» آرشیو اخبار » کوین بیس می‌تواند استیک اتریوم شما را بلک لیست کند
کوین بیس

کوین بیس می‌تواند استیک اتریوم شما را بلک لیست کند

23 شهریور 1401 1

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، همانطور که در قرارداد هوشمند دیده شد، توکن اتر cbETH قابلیت بلک لیست دارد. این موضوع به کوین بیس (Coinbase) این اجازه را می‌دهد تا آدرس‌هایی را که تهدیدکننده به نظر می‌رسند، به انتخاب خود در بلک لیست قرار دهد. در صورتی که به نظر برسد کیف پول مربوطه توافق کاربر را زیر پا گذاشته، یا مشتری‌ها حس کنند تخلفی صورت گرفته، و یا حتی اگر مقامات قانونی دستور بدهند، این صرافی آدرس‌ها را بلک لیست می‌کند.

کوین بیس تنها کمپانی رمزارز نیست که آدرس‌ها را بلک لیست می‌کند. کمپانی صادرکننده USD Coin یعنی Circle هم سرمایه‌های مسدود شده‌ای دارد که به سرویس میکسر ارزی Tornado Cash وصل هستند. این کمپانی معادل 75 هزار دلار آمریکا را که در اختیار کاربران بود و به پلتفرم میکس اتریوم مربوط می‌شد، مسدود کرد.

این حرکت موجب رنجش دارندگان رمزارز خواهد شد، چون معتقدند که سانسور مسیر بدی را در پیش گرفته است. در این بین، کوین بیس تمایل دارد با قانون پیش برود و هرچه قانون گذاران دستور بدهند، همان کار را می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

پیش از این آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، طرفدار سانسور نبود

کوین بیس

برخی از فعالان دنیای رمزارز به اظهارات قبلی برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین بیس، در نکوهش سانسور، اشاره می‌کنند. او در ماه اوت سال 2022 ادعا کرده بود در صورتی که قانون گذاران تقاضای سانسور داشته باشند، آن‌ها ترجیح می‌دهند این صرافی  را تعطیل کنند.

این مدیرعامل گفته بود که این فرضیه‌ای است که امیدوار است صرافی آن را در نظر بگیرد، اما در عین حال اشاره کرده بود که جایگزین بهتری هم هست که می‌تواند نتیجه قابل قبول‌تری داشته باشد. او در این زمینه گفت:

«این حرف‌ها در حد حدس و گمان است و امیدواریم سرنوشتمان به آن دچار نشود. با این وجود اگر نتوانیم آن را حل کنیم باید دنبال جایگزین بهتری باشیم. شاید راه حل دوم یا راه قانونی وجود داشته باشد که به کمک آن به سرانجام بهتری برسیم.»

سهام اتریوم فقط در اختیار یک عده است

کوین بیس

کوین بیس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های شبکه اتریوم است. کوین بیس، کراکن (Kraken) و بایننس (Binance) در مجموع حدود 30 درصد سهام اتریوم را در اختیار دارند. به این صورت که موجودی اتریوم آن‌ها به ترتیب 15، 8.5 و 6.75 درصد است.

درباره پلتفرم لایدو (Lido) هم نگرانی‌های مشابهی وجود دارد و گفته می‌شود که این پلتفرم نباید یکی از صاحبان اصلی اتریوم باشد. در این بین، چهار پلتفرم ابری دیگر، AWS، Hetzner، OVH و Oracle Cloud، بیش از 66 درصد نود اتریوم را در اختیار دارند.

کوین بیس

پلتفرم Nansen درباره توزیع استیک اتریوم گزارشی ارائه داده و می‌گوید در حال حاضر قسمت اعظم استیک اتریوم بدون سود است. با این وجود، استیکرها می‌توانند پس از به روز رسانی شانگهای اتریوم خود را به فروش برسانند، که 6 تا 12 ماه پس از مرج رخ می‌دهد.

مترجم: خاطره باقری
منبع: beincrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×