADA) در جهت عکس این دو حرکت کرد. قابل ذکر است که بیت کوین برای پنجمین جلسه متوالی موفق به رسیدن به 17000 دلار نشد.

در روز یکشنبه هیچ رویداد خبری در حوزه رمزارز برای راهنمایی و تعیین مسیر سرمایه گذاران وجود نداشت، زیرا در تعطیلات شاهد پوشش خبری محدودی از بازار ارزهای دیجیتال بودیم. بنابراین، کمبود اخبار تاثیرگذار، بازار را برای پنجمین جلسه متوالی محدود کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، شاخص نزدک احتمالاً بازار ارزهای دیجیتال را برای بعد از ظهر هدایت خواهد کرد. شاخص ‌های اقتصادی ایالات متحده از روز جمعه به سرمایه‌گذاران این امیدواری را داد که فدرال رزرو مسیر نرخ بهره کمتر تهاجمی را در زمینه تورم در پیش بگیرد. اعضای فومک (FOMC) باید برای حمایت از عبور از محدوده های فعلی، سیاست های جنگ طلبانه خود در خصوص تورم را تعدیل کند.

امروز نیز هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای ارائه جهت وجود ندارد و باعث می‌شود که صحبت‌ های مربوط به رگولاتوری، اخبار حوزه ارزهای دیجیتال و نزدک بر بازار تاثیر بگذارند. امروز صبح، نزدک 21 واحد افزایش یافت.

روند 1

بازار کریپتو یک جلسه معاملاتی متلاطم را در تعطیلات تجربه می کند

این یک جلسه تعطیلات پر فراز و نشیب بود. روز یکشنبه، ارزش بازار رمزارزها به بالاترین حد خود در اواخر صبح یعنی 776.30 میلیارد دلار و سپس در اوایل عصر به پایین‌ترین حد خود یعنی 762.17 میلیارد دلار رسید. با این حال، با یافتن پشتیبانی دیرهنگام، ارزش بازار ارزهای دیجیتال روز یکشنبه را با 769.94 میلیارد دلار به پایان رساند، که نشان دهنده کاهش 1.36 میلیارد دلاری در یکشنبه بود.

هیچ خبری در حوزه رمزارز یا حتی نیروی محرک خارجی وجود نداشت که بتواند بر صنعت ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد که موجب شد یک جلسه معاملاتی محدود دیگر را در روز گذشته شاهد باشیم.

روند 2

برندگان و بازندگان بازار کدامند؟

دوج کوین و ریپل در روز گذشته به ترتیب 1.93 درصد و 1.69 درصد کاهش یافتند و در صدر لیست بدترین عملکردها قرار گرفتند. بعد از این دو رمزارز، بایننس کوین (BNB) با 0.65 درصد کاهش، بیت کوین (BTC) با 0.10 کاهش، اتریوم (ETH) با 0.18 کاهش و متیک(MATIC) با 0.04 کاهش زیان اندکی را تجربه کردند و در کاردانو (ADA) بدون تغییر روز را به پایان رساند.

در لیست 100 رمزارز برتر کوین مارکت کپ نیز، این یک جلسه ترکیبی بود. لایت کوین (LTC) با افزایش 5.17 درصدی پیشتاز بود و لایدو دائو (LDO) و دش (DASH) به ترتیب 2.41 درصد و 1.59 درصد افزایش داشتند. با این حال، چین(XCN)  6.83 درصد کاهش یافت. استکس (STX) با کاهش 3.05 درصدی در میان بدترین عملکردها قرار گرفت.

لیکوئیدهای 24 ساعته چگونه بود؟

در طی 24 ساعت منتهی روز گذشته، لیکوئید ارزهای دیجیتال زیر سطح نرمال باقی ماند و حجم معاملات در جهت نزولی در حال نوسان بود. در زمان نگارش این مقاله، لیکوئیدهای 24 ساعته 22.71 میلیون دلار بود. معامله گران لیکوئید شده نیز در 24 ساعت گذشته زیر سطح نرمال باقی مانده اند. در زمان نگارش این مقاله، معامله گران لیکوئید شده 8907 نفر بودند. این در حالی است که لیکوئیدهای 24 ساعته ارزهای دیجیتال در طول 12 ساعت در سطح بالاتری قرار داشت.

لیکوئیدهای بازار

بر اساس گزارش وبسایت کوین گلس، لیکوئیدهای 12 ساعته به 21.45 میلیون دلار رسید که در مقابل 7.38 میلیون دلار صبح روز شنبه افزایش یافته است. انحلال چهار ساعته 2.68 میلیون دلار و انحلال یک ساعته نیز 1.57 میلیون دلار بود.

نمودار زیر شرایط و روند بازار را در طول جلسه معاملاتی دیروز نشان می دهد.

روند بازار

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×