» آرشیو اخبار » شرکت کوین اسمارت به مالکیت شرکت کوین اسکوئر درآمد
کوین اسمارت

شرکت کوین اسمارت به مالکیت شرکت کوین اسکوئر درآمد

3 مهر 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کانادا از پیشنهاد صرافی رمزارز حمایت می‌کند، زیرا تملک کوین اسمارت (CoinSmart) توسط شرکت کوین اسکوئر (Coinsquare) رسماً اعلام شد.

به گفته مدیر عامل کوین اسمارت، این ادغام به هر دو شرکت کمک می‌کند تا خود را برای رشد بعدی بازار رمزارز آماده کنند.

بلوغ قوانین نظارتی در کانادا باعث شده است تا ناظران مشتاق صنعت رمزارز بیش از پیش امیدوار باشند که سرمایه‌گذاران در برابر رسوایی بزرگ این صنعت که کل صنعت کانادا را تکان داد، محافظت شوند. کوین اسکوئر، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های معامله رمزارز در کانادا، قرار است 12 درصد از شرکت کوین اسمارت را در قالب یک معامله عمومی به صورت Pro-forma در ازای 3 میلیون دلار وجه نقد و 5 میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۲۲ عدد سهام مشترک خریداری کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

این دو شرکت روی هم رفته از ژانویه 2016 (دی ۱۳۹۴) حدود 10 میلیارد دلار تراکنش را پردازش کرده‌اند و جمعاً 350 میلیون دلار دارایی در اختیار دارند. این اقدام در حالی انجام می‌شود که کوین اسکوئر در آستانه دریافت مجوز فعالیت به عنوان اولین شرکت رمزارز کانادایی است که قرار است بخشی از سازمان تنظیم مقررات سرمایه‌گذاری در کانادا باشد.

کوین اسمارت

مارتین پیزل (Martin Piszel) مدیرعامل کوین اسکوئر در این باره گفت: «این خرید نشان ‌دهنده یک نقطه عطف تاریخی و هیجان‌انگیز برای هر دو شرکت است که قرار است دو تیم مدیریتی پیشرو در این صنعت را گرد هم آورد. ما از اینکه قرار است با هم کار کنیم بسیار هیجان‌زده هستیم، زیرا ما نحوه تکامل و رشد صنعت رمزارز در کانادا را تعیین خواهیم کرد و به همراه یکدیگر قادر خواهیم بود تا نوآورانه‌ترین و قابل اعتماد‌ترین محصولات را با پشتیبانی بالاترین استانداردهای نظارتی در این صنعت، به مشتریان خود ارائه دهیم».

اگر پروژه اسمارت‌پی (SmartPay) کوین اسکوئر (محصولی که به کسب و کارها امکان ارسال و دریافت پرداخت‌های رمزارز را می‌دهد) براساس اهدافی که برای آن تعیین شده با موفقیت روبرو شود؛ کوین اسکوئر می‌تواند تا 20 میلیون دلار را به صورت نقدی به کوین اسمارت بپردازد.

کوین اسمارت نیز در صورت دستیابی به اهداف تجاری خارج از بورس خود می‌تواند یک میلیون و یکصد هزار عدد از سهام کوین اسکوئر را دریافت کند. در معاملات OTC trading (بازار خارج از بورس) یک کارگزار رمزارز می‌تواند رمزارز را به جای خرید از یک صرافی عمومی، از یک فروشنده بخرد. ارزش هر سهم شرکت کوین اسکوئر در حال حاضر 5/02 دلار است.

مدیران سازمان اوراق بهادار کانادا که نهادی متشکل از مقامات سازمان‌های اوراق بهادار تمام استان‌ها و ایالت های کانادا است، دستورالعمل‌هایی را برای نظارت بر نهادهای رمزارزی در سال 2021 پیشنهاد کردند. با این حال صنعت رمزارز در کانادا نیز مانند ایالات متحده در سطوح منطقه‌ای و استانی، با سطوح مختلفی از مقررات مواجه است.

کمیسیون اوراق بهادار انتاریو در اوت 2022 هشدار داد که 13 شرکت رمزارز، از جمله شرکت کوکوین (KuCoin) در این کمیسیون ثبت نشده‌اند. اخیراً صرافی رمزارز Crypto.com یک قرارداد پیش ثبت نام با این کمیسیون امضا کرده است. کوین اسمارت نیز در این کمیسیون به عنوان فروشنده و بازار اوراق بهادار، ثبت شده است.

مدیرعامل کوین اسمارت: این ادغام و تملیک (M&A) ما را برای بازار صعودی بعدی آماده می‌کند

کوین اسمارت

به گفته پیزل، صنعت رمزارز در حال پشت سر گذاشتن تغییرات اساسی است، زیرا قانون‌گذاران در حال ترسیم نقشه راه آن هستند. او در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: «این اقدام باعث شکل‌گیری یک ساختار هزینه‌ای رو به رشد و مملوء از پیچیدگی در اداره یک صرافی رمزارز کارآمد خواهد شد».

جاستین هارتزمن (Justin Hartzman) مدیرعامل کوین اسمارت معتقد است که این ادغام با تحکیم موقعیت هر دو شرکت، زمینه را برای بهره‌برداری آنها از بازار صعودی بعدی آماده می‌کند. هارتزمن پس از این معامله، به تیم اجرایی کوین اسکوئر خواهد پیوست.

کوین اسمارت شرکت Eight Capital که یک شرکت سرمایه‌گذاری معامله‌گر تماماً کانادایی است را به عنوان مشاور مالی خود و شرکت حقوقی مالی Wildeboer Dellelce LLP را به عنوان مشاور حقوقی خود استخدام کرده است.

نهاد Origin Merchant Partners نیز که یک بانک سرمایه‌گذاری مستقل است و خدمات مشاوره‌ای را به شرکت‌های تحت ادغام و تملیک (M&A) ارائه می‌دهد، قرار است به شرکت کوین اسکوئر در مورد مسائل مالی پیرامون تملیک مشاوره دهد. شرکت Goodmans LLP نیز که یک شرکت حقوقی کانادایی متخصص در ادغام و تملیک است، قرار است مشاور حقوقی آنها باشد.

مقررات جدید برای جلوگیری از تکرار فاجعه QuadrigaCX

کوین اسمارت

با وجود اینکه چشم‌انداز مقررات صنعت رمزارز با توسل به طرح‌های مختلف اعطای مجوز مانند آنچه در انتاریو رقم خورد، در حال شکل‌گیری است؛ اما هنوز برخی از ناظران با تردید به آن نگاه می‌کنند. آنها از تکرار فاجعه صرافی QuadrigaCX نگران هستند، این فاجعه پایه‌های این صنعت را به لرزه درآورد و در آن حدود 250 میلیون دلار سرمایه سرمایه‌گذاران به باد رفت؛ این فاجعه در حال حاضر توسط نت فلیکس به صورت یک مستند درآمده است.

زمانی که جرالد کاتن (Gerald Cotten)، مدیرعامل QuadrigaCX، به نظر می‌رسید خود را برای اجرای یک طرح پانزی (Ponzi) آماده کرده است، دقیقاً زمانی بود که او از پول سرمایه‌گذاران برای تامین هزینه‌های زندگی مجلل خود استفاده کرده بود. زمانی این راز برملا شد که او در یک سفر تعطیلاتی به هند به همراه همسرش، جنیفر رابرتسون، فوت کرد. همین امر باعث شد که سرمایه‌گذاران نگون‌بخت این شرکت هیچ راهی برای دسترسی به سرمایه‌های خود نداشته باشند.

هر چند این اتفاق یک تجربه سخت را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشت، اما امید می‌رود طرح‌های نظارتی جدید در زمینه دارایی‌های رمزارز که قرار است از سرمایه‌گذاران در برابر طرح‌هایی مانند Cotten حمایت کنند، بتوانند اعتماد را به این صنعت بازگردانند.

مترجم: خاطره باقری
منبع: beincrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×