» آرشیو اخبار » کلاهبرداری از طریق وعده بیمه خودرو به ازای پرداخت رمزارز
بیمه خودرو

کلاهبرداری از طریق وعده بیمه خودرو به ازای پرداخت رمزارز

21 شهریور 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صرف نظر از روش‌هایی که کلاهبرداران برای تماس با قربانیان احتمالی خود استفاده می‌کنند، خبرنامه اف‌دی‌ای‌سی‌اس (FDACS) پنج مورد را برای آگاه‌ سازی درباره کلاهبرداری‌های احتمالی (با عنوان فروش خدمات بیمه خودرو) به شهروندان معرفی کرد تا بتوانند مسئله کلاهبرداری را شناسایی کرده و از آن دوری بجویند.

دپارتمان کشاورزی و خدمات مصرف کننده (FDACS) فلوریدا، اطلاعیه هشدار دهنده‌ای درباره شناسایی یک نوع کلاهبرداری منتشر کرد که در آن از تماس‌های گویا، به منظور بازاریابی بیمه خودرو استفاده می‌شود. در این تماس از مخاطب خواسته می‌شود برای دریافت این خدمات، هزینه را از طریق کارت هدیه و ارزهای دیجیتال پرداخت کنند.

شکایات مصرف کنندگان بخاطر کلاهبرداری‌های انجام شده از طریق تماس گویا در حال افزایش است. در این نوع کلاهبرداری، از «تماس‌های از پیش ضبط شده» برای بازاریابی و فروش خدمات تقلبی استفاده می‌شود. این موضوع باعث شد دفتر اجرایی به شرکت‌های تلفن دستور دهد که از پشتیبانی ترافیک تماس‌های گویا اجتناب کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

راه های شناخت کلاهبرداری در زمینه بیمه خودرو

بیمه خودرو
کلاهبرداری با بیمه خودرو

 

شرکت FDACS، در خبرنامه خود ۵ روش کلاهبرداری را به شهروندان معرفی کرده و از آن‌ها می‌خواهد در برخورد با تبلیغات بیمه خودرو و مشاهده این موارد جانب احتیاط را حفظ کنند:

  • نیازمند اقدام فوری: تماس یا نامه‌ای با این مضمون که باید فورا برای پوشش بیمه اتوموبیل خود اقدام کنید.

  • ادعاهای نادرست: یک شرکت خارجی به دنبال بیمه کردن اتومبیل شما است، در حالی که این کار فقط توسط شرکت‌های تولید کننده انجام می‌شود.

  • جعل هویت: کلاهبرداران ممکن است ادعا کنند که برای شرکت تولید کننده وسیله نقلیه شما یا برای شرکتی که شما می‌شناسید و به آن اعتماد دارید، کار می‌کنند.

  • درخواست اطلاعات شخصی: در صورتی که از شما اطلاعاتی چون شماره ملی، شماره گواهینامه رانندگی و اطلاعات کارت اعتباری بانکی درخواست شود، مطمئنا نشانه کلاهبرداری است.

در این اطلاعیه یکی از نشانه‌های کلاهبرداری، تاکید کردن بر روی روش‌های خاص پرداخت است که توسط کلاهبردار توصیه می‌شود:

نوع پرداخت: در صورتی که از شما خواسته شد پرداخت را از طریق کارت هدیه یا رمزارز انجام دهید، این یک کلاهبرداری است.

FDACS از شهروندان فلوریدا خواست تا از پرداخت با رمزارز اجتناب کنند و تاکید کرد که از ارائه اطلاعات شخصی خود پرهیز کنند چون هیچ یک از مقامات دولتی اطلاعات شماره ملی و کارت اعتباری را درخواست نمی‌کنند. این خبرنامه افزود: «فقط کلاهبرداران بیمه خودرو به این روش‌های پرداخت نیاز دارند و زمانی که پول را به این شکل پرداخت می‌کنید، احتمالا دیگر آن را پس نخواهید گرفت.

اگر چه در این خبرنامه به عدم امکان ردیابی وجوه رمزارز و متعاقبا هکرها اشاره کرده است، شرکت‌های متعددی از جمله وِلودِروم (Velodrome) و کِرو فایننس (Curve Finance) با موفقیت توانسته‌اند (به لطف ماهیت قابل دستکاری نبودن فناوری بلاکچین) وجوه دزدیده شده را بازیابی کنند.

برَد شِرمَن (Brad Sherman) نماینده کنگره ایالات متحده آمریکا (و یکی از افرادی که به بدبینی در حوزه رمزارز معروف است)، رشد سریع اکوسیستم رمزارز را تایید کرد و اعلام داشت که ممنوعیت رمزارزها دیگر برای دولت یک گزینه نیست.

شرمن اظهار کرد که کمک‌های مالی سیاسی و لابی‌های ارزهای دیجیتال، ممنوعیت کل رمزارزها را غیرممکن می‌کند. او افزود:

ما در ابتدا آن را ممنوع نکردیم چون متوجه اهمیت آن نبودیم و اکنون آن را ممنوع نمی‌کنیم چون پول و قدرت زیادی پشت آن است.

اکثر قانونگذاران، همچون شرمن، طرفدار اجرای سیاست‌های نظارتی سختگیرانه در مورد ارزهای دیجیتال هستند.

مترجم: ف غفاری

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×