» آرشیو اخبار » کنترل بیش از 40 درصد نود های اتریوم توسط 2 آدرس
نود های اتریوم

کنترل بیش از 40 درصد نود های اتریوم توسط 2 آدرس

27 شهریور 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق داده های تجزیه و تحلیل سنتیمنت (Santiment)، 46.15 درصد از نود های اتریوم اثبات سهام (PoS) تنها توسط دو آدرس کنترل می شوند.

چند ساعت پس از مرج (Merge)، آدرس اول حدود 188 بلوک یا 28.97 درصد از نود های اتریوم را تأیید کرده است و آدرس دوم 16.18 درصد یا 105 بلوک را تأیید کرده است. در توییتر، این داده‌ها به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شد، زیرا کاربران در مورد تأثیر مرج بر تمرکز اتریوم بحث می کردند.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

نود های اتریوم در اختیار چه نهادهایی است؟

قبل از مرج، پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاکچین نانسن (Nansen) گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد پنج نهاد، 64 درصد از کل اتر سهام را در اختیار دارند؛ که کراکن (Kraken)، کوین بیس (Coinbase) و بایننس (Binance) نزدیک به 30 درصد از اتر استیک شده را تشکیل می‌دهند. گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که اکثر 4 هزار و 653 نود های اتریوم فعال در دست ارائه‌دهندگان خدمات وب متمرکز مانند خدمات وب آمازون (AWS) هستند.

از زمان تکمیل موفقیت‌آمیز مرج، اکثر بلوک‌ها – تقریباً حدود 40٪ یا بیشتر – توسط دو آدرس متعلق به لایدو (Lido) و کوین بیس ساخته شده‌اند. رایان راسموسن (Ryan Rasmussen)، تحلیلگر تحقیقات رمزارز در بیت وایز (Bitwise) توضیح داد:

دیدن بیش از 40 درصد از بلوک‌ها توسط دو ارائه‌دهنده، به ویژه یکی از آنها که ارائه‌دهنده خدمات متمرکز (Coinbase) است، ایده آل نیست.

 

اعتقاد بر این است که PoS اغلب منجر به متمرکز شدن می شود زیرا به نفع کسانی که عرضه توکن بالاتری نسبت به کسانی که مقادیر کمتری دارند، می باشد. به عنوان مثال، مکانیسم جدید اجماع در بلاکچین اتریوم برای تأیید تراکنش‌ها به اعتبار‌دهنده‌ها – نه ماینرها – متکی است. برای اجرای اعتبارسنجی و دریافت جایزه، شرکت‌کنندگان باید 32 اتریوم را به استیک کنند که معادل تقریباً 48 هزار و 225 دلار در زمان نگارش این خبر است.

نود های اتریوم

با این حال، حامیان PoS استدلال می کنند که این مکانیسم از PoW ایمن‌تر و سازگارتر با محیط زیست است. ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، پیش‌بینی کرده است که این انتقال نه تنها مصرف انرژی را تا حدود 95 درصد کاهش می‌دهد، بلکه به مقیاس شبکه نیز کمک می‌کند و با پردازش تراکنش‌ها که انتظار می‌رود با پردازنده‌های پرداخت متمرکز برابری کند و ویژگی‌هایی که قرار است در نیمه دوم 2023 (از تابستان 1402) اتفاق بیفتد.

 

مترجم:‌ مهدی گچلو
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×