» آرشیو اخبار » کلین اسپارک 3 هزار ماینر دیگر به تاسیسات خود افزود
کلین اسپارک

کلین اسپارک 3 هزار ماینر دیگر به تاسیسات خود افزود

11 آبان 1401 3

کلین اسپارک اخیراً 26 هزار و 500 دستگاه ماینر خریداری کرده است. درحالی که در این مدت، بسیاری از شرکت‌های ماینینگ مجبور به فروش تجهیزات خود یا ورشکسته شده‌اند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کلین اسپارک (CleanSpark)، شرکت ماینینگ متمرکز بر پایداری بیت کوین، در بحبوحه شرایط بحرانی صنعت ماینینگ، 3 هزار و 843 ماینر دیگر به مجموعه خود اضافه کرده است.

بر اساس اطلاعیه روز 1 نوامبر (10 آبان) این شرکت، ماینرهای آنتماینر (Antminer) بیت کوین مدل S19J Pro را با قیمت 15 دلار و 50 سنت به ازای هر تراهش و مجموع سرمایه 5.9 میلیون دلار خریداری کرده است که بسیار ارزان‌تر از قیمت فعلی بازار یعنی 22 دلار و 94 سنت برای دستگاهی با همان کارایی است. با این اقدام، تعداد کل دستگاه‌های این شرکت به حدود 50 هزار دستگاه رسیده است.

آنتماینر کلین اسپارک

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق اعلام رسمی کلین اسپارک (CleanSpark)، از زمان شروع “شرایط نزولی بازار” تاکنون این شرکت 26 هزار و 500دستگاه ماینر خریداری کرده است. این درحالی است که در این مدت، بسیاری از شرکت‌های ماینینگ مجبور به فروش تجهیزات خود شده یا حتی به فکر اعلام ورشکستگی هستند.

این احتمال وجود دارد که این ماینرها از آرگو بلاکچین (Argo Blockchain) خریداری شده باشند، زیرا این شرکت روز 31 اکتبر (9 آبان) از فروش 3 هزار و 843 دستگاه ماینر بیت‌مین مدل S19J Pro خبر داد. این دقیقاً همان تعداد ماینر خریدارای شده توسط کلین اسپارک است.

کلین اسپارک متمایز از رقبا

در حالی که در شرایط فعلی حاکم بر بازار، سایر ماینرهای بیت کوین با مشکل مواجه هستند، زک برادفورد (Zach Bradford)، مدیر عامل کلین اسپارک اظهار داشته است که: تمرکز تزلزل ناپذیر بر روی پایداری، ترازنامه قوی و استراتژی عملیاتی، کلین اسپارک را قادر ساخته است تا ماشین‌هایی با قیمت‌های باورنکردنی خریداری کند، نرخ هش خود را افزایش دهد و تولید روزانه بیت کوین خود را بالا ببرد.”

متیو شولتز (Matthew Schultz)، رئیس اجرایی کلین اسپارک، در مصاحبه قبلی خود با کوین‌تلگراف گفته بود که یکی از استراتژی های عملیاتی ما این است که استخراج بیت کوین را به عنوان یک “راه‌حل بالقوه برای ایجاد فرصت‌های بیشتر در راستای توسعه انرژی” تلقی کنیم.

برای مثال، کلین اسپارک به منظور بهبود کارایی عملیات استخراج خود، با شوراهای شهرهای مختلف در ایالات متحده برای خرید انرژی بیشتر شریک می‌شود ولی در عین حال، هزینه‌های انرژی را برای آن جوامع نیز کاهش می‌دهد:

«این شهرها اساساً به تأمین‌کننده برق ما تبدیل می‌شوند. آنها به ازای هر کیلووات ساعتی که ما برای انجام عملیات ماینینگ خود از آنها برق خریداری می‌کنیم، به حاشیه سود تازه‌ای می‌رسند. ما مقادیر بالایی از انرژی را خریداری می‌کنیم و به این طریق، هزینه‌های انرژی را برای جوامعی که با آنها کار می‌کنیم کاهش می‌دهیم.»

اما با افزایش سختی استخراج بیت‌کوین و کاهش سودآوری ماینرها، شرکت‌های استخراج باید به دنبال راه‌های جدیدی برای تنوع بخشیدن به جریان‌های درآمدی خود باشند تا بتوانند در این میدان دوام بیاورند، این درحالی است که ممکن است برخی از شرکت‌ها هیچ گزینه‌ای جز تجمیع برای بقا نداشته باشند.

این قضیه در مورد شرکت ماینر بیت کوین کروزو انرژی سیستمز (Crusoe Energy Systems) مستقر در کلرادو صدق می‌کند که دارایی های عملیاتی اپراتور پورتابل استخراج گریت امریکن ماینینگ (Great American Mining (GAM)) را خریداری کرد.

ناگفته نماند که کلین اسپارک، ماه آگوست (مرداد) تاسیسات 36 مگاواتی دیگری را نیز در واشنگتن (ایالت جورجیا) و ماه اکتبر (مهر ماه) یک تاسیسات 80 مگاواتی را در سندرزویل، جورجیا خریداری کرد تا در کنار دو تاسیسات قبلی آن فعالیت کنند.

علیرغم موفقیت اخیر، ارزش سهام این شرکت، روز 1 نوامبر (10 آبان) تا مرز 3 دلار و 26 سنت کاهش یافت که نماینده بخش گسترده‌تر صنعت ماینینگ بیت کوین بود.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×