» ارز دیجیتال » تحلیل » کدام کشورها کمترین مالیات رمزارز را از ساکنین دریافت می‌کنند؟
کدام کشورها کمترین مالیات رمزارز را از ساکنین دریافت می‌کنند؟

کدام کشورها کمترین مالیات رمزارز را از ساکنین دریافت می‌کنند؟

20 شهریور 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، براساس تحلیل Coincub، کشورهای آلمان، ایتالیا و سوئیس از لحاظ دریافت مالیات رمزارز بهشت سرمایه گذاران هستند و کمترین میزان مالیات را از شهروندان دریافت میکنند.

Coincub، صرافی دارایی دیجیتال، تحقیقاتی انجام داده تا ببیند کدام کشورها سیاست‌های مالیاتی بهتری را برای سرمایه گذاران رمزارز اعمال می‌کنند. براساس این تحقیقات مشخص شد که آلمان بهشت سرمایه گذاران است و پس از آن، ایتالیا و سوئیس در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

از سوی دیگر، بلژیک بیشترین مالیات رمزارز را دریافت می‌کند و ایسلند و اسرائیل در رتبه‌های بعدی قرار دارند. جالب اینجاست که در این آمار، هند در بین 5 کشور اول قرار نگرفته است (دولت این کشور برای درآمد حاصل از سرمایه گذاری ارز دیجیتال مالیات 30% تعیین کرده است).

تبلیغات جام جهانی قطر

کشور آلمان در زمینه مالیات رمزارز پیشگام است

کدام کشورها کمترین مالیات رمزارز را از ساکنین دریافت می‌کنند؟

در ماه‌های اخیر کشور آلمان به عنوان اقتصاد برتر اتحادیه اروپا مورد توجه قرار گرفته است. چند ماه پیش وزیر مالی کشور ادعا کرد که در صورتی که از مدت نگهداری دارایی‌های ارزی بیشتر از یک سال گذشته باشد، فروش بیت کوین و اتر شامل مالیات نخواهد شد.

Coincub این سیاست را بررسی کرد و عوامل دیگر را هم مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که کشور آلمان کمترین میزان مالیات رمزارز را از شهروندان خود دریافت می‌کند و از این لحاظ در رتبه اول قرار دارد.

او گفت: «چشم انداز آلمان در زمینه مالیات رمزارز جالب و پیشرو است. دولت این کشور مالیات رمزارز را در نظر گرفته و در زمینه مدیریت آن از کشورهای دیگر پیشی گرفته است. براساس سیاست این کشور درصورتی که از زمان نگهداری رمزارز بیش از یک سال گذشته باشد، مالیاتی اعمال نمی‌شود.»

چنین سیاستی برای کشوری که خرج و مخارج شهروندان از پس اندازشان کمتر است، سیاست خوبی است. جایگاه دوم به کشور ایتالیا تعلق دارد و در این کشور در صورتی که سود حاصل از فعالیت‌های رمزارز از 51،000 دلار فراتر نرود، مالیات به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

کدام کشورها کمترین مالیات رمزارز را از ساکنین دریافت می‌کنند؟

جایگاه سوم به کشور سوئیس تعلق دارد که سیاست‌های مالیاتی منطقی است. ساکنین بیشتر قسمت‌های کشور از پرداخت مالیات معاف هستند. سنگاپور و اسلوونی هم در جایگاه چهارم و پنجم هستند. Coincub بدترین کشورها در زمینه دریافت مالیات رمزارز را نیز معرفی کرده است.

کشور بلژیک در جایگاه اول قرار دارد و شهروندان آن باید 33% از درآمد حاصل از تراکنش‌های ارز دیجیتال را به مالیات اختصاص دهند. در صورتی که سود حاصل از رمزارز درآمد اصلی فرد باشد باید تا 50% از آن را مالیات بدهد. کشورهای ایسلند، اسرائیل، فیلیپین و ژاپن در چهار جایگاه بعدی قرار گرفته‌اند.

در ماه آوریل امسال، مقامات هندی مالیات 30% را برای شهروندانی اعمال کردند که سود حاصل از فعالیت‌های رمزارز درآمد اصلی‌شان است. با این وجود، دومین کشور پرجمعیت جهان در جایگاه نخست بدترین کشورها در زمینه مالیات رمزارز قرار نگرفته است.

آلمان قطب رمزارز جهان است

کدام کشورها کمترین مالیات رمزارز را از ساکنین دریافت می‌کنند؟

Coincub در شروع سال تحقیقات دیگری انجام داد و به این نتیجه رسید که آلمان بهترین کشور برای سرمایه گذاران رمزارز در فصل اول سال است. به گفته سازمان، دلیل اصلی این موضوع این است که کشور آلمان «رمزارز» و «تصمیم دولت برای استقبال از سرمایه گذاری» در فضای بلوکچین را پذیرفته است.

یکی از مثال‌های بارزی که ثابت می‌کند آلمان به قطب رمزارز جهان تبدیل خواهد شد، تصمیم Sparkasse، بزرگ‌ترین گروه مالی کشور، است که می‌خواهد برای حدود 50 میلیون مشتری خود خدمات ارز دیجیتال ایجاد کند. سنگاپور، که قبلاً رتبه اول را داشت، حالا در جایگاه دوم ایستاده و بزرگ‌ترین غول اقتصادی جهان، یعنی ایالات متحده، هم در جایگاه سوم است. استرالیا و سوئیس هم در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند.

مترجم: خاطره باقری

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×